Prenumerera
Ekonomi
Schablonavdrag och Skatter
Hej alla glada! |
|||
Kontantmetoden - enskild firma?
Hej! |
|||
bokföra räntefodran
Hej |
|||
Hur bokföra anställd i egen firma och kontantmetod
Hallå |
|||
Bokföra avbetalning - men skulden ökar!?
Har nyligen köpt bokföringsprogrammet iOrdning till min mac som funkar skitbra. Men en fråga: |
|||
Finansiera som omyndig?Jag har en grym affärsidé som jag skulle vilja starta i ett aktiebolag. Det behövs ungefär ett par hundra tusen i startkapital, men jag har ingen anin... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av skattedeklaration av moms
Jag har startat en liten enskild firma som än så länge inte har några inkomster. Däremot har jag köpt in en del prylar m.m. jag behöver i firman. |
|||
Deklaration fråga om moms och kapital!Sitter och sliter mitt hår över deklarationen. Min kompis som är revisor hävdar att 2009 års moms som var -7500 kr ska även med på 2010 års deklaratio... |
|||
Dela faktura med annat företagJag och en släkting har genom arv kommit att äga en lantbruksfastighet tillsammans. Det jag undrar är hur jag i min enskilda firma ska bokföra försäkr... |
|||
Glömt redovisa egna uttag i EF
Hejsan, |
|||
IB Lager och moms
Hej! |
|||
Uttag av kontanter
Hej, |
|||
Arbete i bostadJag har hört lite olika bud på ifall man får göra avdrag på arbetsrum i den egna bostaden. Får jag göra schablonavdrag på 2000 om jag har arbetat mer... |
|||
Fråga om IB av en nybörjare..
BAKGRUND |
|||
Hur bokföra drivmedel och milavdrag leasingbil
Hej |
|||
Vad fylldes i förra året? (R40)
Tjena |
|||
Hur bokför jag avdrag för underskott av nystartad näringsverksamhet?Jag är nystartad företagare och i deklarationen för 2009 så angav jag "underskott av aktiv näringsverksamhet som du får kvitta mot förvärvsinkomst" (r... |
|||
Ekonomisk livslängd på laptop
Nån som vet vad som menas med Inventarier som bedöms ha en ekonomisk livslängd |
|||
Fråga: Hur bokföra körning leasing bil
Jag har ett handelsbolag och vi har köpt in en leasingbil |
|||
R43Jag ska göra min första NE-deklaration, tillämpar förenklat årsbokslut. Ska jag i ruta R43 på NE-blanketten fylla i vad jag tror att jag kommer att be... |
|||