Senaste inläggen
royalty mot utlanded
Hejsan, |
|||
Tradera-Blocket-eBay
Hejsan, Kategori: E-handel |
|||
Telefonväxel
Hej Kategori: Inköp |
|||
Skicka faktura som privatperson?
Hej, jag har för ett tag sen lämnat in tavlor som jag målat till en butik. Dom skulle sälja dom för 400 styck och ta 100 kr själva. Nu har dom sålt några stycken och för att jag ska få mina pengar så vill dom att jag ska skicka en faktura. Hur ska jag göra då? |
|||
Försäljning kontant!
Har "råkat ut" för min första kund (säljer nya saker via främst tradera) som bor i samma stad, och tyckte förstås att det vore OK om hon ville hämta upp sin grej här i mitt hem om hon känner för det, vilket hon också kände för (attans!). Nu har jag lite problem med hur jag skall lösa bokföringen kring detta. |
|||
Jag har affärsidé men...
Hejsan. Kategori: Affärsidéer |
|||
Starta en vintagebutik
Jag vill starta en vintage/second hand butik. Jag kommer att sälja begagnade märkeskläder, skor och accessoarer. Tänkte starta den här butiken med min syster som är fotograf så vi tänker även sälja olika typer av foton. Har ett par bra och unika idèer som jag tror mycket på. Kategori: Affärsidéer |
|||
Google Websiteoptimizer
Här är ett nytt verktyg för webmasters! Kategori: E-handel |
|||
Ersättning för parkering
Hej ! |
|||
Bokföring av bilförmån
Hej, |
|||
moms vid importHar en fråga. Har funderingar på att importera livsmedel och på tullverkets hemsida står det att momsen för livsmedel år 12%. Det jag undrar är om det är 12% från det priset som jag köpt från exportören eller 12% från det priset som är värderat i sverige? Eftersom att priset på denna produkt som jag tänkt importera skiljer sig väldigt mycket mellan... |
|||
borr för betong
hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Import av bilar från UK!
Hejsan! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Fastighetsbolag - ett säkert kort?
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Varuprover?Har beställt hem varuprover som inte ska säljs, hur bokförs dessa? |
|||
grundläggande skatteinfo för enskild firm
Jag är ny på företagandeområdet och skulle behöva lite hjälp med några grundläggande frågor. Jag kan även tillägga att jag kommer anlita en revisor men vill först ha förståelse hur skatter och bokföring ter sig. |
|||
Hjälp med att byta webshop!
Hej! Kategori: E-handel |
|||
stora pengar!!Tjena! jag har ett hantverksföretag idag som omsätter ca 4 miljoner men jag har kommit till insikt att jag inte kommer bli förmögen på detta företag på grund av att jag säljer min tid och kan inte tjäna mer än vad jag hinner med att utföra. jag har ju ioch för sig 4 anställda men det blir i alla fall inte så mycket över att man kan kalla sig förmög... Kategori: Affärsidéer |
|||
Banner kampanj
Någon som kan hjälpa mig med en bannerkampanj? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vad kostar det att låna pengar
Håller på för fullt med vår affärsplan. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||