Senaste inläggen
Kostnader fel bokförda
Jag har av okunskap tagit upp kostnader som jag haft för inköp av utrustning till min EF innan företaget startades. Som jag har förstått kan jag inte lyfta momsen på dessa fakturor. |
|||
Dator vid avregistrering
HEJSAN! |
|||
Avregistrering av handelsbolag
Hej, |
|||
Sälja skor
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tyck till!
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Personalresa
Hej! |
|||
Bilfråga
Jag har en enskild firma där jag kör en hel del med min privata bil och tar ut körersättning. Nu tycker jag att jag kör mest i tjänsten och väldigt lite privat, kan jag på något vis ta in bilen i företaget istället eller är det bättre att fortsätta som jag gör nu? Ska företaget köpa bilen så kan jag ju inte dra av någon moms. |
|||
bokförings/faktureringsprogramLetar efter ett program till vårt (lilla) företag. Det ska helst vara billigt, men framförallt enkelt att använda (för folk som aldrig bokfört och inte lärt sig vad "kontering" betyder än). Helst ska det också gå att "samköra" på något sätt mellan två olika datorer (på olika adresser). Vi är nämligen två som driver företaget, och den ena sköter bok... Kategori: Inköp |
|||
Företagsnamn!?
Hej! Kategori: Feedback |
|||
SkattenNär man ska räkna ut vad man ska betala till skatteverket i skatt, ska man då beräkna avdrag som milavdrag och räntefördelning, sådana som är direkta avdrag och inte kostnader i företaget ? |
|||
OfaktureratSäkert en ovanlig fråga: En leverantör som levererat sin vara (i detta fall en tjänst) och sedan inte fakturerar mottagaren. Hur lång tid är det rimligt att mottagaren av varan ska vänta? Finns det någon tidsgräns när mottagaren inte längre kan anse sig vara skyldig att betala leverantören? |
|||
Virus program
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Kompanjon sökesSöker en kompanjon för att utföra ett par permanenta projekt (tillverkningar) för att sälja till europeiska länder. Som vanligt kapital är det största behovet (men inte högt). Vi kommer att ha en vinst på 200-300% beroende på vilket arvde blir först. Kategori: Allmänt |
|||
Import, moms, osv.
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Påminnelseavgift
Har nu råkat ut för min första kund som är lite väl sen med betalningen. |
|||
Starta eget bidragNån som vet? jag har starta eget bidrag tom den 18 dec, sen då? ringt o frågat om förlängning men de finns 2 krav som de kan gå med på ,tillstånd alt vart sjuk så pass länge.Inget av dem har jag att komma med.Min marknasdföring har tagit tid o pengar, jag har bara haft 2 jobb,nu har jag troligen lite annat som jag tänker pyssla med via mitt företag... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Vilken form av företag?
Jag och två vänner ska starta företag tillsammans. Men då vi fortfarande går i skola kommer det inte att vara ett heltidsarbete och vi räknar inte med att kunna försörja oss på det. Det handlar mest om att skaffa sig erfarenhet. Kategori: Affärsidéer |
|||
Samarbetspartner
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Lägga ner verksamheten.
HEJSAN! |
|||
Grossister
Hej, Kategori: E-handel |
|||