När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Ett företag måste ha kunder och kunderna finns på marknaden. Hur utformar du ditt erbjudande så att det blir till nytta för kunderna och hur når du dem? I detta kapitlet Marknad får du vägledning i hur du utvecklar din företagsidé, tar reda på förutsättningarna på marknaden och skapar effektiva sätt att nå marknaden.
Ett antal arbetsuppgifter hjälper dig att utveckla ditt företag. Du kan ladda ner och använda ett arbetsmaterial som leder fram till en marknadsplan för ditt företag.
I Fördjupningsdelen får du tillgång till omfattande kunskap om kundanpassning av ditt erbjudande, marknadsundersökning, marknadsbearbetning, marknadskommunikation och säljteknik.
Vad är ett företag utan marknad?
Du kan ha hur bra produkter eller tjänster som helst, men om inte kunderna vet om att de finns eller är ointresserade av att köpa så är det ingenting värt. Att överskatta efterfrågan på det man vill sälja är ett av de vanligaste misstagen bland nyföretagare. Det är lätt att själv bli så uppfylld av sin idé att man inte kan förstå att någon inte vill bli kund. Innan du sätter din företagsidé i sjön behöver du därför fundera lite mer på vem som egentligen ska köpa av dig, och hur du ska göra för att nå dem. Det är det som det här avsnittet handlar om.
I det här avsnittet hänvisar vi till arbetsuppgifterna. Det bästa är om du kan göra dessa arbetsuppgifter efterhand som du läser. Då får du en bra arbets- och tankeprocess och även ett bra underlag till en marknadsplan. En mall till marknadsplan kan En mall till marknadsplan kan du ladda ner från Dokumentarkivet.
En marknadsplan ska inte vara någon hyllvärmare, utan ett aktivt dokument där du planerar och följer upp dina marknadsaktiviteter. Annars är det väldigt lätt att pengarna rinner iväg på onödig annonsering eller annat som har dålig effekt. Med ett nyregistrerat företag kommer du till exempel alldeles säkert att bli kontaktad av olika annonsförsäljare, både seriösa och oseriösa. Om du själv har valt strategi för hur du ska jobba med din marknadsföring blir det lättare att värdera deras erbjudande.