Senaste inläggen

Professionell affärsplangenerator kostnadsfritt

Här erhåller alla medlemmar av företagande.se en Professionell affärsplangenerator kostnadsfritt!

skapa ett eget privat konto på denna länk:

www.smartplan.se -> login -> skapa användare.

rekommenderas av Hogia small office, www.expowera.com, www.idebanken.se,

www.connectsverige.se
...

Kategori: Affärsplanen

Avskrivningar

Jag har en fråga.

Hörde någonstans att man får lyfta upp investeringar man gjort upp till ett år innan företaget grundades in i bokföringen.

1. Är det ett år som denna gräns är och i så fall finns det någon kostadsgräns. Eftersom jag filmredigerar så tänkte jag dra av datorn eftersom jag köpte denna till just filmredigering e...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Sälja medicinska apparater - behövs det en licens??

Hejsan

Jag håller på att utveckla en affärside som går ut på att importera en viss typ av medicinska apparater från utlandet och sälja dem till privata personer här.

De här apparaterna finns inte i Sverige än, och inte är speciellt populära i deras hemland än heller, men appraterna har mycket potential.

Potentialen inn...

Kategori: Affärsidéer

Kan man avtala bort ansvar vad gäller leverans?

Hej, jag har ett dilemma som jag försöker hitta en lösning på:

Jag driver en webshop som säljer billiga sötvattenspärlor och håller låg frakt, brevporto. Nu har det försvunnit brev i postgången och jag som näringsidkare är skyldig enlig konsumentköplagen att ansvara för varan fram till den är överlämnad.

De...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Egenanställd vs egen företagare

Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av det här med att vara egenanställd (hyr din arbetsgivare) ?

Vilka fördelar/nackdelar har man gentemot att ha f-skatt?

Verkar ju vara bra om man bara vill fakturera några enstaka tjänster eller om man vill prova sin verksamhet men skulle man kunna köra med det...

Verkstad avdrag?

Jag behöver en verkstad till min nystartade enskilda firma. Skall därför bygga det hemma på tomten. Garaget blir ca 130m2 i bottenplan och en inredd övervåning med snedtak. Av bottenplan så kommer 100m2 att nyttjas bara av firman, är det rimmligt att man bara får dra av 2000kr per år för de?

Garaget hade ju ej byggts, om det inte hade be...

Söker PHP Kodare, erbjuder 500kr

Jag söker en Programmerare som också har kunskaper inom Mysql.

Jag har inte så mycket pengar att röra mig med, men det jag vill ha fixat skall inte vara allt för svårt för en skicklig programmerare.

500kr har jag att erbjuda, och det är efter att jobbet är utfört. (priset kan nog diskuteras).

Kategori: Söker/eftersöker

Söker programmerare, erbjuder 500kr

Jag söker en Programmerare som också har kunskaper inom Mysql.

Jag har inte så mycket pengar att röra mig med, men det jag vill ha fixat skall inte vara allt för svårt för en skicklig programmerare.

500kr har jag att erbjuda, och det är efter att jobbet är utfört. (priset kan nog diskuteras).

Underskott?

Jag fick ett samtal om att jag har redovisat underskott på min deklaration. Därmed saknades det en blankett där jag ska redovisa detta. Är det ett måste att ha bokföringen för det här?

Jag har ingen som helst aning om hur jag ska gå tillväga. Någon som vet?

Service Business

Hi!

I have a business idea, that's coming from Canada where iam from.

And I want to find a company to buy my business concept.

My business idea, is offered to the public on a rental basis providing a

service to the people.

This is a multi million dollar operation in Canada, U...

Hyresgaranti

När jag hyrde min lokal var jag tvungen att ha en hyresgaranti från banken. Kostnaden för uppsättandet av denna garanti var drygt 3000 kr. Är det en privat kostnad eller ftg. kostnad? I så fall, villket konto?

/Peppe

Kreditfaktura

Hur bokför man en kreditfaktura i dubbel bokföring?

Vilse med allt nytt, Tacksam för svar!

Betalat privat

Jag har ej hunnit skaffa något firmakort (enskild) ännu, har handlat kontorsgrejer, pärmar mm till firman hur bokför jag det?? Vilse i alla uttryck!!

privat mobil

nystartad enskild firma använder privatmobil hur bokför jag det? ca70% privat och 30% i firman?

Page Rank/Optimering

Hej,

Jag håller på att lära mig hur det funkar med Page Rank och optimering av hemsidor. Det är ju en jäkla djungel... :cry:

Några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:

1. Hur värdefulla är utlänkar? Hur mycket påverkar utlänkar Page sidans Rank? Blir det bättre om ma...

Kategori: E-handel

Söker Erfarna Affiliates med Egna Nyhetsbrev!

Hej

Saken är den att vi har en stor svensk Joint Venture (produktlansering med hjälp av flera samarbetspartners) som kommer gå av stapeln i mitten av september som jag ville att du skulle veta om.

Både du och jag är ju ägare utav emaillistor (via våra nyhetsbrev) och som du vet…så är det inte...

Bokförare sökes till nystartat E-handelsbolag

Hej! Jag och min vän Sofia söker en bokförare som för en rimlig kostnad kan sköta bokföringen till vårt nystartade Handelsbolag med fokusering på försäljning via nätet.

Maila oss vid intresse; lund_ek@hotmail.com

Ha det så bra!🙂

Vänligen

Niclas

Avdrag för redovisningböcker?

Ska gå en högskolekurs nu som heter Företagsekonomi, och där behövs några böcker. Denna kurs ska jag gå för att kunna klara av bokföringen i företaget.

Kan man dra dessa böcker på företaget tros? (Företagets område är Webbutveckling)

Betala för marknadsföring till privatperson från företag

Vilket är det bästa = billigaste sättet enligt er att betala ut ersättning för annonsering på en hemsida till en privatperson från en enskild firma med 0 anställda och f-skatt?

Jag har frågat på ett annat forum och någon nämnde att det är skattefritt upp till 1.000kr och att provisionslön skulle vara det bästa alternativet efte...

Mallar för offerter, anbud mm

Hej

Vart på netet kan man hitta mallar för hur ex offerter och anbud mm helst ska se ut.

Kategori: Affärsidéer