Senaste inläggen
Bokföring av ett bokköp ?!
Hej ! |
|||
Påminnelseavgift - hur mycket
Jag brukar inte ta ut förseningsavgifter av mina privatkunder, då de oftast är brudpar som haft hundra bollar i luften och fakturor som skola ha betalats både nu och då, så dessa brukar jag bara skicka en skriftlig påminnelse till. |
|||
starta pensionat
Hej |
|||
Bokföring av såld bil i AB
Vi har två bilar i vårt AB. Vi köpte de för 140 000:-. Vi har skrivit av de med 35 000:- så de är bokförda till 105 000:-. Nu har vi sålt de för 85 668:- men vi har lämnat in de som en delbetalning för vi har skaffat två leasingbilar istället. |
|||
Bra bild av din verksamhet?
Vi visualiserar och förverkligar dina behov! Kategori: Till salu |
|||
Enskild Firma - Frågor
Hej |
|||
Frågor runt skapande av EF och tillhörande skatter/moms
Har gått en längre stund nu och tänkt starta en enskild firma i liten skala. Eftersom jag inte har tänkt att detta skulle bli min huvudinkoms utan att jag kommer forsätt att jobba 100 % på mitt nuvarande jobb. |
|||
Söker hemsida för lägsta budet på tjänster...
Hej företagare! Kategori: Allmänt |
|||
Partnerskap/delägande
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokför jag reseräkningar?
Hejsan! |
|||
Liten marknadsundersökning
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Beräkning för offert
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Betalningsvillkor?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Hur ska jag bokföra en betalning genom paypal?
Jag har köpt lite förbrukningsmaterial (tillbehör till handdator) från Ebay-tyskland. Jag betalade med mitt paypal-konto. Betalningen skedde i EUR och en del av pengarna fanns redan som EUR på mitt paypalkonto och resterande del drogs från mitt kreditkort vid betalningstillfället. |
|||
premium-sms betala skatt?
Hej. Hur fungerar skattebetalningen när man tar betalt över sms. Kategori: Allmänt |
|||
Köpa in begagnat samt av privatperson
Hejsan |
|||
Kallad till möte med skattemyndigheterna, är det vanligt?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Egen firma
Jag valde att redovisa moms en gång per år samt att vinsten skulle vara 0, vilket då skulle betyda att jag inte behöver betala in nåt preliminärt månadsvis i form av skatt eller moms. |
|||
Preliminär självdeklaration
Hej |
|||
Inköp före företagsstart - hur bokför jag.
Har läst ett antal trådar på samma ämne, men jag förstår inte riktigt. Hoppas någon kan bena ut det här åt mig. Situationen är som följer: |
|||