Senaste inläggen
Bokföring vid utbetalning till Skatteverket?!
Jag har ett problem med Bokföringen av: |
|||
Årsskifte i enskildfirma?
Årsskifte i enskildfirma? |
|||
Vad är det för moms på caféverksamhet?
Hej! |
|||
hur kan jag sälja mina affärsidear.
hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Träning/hälsa
Hej! |
|||
Enskilt företag.
Hej! |
|||
Mat - utbildningHej alla ! Någon som vet om man får sälja undervisning i att laga mat hemma hos folk ? Hur ställer sej Miljö och hälsovårsnämden till det ? Om tex något av maten behöver tillagas på annat håll innan undervisningen, vad gäller då ? Kan man "låna" godkänd restaurang tillfället ? Kategori: Affärsidéer |
|||
Internrepresentation
Hej, |
|||
Helt ny här
Hej, jag är helt ny här. .................. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra en kredit
Jag driver en enskild firma och har en undran angående min bokföring. |
|||
Fakta om små och stora företag 2006
Småföretagen spelar en avgörande roll för att Sverige ska vara ett bra land för människor att leva i. Småföretagen omfattar över 99 procent av alla företag i Sverige och svarar för en tredjedel av den totala sysselsättningen. Utan entreprenörer med goda idéer som kommersialiseras skulle Sverige vara ett mycket fattigare land. Kategori: Nyheter |
|||
Bokföra lön i HB och enskild firma
Hur bokför jag lön i HB resp enskild firma? |
|||
hjälp
Så nu är v.1 av glanzit.se klar! Kategori: Feedback |
|||
Måste jag göra ett årsbokslut?
Enskilda firmor med mycket låg omsättning behöver väl ej göra ett årsbokslut (eller ens förenklat sådant), eller? Isåfall, är det något jag verkligen bör göra eller kan jag strunta i det? |
|||
Kostnadsföra eller sälja till mig själv?
Skall lägga ned min enskilda firma och vet inte hur jag skall "bli av med" lagret i -06 bokföring utan att göra helt fel. Jag har inga dyra inventarier eller så (endast bokf förbrukningsinv värda top 500 sek), men mitt lager ställer till med trubbel. |
|||
affärsidé , söker kemist
Söker Kemist till ett projekt. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
BokslutHej Driver idag KB med två kompanjoner och skall göra mitt bokslut snart. har bara lite frågor ...hur ska man göra med sitt varulager..inventerat o uppskattat värdet till det är gjort men hur ska man göra sen och vilka konton är involverade? sen vid bokslutet. vilka konton gör man avslut mot och vilka konton ingår i detta bokslut. är rätt ny på de... |
|||
moms på provision
Jag får provision när jag säljer tidningar, lotter och telefonkort mm. |
|||
Bokföra preliminär skattIdag har första preliminär skatten för min del dragits och jag måste givitvis redovisa detta(?). På vilket konto ska jag debitera preliminär skatt i bokföringen? |
|||
Styrelseledamot sökesHar drivit EF i ungefär sex år, i början som bisyssla och senaste tiden som heltidssyssla för en person. Vi ämnar ombilda till AB vid halvårsskiftet och har tänkt att få in lite friskt blod, erfarenhet och idéer genom en eller två externa styrelseledmöter. Arvode utbetalas, dock inte något skyhögt sådant. Vi finns i Sundsvall och du bör finnas i nä... Kategori: Söker/eftersöker |
|||