Prenumerera
Ekonomi
2 enskilda firmor till aktiebolag ?
Hej! :cheer: |
|||
Hjälp mig att förstå (Utlägg för inköp)
Hej! |
|||
söker grossister/restpartier hygienartiklarJag söker grossister alt. restpartier inom hygienartiklar, nån som vet? Kategori: Inköp |
|||
Hur löser jag ersättning till min kollega?Jag bedriver för stunden en enskild firma inom personlig träning. Jag ska börja sälja kosttillskott till mina klíenter. En kollega till mig vill också... |
|||
Några frågor om Aktiebolag
Hej, |
|||
Bokföring av lager
Hej, |
|||
MomsåterbetalningHur redovisar jag momsen, som jag får tilbaka? Det är mitt första år som EF och utgifterna är än så länge större än inkomsterna...och jag får tillbaka... |
|||
Levfaktura EU
Hej, om jag får en faktura från en varulev i Tyskland, ska jag då knappa in fakturan med valutan euro i stället för SEK i levreskontran? |
|||
Risk investera aktiekapital i nya aktier?Sitter i tankarna att starta eget, till en början bara för att hålla på med aktiehandel men för att sedan kunna utveckla verksamheten inom t.ex konsul... |
|||
Vad gäller vid utdelning av bonuscheckar till kundVi har ett system där vi delar ut en bonuscheck (värde 50🙂 till våra kunder när de handlat för en viss summa. Vad gäller här, egentligen; Ska kundern... |
|||
AktieöverlåtelseJag har för avsikt att "skänka" några procent av mitt AB till en vän. Kan jag använda en mall för aktieöverlåtelse och bara fylla i 0 kr på köpeskilli... |
|||
Lagerbolag - bokföring
Hej, |
|||
Registrera enskild firma
Hej. |
|||
Lön upp till brytpunkten
Funderar på att i år ta ut lön exakt upp till övre brytpunkten på 545 200 kr. Två frågor: |
|||
Bokföra "gratisjobb" åt firman
Hallå, |
|||
bokföra kontantkassa och bankkonto seperat??
Liten nystartad firma med mest kontanthantering. Kan jag i min förenklade bokföring bara ha ett konto ex 1910 som täcker alla pengar som |
|||
Hur gör jag? :S
Hej! |
|||
Faktura eller Kvitto?
Hejsan |
|||
Bidrag för antologiprojekt
Hej alla =) Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hyra lokal av mig själv
Hej, |