Prenumerera Ekonomi
Hur gör jag? :S
Hej! |
|||
Faktura eller Kvitto?
Hejsan |
|||
Bidrag för antologiprojekt
Hej alla =) Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hyra lokal av mig själv
Hej, |
|||
Inköp av datorer
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Kortterminal, ta betalt med kort.
Hej. Kategori: Inköp |
|||
angående företags lån...
sitter här och fundera lite på de med lån på företag .. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
vad gör jag med alla kvitton?nu ligger det en stor hög med en massa kvitton från de anställda när de har köpt in lite saker till företaget för egna pengar. Frågan e va gör jag med... Kategori: Inköp |
|||
Lagervärdet höjer överskottet?
Jag blir helt tokig. |
|||
AnställaJag har funderat en del på att anställa i mitt företag som musiker. Om jag spelar med ett band och tar betalt för oss alla via mitt företag och sedan... |
|||
Skatten - den ska väl betalas av mig privat?
Jag börjar betala skatt nu i maj och varje månad framåt. Men den skatten ska väl jag som privatperson betala? Eller? |
|||
Schablonavdrag och Skatter
Hej alla glada! |
|||
Kontantmetoden - enskild firma?
Hej! |
|||
bokföra räntefodran
Hej |
|||
Hur bokföra anställd i egen firma och kontantmetod
Hallå |
|||
Bokföra avbetalning - men skulden ökar!?
Har nyligen köpt bokföringsprogrammet iOrdning till min mac som funkar skitbra. Men en fråga: |
|||
Finansiera som omyndig?Jag har en grym affärsidé som jag skulle vilja starta i ett aktiebolag. Det behövs ungefär ett par hundra tusen i startkapital, men jag har ingen anin... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av skattedeklaration av moms
Jag har startat en liten enskild firma som än så länge inte har några inkomster. Däremot har jag köpt in en del prylar m.m. jag behöver i firman. |
|||
Deklaration fråga om moms och kapital!Sitter och sliter mitt hår över deklarationen. Min kompis som är revisor hävdar att 2009 års moms som var -7500 kr ska även med på 2010 års deklaratio... |
|||
Dela faktura med annat företagJag och en släkting har genom arv kommit att äga en lantbruksfastighet tillsammans. Det jag undrar är hur jag i min enskilda firma ska bokföra försäkr... |
|||