Senaste inläggen
Bokföra kongress?
Har en fråga om hur man bokför ett kongressbesök ? |
|||
Bokföring av lager (lite bråttom!)
Hallå! Jag representerar inget företag eller så, utan en ideell förening, men måste ha hjälp med min bokföring av kunniga (snart bokslut!). |
|||
Kommersialisera en idé
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Inventarie eller förbrukningsinventarie vid paketköp
Hej allihopa... |
|||
Likviditetsbudget
Jag håller på med en likviditetsbudget till mitt nystartade företag. Startar den 1 okt. och kommer att förlänga räkenskapsåret till årskiftet 07/08. |
|||
Bokföra emballaget!
Hejsan! Jag har tidigare ej tagit ut någon avgift för emballage, men jag har börjat göra det nu nyligt. |
|||
Aktiekapital på räntekonto?Jag undrar om det är någon här som vet om man kan placera hela eller delar av sitt aktiekapital på ett placeringskonto med ränta och fria uttag? Känns ju lite dumt att ha 100.000 kr på ett konto utan nån som helst avkastning... :roll: |
|||
Bokföring, andra året
Hejsan |
|||
Skattefri bilersättning
Den skattefria bilersättningen är väl 18 kr nu om jag inte minns helt fel. |
|||
Ordna upp i bokförningen: Eget Uttag / Egna skatter
HEJ! |
|||
Marknadsföring på stan - vad gäller?
Kan jag gå runt och göra kundintervjuer överallt på stan - eller måste jag ha några tillstånd? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Lotteriinspektionen
Hur gör man för att kunna ge priser till sina kunder? |
|||
Avskrivning
Hej! |
|||
Revisionskostnader
Hej, |
|||
Aktiebolag,handelsbolag
Vad är skillnaden mellan ett aktiebolag och en enskild handelsbolag? |
|||
Avskrivning
Jag har en enskildfirma där jag bokför med hjälp av kxlredovisning http://kentexcel.com/kxlRedovisning.htm Jag har bara gjort inköp som legat under 5000:- och har därför kunna göra direktavskrivningar men nu ska jag eventuellt köpa en sak för 7000:- exkl. moms och undrar om någon vet hur jag ska bokföra det i detta programmet? |
|||
Köpa mobiltelefon
Har en liten fundering. |
|||
Sjukfrånvaro i procent
Hej! |
|||
Medelantal anställda
Hej! |
|||
Bokföring av faktura
Hejsan. |