Diverse avgörande frågor

8
Så jag har kommit fram till att bokföring inte är min starka sida och har därför ett par funderingar som jag skulle uppskatta att få svar på väldigt mycket...

1. Hur ändrar man skatteverkets uppgifter om bokföringsmetod? Gå från faktureringsmetoden till kontantmetoden?

1.Vilka papper ska egentligen skickas in till skatteverket och när ska dessa papper in? Vad jag menar är att det finns bokföring, kvitton, verifikationer, olika bokslut och så vidare men allt ska väl inte in? Vad exakt ska egentligen skickas in till nissarna på skattekontoret?

3.Hur ska jag göra mina preliminära beräkningar av inkomster och utgifter om jag startat verksamheten i november i år och kommer ha stora utgifter och ytterst få inkomster fram tills februari nästa år? De två första månaderna kommer inkomsterna ligga på kanske 2000 och utgifterna på 40 000. Sen nästa år är ju det en helt annan sak men hur visar man det för skatteverket? Helst vill jag undvika att betala preliminärskatt eftersom jag ändå inte kommer spendera en krona av de pengar jag får in.

4.Om man planerar att sälja tillgång till en tjänst via internet som ska vara tillgänglig för alla i hela världen. Hur gör man då med moms när kunderna kommer från olika länder?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.