www.Hdisken.se Vad gör jag för fel?

5
Hej Alla Företagare och dom som ska bli 🙂

Mathias heter jag...

Jag har ett akut problem?

Jag fĂ„r inga kunder, har dock iof inte gjort nĂ„gon reklam för mig sjĂ€lv, men jag har ungefĂ€r 50 besökare i mĂ„naden utan reklam. MEN INGA kunder, inte ens EN?? 🙁 Vad ska jag göra, förutom reklamen och marknadsföring? Har Feedback formulĂ€r för bĂ„de klagan och beröm ocn andra förslag men inte EN kotte har skrivit nĂ„tt pĂ„ ett mail?? :cry:

"Jag har :o sÄ mailen fungerar"

Sysslar med datarÀddning och fjÀrrsupport.

Man funderar om sidan Àr under all kritik eller om jag har fel design. "Att sidan Àr för mörk och hemsk"

Eller Àr kraven för höga?

Jag behöver hjÀlp!!

Eftersom ingen skriver och berÀttar till mig sÄ fÄr jag vÀll be om det dÄ :-

... MEEEEDIC!!!!
Mathias
www.Hdisken.se
FjÀrrsupport Àr inte alls sÄ dumt :)
824
51
Hej och vÀlkommen till forumet! [br] [br]NÄgra tankar... [br] [br]Jag tror du behöver mer trafik till att börja med. Köp nÄgra sponsrade lÀnkar hos Google. T ex "reparera hÄrddisken" & "laga hÄrddisken" [br] [br]SÀtt dit en bild pÄ dig pÄ sidan om ditt Företag! Det inger förtroende. [br] [br]Mvh Patrik
54
jag reagerade över texten: [br] [br]Vad hÀnder om vi inte löser ditt problem? [br]Hdisken.se ansvarstagande Àr inte att lösa problemet utan att hjÀlpa till med felsökningen. [br] [br]Att hitta felet hjÀlper inte mig :-
68
1
Hej Mathias, och vĂ€lkommen till forumet! [br] [br]Det första som slĂ„r mig Ă€r att de som hittar till din sida utan att du marknadsfört dig, antagligen Ă€r ”vana datamĂ€nniskor” Dessa har nog som rutin att sĂ€kerhetsspara sina viktiga dokument. [br] [br]LĂ€gg lite tid pĂ„ att identifiera din mĂ„lgrupp, sen tar du reda pĂ„ hur du kan nĂ„ dom. Rimligen kan dom inte gĂ„ ut pĂ„ nĂ€tet och söka rĂ€tt pĂ„ dig nĂ€r datorn Ă€r sönder. [br] [br]Har du en liten reklambudget, sĂ€tt "lappar pĂ„ stan", dela ut visitkort, snacka med nĂ„gon datorbutik om du kan ha ett samarbete med osv. Det du vill Ă€r att dom ska se/tĂ€nka pĂ„ dig nĂ€r det hĂ€nder
 KlistermĂ€rken pĂ„ dataskĂ€rmar mus mattor. Pennor mm allt du kan tĂ€nka dig att man har runt skrivbordet. [br] [br]Kanske telefonkatalogen kan vara bra ocksĂ„. Söker jag pĂ„ Eniro.se pĂ„ ordet ”HĂ„rddiskkraschar” fĂ„r jag tvĂ„ trĂ€ffar!!?? Frasen ”rĂ€dda hĂ„rddisk” ingen trĂ€ff. Dessa sökord styr nummerupplysningen. Ringer nĂ„gon och frĂ„gar efter nĂ„gon som kan rĂ€dda en hĂ„rddisk kommer INGEN upp. Varför inte du? [br] [br]Dom brukar ha bra pris första Ă„ret sĂ„ du kan fĂ„ prova. [br] [br]Jag kan inte fĂ„ grepp om vad det kostar att rĂ€dda min hĂ„rddisk pĂ„ första sidan. Det gör mig irriterad. Personligen skulle jag inte vĂ„ga anlita dig pĂ„ grund av dina friskrivningar pĂ„ indexsidan ”FRÅN 250kr” Dessutom förbehĂ„ller du dig rĂ€tten att justera dina priser. LĂ„ter som det kan bli dyrt att fĂ„ tillbaka hĂ„rddisken! [br] [br]Det man vill ha som besökare Ă€r trygghet och enkelhet. Man frĂ„gar sig: [br] [br]Kan jag lita pĂ„ företaget? [br]Vad kostar det mig? [br]Hur snabbt gĂ„r det? [br] [br]AngĂ„ende fĂ€rgerna sĂ„ kĂ€nns sidan trĂ„kig
För grĂ„ och mörk. Ett smart drag (som inte vinner designpriser, men kunder) Ă€r att köra klassiska trygga fĂ€rger som blĂ„tt och vitt, silver. Det anvĂ€nds bland annat Polisen pĂ„ grund av fĂ€rgernas betydelse. [br] [br]En riktig vinnare Ă€r att lĂ€gga upp referens kunder. Har du inga, gör ett par jobb gratis som du kan anvĂ€nda som referenser. [br] [br]Hoppas att jag inte var för tuff mot dig! :wink: [br] [br]Lycka till och hör gĂ€rna av dig om hur det gĂ„r. [br] [br]Med vĂ€nliga hĂ€lsningar [br] [br]Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
232
[i] Är du osĂ€ker pĂ„ vad du har för storlek eller typ av minne kan du alltid skicka ett mail till info@hdisken.se[/i] [br] [br]Hur dĂ„? HdÂŽn Ă€r ju sönder... [br] [br] [br] [br][i] Tryck pĂ„ din storlek för att göra din betalning. (Glöm inte bort att ringa först)[/i] [br] [br]Varför detta krĂ„ngliga förfarande? GĂ„r det inte att skicka vanliga fakturor?' [br] [br] [br]Jag tror att folk som behöver din hjĂ€lp frĂ€mst tillhör typen som inte Ă€r internetvana och "vĂ„gar" dĂ€rför inte betala via det dĂ€r ÂŽPaySonÂŽ... Hoppas du Ă€r med pĂ„ vad jag menar.. [br] [br]Och byt typsnittet till Arial eller Verdana ;)
M-Daniel Johansson
114
[quote="xt nordic"]Och byt typsnittet till Arial eller Verdana ;)[/quote] [br] [br]Eller kanske Georgia om du vill ha en serif.
5
För eran kritik! För det behövde jag verkligen. Nu har jag uppdaterat min hemsida igen, framförallt layoten som Àr drastikt Àndrad. Ska ge mig pÄ förförandet av betalning och dyl sÄ snart som möjligt. Skulle gÀrna vilja veta eran reaktion pÄ den nya sidan som ligger ute nu. :roll:
Mathias
www.Hdisken.se
1
Ett tips Àr att fÄnga upp besökarna pÄ hemsidan, antingen genom att lÀgga in ett formulÀr för intresseanmÀlan av era tjÀnster (för gratis information), [br] [br]Edit: Reklam för egna tjÀnster/produkter postas under "Presentera ditt företag" [br] [br]//Moderator
Net Solutions
http://www.jns.se

http://www.jnetstats.com
http://www.anti-spam.nu
..och mÄnga fler =)
232
Klart mycket bÀttre webbsida.. Du Àr pÄ god vÀg... :wink:
M-Daniel Johansson
824
51
Jag hÄller med Daniel. [br] [br]Mycket bÀttre!
5
Tackar!! Alltid kul att höra, ska fixa och dona lite mer som sagt... man lÀr sÄ lÀnge man lever :grin:
Mathias
www.Hdisken.se
27
Det Àr vÀldigt svÄrt att fÄ en överblick av din sida. [br]Försök att fÄ in mer luft mellan de olika texterna och strukturera upp dina rubriker. [br]SÀtt lite större storlek pÄ rubrikerna och gör dem till fet stil. [br]Vid första överblickan av sidan underlÀttar det vÀldigt mycket och man fÄr snabbare en överblick av dina olika sektioner. [br] [br]Testa att hÄlla för ett bok för ansiktet, och sen dra bort boken och titta pÄ din sida. Vad Àr det första du lÀgger mÀrke till? Finns det nÄgot som drar mer uppmÀrksamhet Àn nÄgot annat? Var det dit du ville dra första anblicken? [br]Ett annat tips för att mÀta balansen mellan de olika elementen Àr att backa ett par meter frÄn skÀrmen (om du har möjlighet). [br] [br] [br]Den ljusblÄ texten syns vÀldigt dÄligt mot den grÄ bakgrunden. (kontrast pÄ 2.22) [br]T.ex Mörk blÄ/röd/grön hade fungerat bÀttre. [br] [br] [br]Under TjÀnster/Priser [br][i]Undersökning av hÄrddisk: 100:-* (Vid flera diskar +150:- /st)[/i] [br]Första hdd kostar 100:- men nÀsta hdd kostar 150:-?
www.startaebutik.se
T WebSolutions
Du verkar ha en bra idé med sidan, men den mÄste göras snyggare och tydligare. [br]Att köpa sponsrade lÀnkar frÄn google Àr ocksÄ en mycket god idé som nÀmnts tidigare. [br]Lycka till med din sida! :)

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.