När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Piotr Korzeniowski, vd på analyticsföretaget Piwik PRO
Nästan 3 av 4 vd:ar och marknadschefer i europeiska bolag, 73 procent, svarar att de föredrar att använda program och tjänster från EU-baserade företag framför de så kallade Big Tech, som alla är amerikanska bolag. Det framkommer i en undersökning från webbanalystjänsten Piwik PRO. Orsaken till att föredra EU-baserade tjänster är GDPR och det bristande dataskyddet i amerikansk lagstiftning.
De senaste veckorna har såväl Facebook som Microsoft dömts till stora bötesbelopp i uppmärksammande GDPR-granskningar. Det har fått företag att bli alltmer medvetna om vilket ansvar man har för den personuppgiftshantering man har i verksamheten, och osäkerheten som är förknippad med att använda tjänster från amerikanska företag som därmed lyder under amerikanska datalagar. I en färsk undersökning bland vd:ar och marknadschefer svarade nästan 3 av 4 att de föredrar EU-baserade leverantörer av system och tjänster för marknadsföring, framför motsvarande tjänster från de stora, amerikanska techbolagen.
– Motvilligheten och tveksamheten inför GDPR minskar, samtidigt som vi ser att företagen blir allt bättre på att verka inom den lagstiftning och ramverk som råder. Dessutom märker företagen allt fler fördelar med detta, där en förbättrad kundupplevelse är ett tydligt exempel. Något som blir allt viktigare i den hårda konkurrens som råder, säger Piotr Korzeniowski, vd på analyticsföretaget Piwik PRO.
Populära analystjänsten slutar fungera
Ett exempel är webbanalystjänsten Google Analytics, vars mest populära version, GA3 eller Universal Analytics, kommer stängas ner 1 juli i år, till följd av GDPR-granskningarna. Det gör att användarna tvingas leta efter en alternativ analystjänst, och många har då valt att ta just datasäkerheten i beaktande i det valet.
– Efter fem år av GDPR är det glädjande att se att allt fler företag tar ett större ansvar när det gäller den personliga integriteten på nätet. Kravet och förväntan från konsumenterna och webbplatsbesökarna kommer visa att de företag som bortser från att GDPR-anpassa sin verksamhet kommer hamna på efterkälken, säger Lisette Meij, dataskyddsombud på Piwik PRO.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.