Tanken är att Content Assistant och ChatSpot.ai ska skapa effektiviseringar för marknadsförings-, försäljnings- och kundtjänstpersonal. Verktygen bygger på HubSpot's tidigare investeringar i AI, inklusive konversationsintelligens (CI), verktyg för datakvalitet, databerikning, prediktiv AI, innehållsoptimering med mera. Verktygen byggs på branschledande system för artificiell intelligens från OpenAI. 

Content Assistant:

Hjälpredan Content Assistant, som lanseras i privat beta, hjälper marknadsförings- och försäljningsteam att tänka kreativt, skapa innehåll och dela med sig av detta innehåll på bara några minuter. Bland annat kan Content Assistant:

Föreslå bloggtitlar som är relaterade till en produkt eller tjänst och sedan generera en komplett skiss för ett blogginlägg baserat på vald titel.

Snabbt skriva innehåll för blogginlägg, landningssidor, webbsidor, e-postmeddelanden för försäljning och marknadsföring samt artiklar i kunskapsbanken.

Strömlinjeforma arbetsflöden för innehållsmarknadsföring på ett och samma ställe, vilket sparar tid och energi. 

ChatSpot.ai:

ChatSpot.ai lanserar i offentlig alfa och hjälper HubSpot-kunder att utföra en mängd olika uppgifter med hjälp av en chattbaserad användarupplevelse med ett språk som känns naturligt. Verktyget hjälper användarna att:

Lägg till kontakter och företag i HubSpot CRM.

Skapa anpassade rapporter som rör marknadsföring, försäljning och kundtjänst.

Ta fram säljmaterial som är anpassade till mottagaren.

– Vi upplever en stegvis förändring i hur människor arbetar. På HubSpot är vårt mål att hjälpa företag att få djupare kontakt med sina kunder. Vår nya AI-drivna innehållsassistent hjälper dem att skapa kvalitetsinnehåll snabbare och enklare, för att bättre stötta sina kunder, säger Andy Pitre, EVP of Product på HubSpot, och fortsätter:

– Framsteg inom AI har också potential att förändra hur människor använder och interagerar med programvara. Vi är glada över att lansera ChatSpot.ai för att experimentera med hur vi kan göra vår programvara ännu enklare att använda, och vi bjuder in våra kunder att följa med oss när vi lär oss tillsammans.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.