NÀr du registrerar dig som medlem pÄ Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du Àr sjÀlv ansvarig för att ditt upptrÀdande Àr i enlighet med medlemsvillkoren och gÀllande svensk lagstiftning.
Du gÄr med pÄ att inte posta nÄgot störande, stötande, vulgÀrt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller nÄgot annat material som kan tÀnkas bryta mot nÄgon tillÀmplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstÀngd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stÀrka detta vid eventuellt missbruk. Du gÄr med pÄ att webbmaster, administratör och moderatorer har rÀtt att ta bort, Àndra, flytta eller stÀnga vilka inlÀgg som helst, nÀr som helst. Som en anvÀndare gÄr du med pÄ att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till nÄgon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hÄllas ansvariga vid intrÄngsförsök som kan leda till att data stjÀls.
Som medlem fÄr du Àven vÄrt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig frÄn detta nyhetsbrev. I övrigt anvÀnds e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du rÄkar glömma det.
NÀr du registrerar dig pÄ forumet godkÀnner du samtidigt att de uppgifter som du lÀmnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material pĂ„ Företagande.se Ă€r skyddat enligt lagen om upphovsrĂ€tt. Det gĂ€ller allt innehĂ„ll pĂ„ webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan anvĂ€nda material frĂ„n webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du fĂ„r publicera artiklar förutsatt att du lĂ€nkar tillbaka. Ange vĂ€nligen kĂ€lla om du citerar. Ăr du osĂ€ker pĂ„ vad som gĂ€ller Ă€r du vĂ€lkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se anvÀnder cookies. En cookie Àr en textfil som lagras pÄ anvÀndarens dator, för att sedan hÀmtas upp av servern nÀr anvÀndaren Äter besöker sajten.
En cookie innehÄller ingen personinformation. Vill du inte tillÄta lagring av cookies pÄ din dator kan du stÀnga av funktionen i din webblÀsare. Inga cookies kommer dÄ att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer dÄ kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras pÄ Foretagande.se Àr endast avsett som allmÀn information och skall inte ses som professionell rÄdgivning. Det finns risk att innehÄllet inte Àr uttömmande eller helt uppdaterat. AnvÀndandet av material pÄ denna hemsida sker pÄ anvÀndarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhÄllande till material pÄ hemsidan eller material pÄ annan hemsida med lÀnk till eller frÄn denna hemsida. Genom att klicka pÄ " Jag har lÀst och accepterar villkoren " gÄr du med pÄ att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
FĂ„ ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt pÄ drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bÀsta fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt pÄ drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
FĂ„ ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt pÄ drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bÀsta fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag fĂ„r inga kunder, har dock iof inte gjort nĂ„gon reklam för mig sjĂ€lv, men jag har ungefĂ€r 50 besökare i mĂ„naden utan reklam. MEN INGA kunder, inte ens EN?? đ Vad ska jag göra, förutom reklamen och marknadsföring? Har Feedback formulĂ€r för bĂ„de klagan och beröm ocn andra förslag men inte EN kotte har skrivit nĂ„tt pĂ„ ett mail?? :cry:
"Jag har :o sÄ mailen fungerar"
Sysslar med datarÀddning och fjÀrrsupport.
Man funderar om sidan Àr under all kritik eller om jag har fel design. "Att sidan Àr för mörk och hemsk"
Eller Àr kraven för höga?
Jag behöver hjÀlp!!
Eftersom ingen skriver och berÀttar till mig sÄ fÄr jag vÀll be om det dÄ :-
... MEEEEDIC!!!!
Mathias
www.Hdisken.se
FjÀrrsupport Àr inte alls sÄ dumt :)
Hej och vÀlkommen till forumet!
[br]
[br]NĂ„gra tankar...
[br]
[br]Jag tror du behöver mer trafik till att börja med. Köp nÄgra sponsrade lÀnkar hos Google. T ex "reparera hÄrddisken" & "laga hÄrddisken"
[br]
[br]SÀtt dit en bild pÄ dig pÄ sidan om ditt Företag! Det inger förtroende.
[br]
[br]Mvh Patrik
jag reagerade över texten:
[br]
[br]Vad hÀnder om vi inte löser ditt problem?
[br]Hdisken.se ansvarstagande Àr inte att lösa problemet utan att hjÀlpa till med felsökningen.
[br]
[br]Att hitta felet hjÀlper inte mig :-
Hej Mathias, och vÀlkommen till forumet!
[br]
[br]Det första som slĂ„r mig Ă€r att de som hittar till din sida utan att du marknadsfört dig, antagligen Ă€r âvana datamĂ€nniskorâ Dessa har nog som rutin att sĂ€kerhetsspara sina viktiga dokument.
[br]
[br]LÀgg lite tid pÄ att identifiera din mÄlgrupp, sen tar du reda pÄ hur du kan nÄ dom. Rimligen kan dom inte gÄ ut pÄ nÀtet och söka rÀtt pÄ dig nÀr datorn Àr sönder.
[br]
[br]Har du en liten reklambudget, sÀtt "lappar pÄ stan", dela ut visitkort, snacka med nÄgon datorbutik om du kan ha ett samarbete med osv. Det du vill Àr att dom ska se/tÀnka pÄ dig nÀr det hÀnder⊠KlistermÀrken pÄ dataskÀrmar mus mattor. Pennor mm allt du kan tÀnka dig att man har runt skrivbordet.
[br]
[br]Kanske telefonkatalogen kan vara bra ocksĂ„. Söker jag pĂ„ Eniro.se pĂ„ ordet âHĂ„rddiskkrascharâ fĂ„r jag tvĂ„ trĂ€ffar!!?? Frasen ârĂ€dda hĂ„rddiskâ ingen trĂ€ff. Dessa sökord styr nummerupplysningen. Ringer nĂ„gon och frĂ„gar efter nĂ„gon som kan rĂ€dda en hĂ„rddisk kommer INGEN upp. Varför inte du?
[br]
[br]Dom brukar ha bra pris första Äret sÄ du kan fÄ prova.
[br]
[br]Jag kan inte fĂ„ grepp om vad det kostar att rĂ€dda min hĂ„rddisk pĂ„ första sidan. Det gör mig irriterad. Personligen skulle jag inte vĂ„ga anlita dig pĂ„ grund av dina friskrivningar pĂ„ indexsidan âFRĂ N 250krâ Dessutom förbehĂ„ller du dig rĂ€tten att justera dina priser. LĂ„ter som det kan bli dyrt att fĂ„ tillbaka hĂ„rddisken!
[br]
[br]Det man vill ha som besökare Àr trygghet och enkelhet. Man frÄgar sig:
[br]
[br]Kan jag lita pÄ företaget?
[br]Vad kostar det mig?
[br]Hur snabbt gÄr det?
[br]
[br]AngĂ„ende fĂ€rgerna sĂ„ kĂ€nns sidan trĂ„kigâŠFör grĂ„ och mörk. Ett smart drag (som inte vinner designpriser, men kunder) Ă€r att köra klassiska trygga fĂ€rger som blĂ„tt och vitt, silver. Det anvĂ€nds bland annat Polisen pĂ„ grund av fĂ€rgernas betydelse.
[br]
[br]En riktig vinnare Àr att lÀgga upp referens kunder. Har du inga, gör ett par jobb gratis som du kan anvÀnda som referenser.
[br]
[br]Hoppas att jag inte var för tuff mot dig! :wink:
[br]
[br]Lycka till och hör gÀrna av dig om hur det gÄr.
[br]
[br]Med vÀnliga hÀlsningar
[br]
[br]Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
[i] Ăr du osĂ€ker pĂ„ vad du har för storlek eller typ av minne kan du alltid skicka ett mail till info@hdisken.se[/i]
[br]
[br]Hur dÄ? HdŽn Àr ju sönder...
[br]
[br]
[br]
[br][i] Tryck pÄ din storlek för att göra din betalning. (Glöm inte bort att ringa först)[/i]
[br]
[br]Varför detta krÄngliga förfarande? GÄr det inte att skicka vanliga fakturor?'
[br]
[br]
[br]Jag tror att folk som behöver din hjÀlp frÀmst tillhör typen som inte Àr internetvana och "vÄgar" dÀrför inte betala via det dÀr ŽPaySonŽ... Hoppas du Àr med pÄ vad jag menar..
[br]
[br]Och byt typsnittet till Arial eller Verdana ;)
För eran kritik! För det behövde jag verkligen. Nu har jag uppdaterat min hemsida igen, framförallt layoten som Àr drastikt Àndrad. Ska ge mig pÄ förförandet av betalning och dyl sÄ snart som möjligt. Skulle gÀrna vilja veta eran reaktion pÄ den nya sidan som ligger ute nu. :roll:
Mathias
www.Hdisken.se
FjÀrrsupport Àr inte alls sÄ dumt :)
Ett tips Àr att fÄnga upp besökarna pÄ hemsidan, antingen genom att lÀgga in ett formulÀr för intresseanmÀlan av era tjÀnster (för gratis information),
[br]
[br]Edit: Reklam för egna tjÀnster/produkter postas under "Presentera ditt företag"
[br]
[br]//Moderator
Net Solutions
http://www.jns.se
http://www.jnetstats.com
http://www.anti-spam.nu
..och mÄnga fler =)
Det Àr vÀldigt svÄrt att fÄ en överblick av din sida.
[br]Försök att fÄ in mer luft mellan de olika texterna och strukturera upp dina rubriker.
[br]SÀtt lite större storlek pÄ rubrikerna och gör dem till fet stil.
[br]Vid första överblickan av sidan underlÀttar det vÀldigt mycket och man fÄr snabbare en överblick av dina olika sektioner.
[br]
[br]Testa att hÄlla för ett bok för ansiktet, och sen dra bort boken och titta pÄ din sida. Vad Àr det första du lÀgger mÀrke till? Finns det nÄgot som drar mer uppmÀrksamhet Àn nÄgot annat? Var det dit du ville dra första anblicken?
[br]Ett annat tips för att mÀta balansen mellan de olika elementen Àr att backa ett par meter frÄn skÀrmen (om du har möjlighet).
[br]
[br]
[br]Den ljusblÄ texten syns vÀldigt dÄligt mot den grÄ bakgrunden. (kontrast pÄ 2.22)
[br]T.ex Mörk blÄ/röd/grön hade fungerat bÀttre.
[br]
[br]
[br]Under TjÀnster/Priser
[br][i]Undersökning av hÄrddisk: 100:-* (Vid flera diskar +150:- /st)[/i]
[br]Första hdd kostar 100:- men nÀsta hdd kostar 150:-?