Senaste inläggen
Anmäla anställningar till myndigheter?Hej, vi ska precis anställa folk i ett nystartat AB och i 2 HB, så nu undrar jag till vilka myndigheter man behöver anmäla sina anställda? Och i så fall hur. Kommer detta ske tex när man skickar in papper till FORA eller liknande? Kategori: Allmänt |
|||
Anmäla anställningar till myndigheter?Hej, vi ska precis anställa folk i ett nystartat AB och i 2 HB, så nu undrar jag till vilka myndigheter man behöver anmäla sina anställda? Och i så fall hur. Kommer detta ske tex när man skickar in papper till FORA eller liknande? Kategori: Allmänt |
|||
Avskrivning igen
Om jag har köpt upp ett bolags inventarier och bolaget innan mitt har gjort ett avdrag på sina inventarier på en 5 års period och jag nu anser att det borde skrivas av på 3 år ... är det då okej att jag bara skriver av allt gammalt "skrot" . |
|||
Avskrivning igen
Om jag har köpt upp ett bolags inventarier och bolaget innan mitt har gjort ett avdrag på sina inventarier på en 5 års period och jag nu anser att det borde skrivas av på 3 år ... är det då okej att jag bara skriver av allt gammalt "skrot" . |
|||
Avskrivning av inventarierAvskrivning av inventarier skall det göras i slutet av bokföringsåret eller i början på nästa bokföringsår ? |
|||
Enskild firma - ett gäng frågor
Hej, jag har aldrig haft företag tidigare och kommer att registrera enskild firma. Jag är anställd på en reklambyrå men ska nu sälja en idé till en eventuell tv-serie. |
|||
Marknadsföring i KinaVi är två stycken som funderar på att starta ett företag som säljer tjänster till kinesiska företag (mest affärer, restauranger o dyl). En av oss talar kinesiska och är för närvarande bosatt i Hong Kong. Är det någon här inne som har har koll på genom vilka/vilken marknadsföringskanal/er man lättast når denna målgrupp? Har ni någon koll på hur man... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Återköp av varaJag köpte datorutrustning som jag bokförde förra året som nu är låst. För någon vecka sedan lämnade jag tillbaka varorna till leverantören (eftersom de inte höll måttet). Hur bokför jag ett "återköp"? |
|||
proforma faktura
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Uppfinning
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Egen betalterminal hemma
Är det någon som har erfarenhet av att ha en egen babsterminal hemma? Kategori: E-handel |
|||
Inventarie
Hej! |
|||
Små AB slipper anlita revisorer 2009
Revisionsplikten för de mindre aktiebolagen ska bort. Närmare 200 000 bolag berörs av regeländringen som planeras till 2009. Kategori: Nyheter |
|||
Byggfirma söker svar...Jag ligger i startgroparna till att starta mitt eget byggföretag i Stockholm och undrar om det finns någon annan här på forumet som redar arbetar med byggnation och har erfarenhet av hur man får tag på jobben. Jag vet att det är stor brist på snickare i Stockholm men är det så att alla får tag på sina jobb via personliga kontakter eller har ni någo... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Resultatet - något är fel
Hej, |
|||
Svenska Artikelsidor?
Jag skulle vara tacksam för rekommendationer om några svenska artikelsidor där man kan posta sina egna artiklar förutom: |
|||
Vilka Bloggar Besöker Du Ofta?
Hej Företagare, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hur går jag tillväga med kundreturer?Jag har "drabbats" av min första kundretur. En utav mina kunder har ångrat sitt köp och skall skicka tillbaka varan. Jag ska kreditera kunden (lämna tillbaka pengarna) samt dra av för fraktkostnaden när jag skickade varan till kund. Till saken hör att kunden ej betalade någon frakt vid tiden för köpet utan jag bjussade på den. hoppas någon vill hjä... |
|||
Den äldre generationen
Läste just nu en artikel om företagandet i USA. Kategori: Allmänt |
|||
Borgelig regering gav höjda arbetsgivaravgifter
någon som vet varför? Kategori: Nyheter |
|||