Senaste inläggen

Marknadsför er gratis!

Som representant för ert företag kan ni enkelt registera er och dela med er just ert företags erbjudande till alla besökare.

Välj Silver, helt gratis så kan ni erbjuda era produkter till våra besökare.

Gå in på www.affarscentrum.se

Mvh

Christian

Affär...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Skyldig moms?

Kör månadsvis momsredovisning och nu ska Januari redovisas, problemet är att jag är tvungen att betala in moms och det är en summa jag inte har just nu. Även om jag kvittar den mot Februari så är det för mycket.

Så frågan är:

1. Kan man vara skyldig moms till skatteverket?

2. Om detta s...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Visitkortsjakten

Är på jakt efter nya visitkort men är lite noga med kvalitén. Är det någon som vet om några företag som säljer visitkort och som kan skicka ut (gratis) provkartor på olika papperskvalitéer och tryckmetoder?

Kategori: Inköp

Bokföra kreditkortsköp

Jag är helt ny på bokföring och försöker lära mig genom att bokföra privat (lite overkill, men ett bra sätt att lära sig)

Jag var i USA för en månad sedan på uppdrag av en kund. Alla inköp gjorde jag med mitt kreditkort och när jag kom hem betalade kunden alla uppdragskopplade utgifter. Hur ska jag bokföra detta?

Till er som behöver ny webbplats

Skulle vilja tipsa om en webbyrå till er som funderar på ny webbplats till ert företag. Gå in på www.interaktivmedia.se

🙂

Kategori: Inköp

Hur hantera man de här typer av inköp?

1. Aktie, Statslån, Fond

2. US Dollar, British Pond, New zealand dollar

3. Utlänska fastighet

Hur bokföra man de?

Hur bokför man en amortering på skuld?

Om man har ett AB, hur bokförs amorteringen på bolagets lån och skulder? Sker dessa efter eller före bolagsskatten på vinsten?

Hur är det med räntan på lån/skulder?

Tacksam för svar!

Hur bokför man en amortering på skuld?

Om man har ett AB, hur bokförs amorteringen på bolagets lån och skulder? Sker dessa efter eller före bolagsskatten på vinsten?

Hur är det med räntan på lån/skulder?

Tacksam för svar!

Fel ingående balans

Jag har fått fel i bokföringen på leverantörsskulderna och har märkt att felet ligger tidigare år. Jag vill inte göra något fel och undrar om det går bra att bara korrigera lev.skuldkontot och kompensera med eget kapital? Eller måste jag gå tillbaka till förra året och hitta fel eller göra någon form av korrigeringsverifikation (och hur gör man det...

Bokföring av betalning med privat betalkort(bankkort)?

Jag har betalt med privat betalkort (bankkort). Gäller inköp av kontorsmaterial. Hur bokför jag detta?

Har tänkt att bokföra som kontantbetalning dvs. mot kassa. Kan jag det?

Gäller enskíld firma.

Bokföring av pantbrev banken tagit ut som säkerhet för lån?

Jag undrar hur jag bokför den kostnad för pantbrev som banken tagit ut som säkerhet för ett lån? Summan har dragots från den totala lånesumman.

Jag har sett i min referensbok (Bokföring av Björn Lundén) hur man bokför pantbrev i samband med köp av fastighet men det är ju inte detta.

Generationsskifte

Undrar om det är ngn som har ngn erfarenhet av generationsskifte i familjeägt (5 st) småföretag (4 anställda+VD). Den nya VD:n är svärson till grundaren(tillika avgående VD). Vad är rimligt att den nya VD:n ska få i lön och förmåner (bonus, optioner, fallskärmar mm).

Kategori: Allmänt

Hjälp med företagsnamn och hemsidan

Hej

Jag håller på att ombilda vår enskilda firma till ett aktiebolag och nu behöver jag ett nytt namn.

Idag kalas vi för JK Skyddsrum och Byggservice, som jag tycker själv att det låter som den lilla firma och inte som det idag är en firma på uppgång.

Söker nu all hjälp man kan få men ett namn gär...

Kategori: Feedback

Är det okej eller fel med en Live Space-sida?

Hej!

Tycker ni att det känns oseriöst eller funkar det att ha en Live Space-sida som marknadsföring för sin firma ( Städ & hushållstjänster)?

Den är ju gratis och enkel att ändra osv, men vad tycker ni att det skulle ge för intryck, dvs tycker ni att det ser "billigt" ut?

Solaris

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Företags bankgiro trots betalningsanmärkning??

Hej

Vi är 4st som startade en reklambyrå ihop vid årsskiftet, vi kör nu ett handelsbolag och stötte på lite patrull när vi skulle öppna ett företagskonto hos Nordea.

Saken är att vi har ca 600 000:- att fakturera för de jobb vi nu har gjort och det vore bra att kunna börja få in pengar i bolaget. Problemet är att en av oss har e...

SPCS administration 500

Tjenare allihopa, för ett tag sen så skaffade jag SPCS administration 500 och börjar få kläm på det hela nu :roll: men de är en liten grej som jag är osäker på om det går rätt och om jag gör det rätt och det är hur fasiken går man tillväga för att göra en faktura, jag vet alltså inte riktigt om jag gör rätt..

Så om nån är vill...

Problem med Terrapro Scandinavia AB? f.d.Internova Strategi

Har du blivit drabbad av Terrapro's försäljningsmetoder? Det gäller försäljning av domännamn på ett högst tvivelaktigt sätt. Är intresserad av att höra hur ni isf agerade när fakturan kom. Dom säljer och fakturerar t.ex. domännamn med 10 års giltighetstid men när man kollar så är de bara "reggade" för 1 år.

Webbhotell med mallar för hemsida.

Hej

vet du något webbhotell som erbjuder färdiga mallar för hemsidan? så att man slipper sitta och göra htlm själv.

Om du inte vet det vet du då någon annan sida där man kan göra en hemsida på ett lätt sätt med hjälp av färdiga mallar?

Sofia :grin:

Kategori: E-handel

Mervärdesskatt

Hej,

Jeg har fået et brev med emne "Mervärdesskatt" och der står i sluttet "Summa nettoändringsbelopp och beräknad ränte" och så et beløb, t.x -5000.

Hvad betyder det, noget jeg skal betale eller?

Det er et belöp som overstiger mit overskott for 2006, så jeg er lidt nyficked på om det e...

Hur mycket går bort?

Jag har idag ett jobb där jag tjänar 20000:- i månaden, nu funderar jag lite på att starta eget istället och "hyra" ut mig till olika företag. Hur mycket måste jag egentligen dra in varje månad för att kunna ligga på samma lön?