Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 14 år sedan
Nykomling
2

Starta e-handel / Tradera försäljning - enskild firma -


Hej,

jag håller på lite smått med import från Kina men tänker gradera upp verksamheten en sväng och försöka undvika att få en stor skatteskuld så måste jag registrera företaget som enskild firma.
Men jag har lite funderingar över hur går det till med skatter och moms m.m.
Räcker momsen jag betalar till Tullverket (25%) när varorna kommer in i Sverige ?
Om jag registrerar det som enskild firma så skattar jag tydligen en gång om året i samband med deklaration !?
Hur går den processen till lägger jag undan 30% av vinsten på ett separat konto för varje produkt?

Tacksam för svar!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.