Senaste inläggen
Momsens vara eller icke vara?!
Gör jag rätt? Snälla någon, hjälp mig! |
|||
Socialt nätverk
Hej Alla på Företagande, Kategori: Affärsidéer |
|||
kioskverksamhet från min egen tomtgränsVart och vem kan hjälpa mig med frågor ang kioskverksamhet från min egen tomtgräns. Kan jag ha en kiosk mpå min tomt i ett villa område? :roll: :roll: :roll: Kategori: Affärsidéer |
|||
Egetkapital
Hej! |
|||
Har en affärside behöver hjälp
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Sverige prisas av amerikansk ekonom
Sverige har de mest kreativa affärsmännen och affärskvinnorna i Europa. Dessutom fungerar Sverige som en magnet för de mest välutbildade i världen. Det hävdas i nyutkomna boken The Flight of the Creative Class. Kategori: Nyheter |
|||
Driva företag "semi-anonymt"?
Hej! |
|||
teknisk ide
hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Eget uttag av alla varorna!
Skall som endel av er kanske vet avsluta min enskilda firma som jag drivit under -06 till förmån för studier. (Har skickat in blanketterna för några dagar sedan nu, det var ångestfyllt, höll nästan på ändra mig!). |
|||
Starta aktiebolagHur lång tid tar det, i veckor, innan man kan vara igång med ett AB från det datum man satt in aktiekapitalet? |
|||
Avskrivning - blir detta rätt?
Tänkte ta tag i avskrivningarna så borde jag vara klar med 2006 och kan stänga det året i bokföringsprogrammet. Vill dock kolla att jag gör rätt. Har sökt både här och där men kan inte få ett kort och enkelt svar. |
|||
Kan man starta innan man fått F-skattsedel?
Jag undrar om man kan köra igång sina städ-och hushållstjänster innan man fått sin F-skattsedel, eller är man tvungen att invänta den? Kan kunden kolla upp att jag har lämnat in anmälan ifall det skulle vara så? Kategori: Allmänt |
|||
Ränta på ränta
Om man skickar ut en andra påminnelse och ska räkna ut räntan, räknar man då bara på det ursprungliga fakturabeloppet, eller räknar man även in räntan (och fakturaavgiften) från den första påminnelsen så att det blir en ränta på räntan? |
|||
Bokföring av överskjutande moms,skattHur bokför jag skatt och moms jag får tillbaka? |
|||
Samhällets samvetsbarn
Under dom sista åren, så har jag märkt att det dyker upp fler och fler sidor Kategori: Off Topic |
|||
Skulle vill ha feedback för min nätbutik, tusen tack!
Hej, vad tycker ni om www.easternpearl.se ? Kategori: Feedback |
|||
Hur lång tid innan påminnelse och inkasso?
Hur lång tid bör/måste man vänta efter sista betalningsdag innan man skickar en påminnelse? Och om påminnelsen ej betalas (vilket väl ska vara "snarast" - påminnelser har väl inget nytt "sista betalningsdatum"?), hur länge bör/måste man vänta innan man lämnar det till inkasso? |
|||
Allmäna nybörjarfrågor om nyföretagande
Hej! |
|||
Söker restaurangägare i Göteborg
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Egenavgifter, sociala avgifter och arbetsgivaravgifter?
Jag är i första fasen av att starta ett nytt företag. Företaget kommer ha två ägare, en anställd och ha bolagsformen handelsbolag. |
|||