Puben, belägen på den avlägsna Achill Island på Irlands västkust, har drivits av familjen McLoughlin i fyra generationer. Men likt många andra pubar i landsbygdsområden står den nu inför osäker framtid. För att säkerställa pubens fortlevnad har Heineken dragit igång en världsomspännande jakt på en person med efternamnet McLoughlin som kan ta över verksamheten.

Kampanjen som fått namnet "For the Love of Pubs" har gjort stort avtryck med annonser och billboards i en rad städer såsom New York och Sydney.


Heineken spelar skickligt i sitt varumärkesbyggande där de utnyttjar en stark känsla av kulturell tillhörighet och hemlängtan, samtidigt som de erbjuder en unik möjlighet för den som drömmer om en ny livsstil bortom storstadens stress. De visar också på pubens roll som social samlingsplats och kulturell mötesplats.

För många irländare världen över är detta mer än en jobbannons – det är en chans att återknyta till sina rötter och bli en del av en levande tradition. Det vill Heineken vara en del av.


Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.