Senaste inläggen
Marknadsför er gratis!
Som representant för ert företag kan ni enkelt registera er och dela med er just ert företags erbjudande till alla besökare. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Skyldig moms?
Kör månadsvis momsredovisning och nu ska Januari redovisas, problemet är att jag är tvungen att betala in moms och det är en summa jag inte har just nu. Även om jag kvittar den mot Februari så är det för mycket. |
|||
VisitkortsjaktenÄr på jakt efter nya visitkort men är lite noga med kvalitén. Är det någon som vet om några företag som säljer visitkort och som kan skicka ut (gratis) provkartor på olika papperskvalitéer och tryckmetoder? Kategori: Inköp |
|||
Bokföra kreditkortsköp
Jag är helt ny på bokföring och försöker lära mig genom att bokföra privat (lite overkill, men ett bra sätt att lära sig) |
|||
Till er som behöver ny webbplats
Skulle vilja tipsa om en webbyrå till er som funderar på ny webbplats till ert företag. Gå in på www.interaktivmedia.se Kategori: Inköp |
|||
Hur hantera man de här typer av inköp?
1. Aktie, Statslån, Fond |
|||
Hur bokför man en amortering på skuld?
Om man har ett AB, hur bokförs amorteringen på bolagets lån och skulder? Sker dessa efter eller före bolagsskatten på vinsten? |
|||
Hur bokför man en amortering på skuld?
Om man har ett AB, hur bokförs amorteringen på bolagets lån och skulder? Sker dessa efter eller före bolagsskatten på vinsten? |
|||
Fel ingående balansJag har fått fel i bokföringen på leverantörsskulderna och har märkt att felet ligger tidigare år. Jag vill inte göra något fel och undrar om det går bra att bara korrigera lev.skuldkontot och kompensera med eget kapital? Eller måste jag gå tillbaka till förra året och hitta fel eller göra någon form av korrigeringsverifikation (och hur gör man det... |
|||
Bokföring av betalning med privat betalkort(bankkort)?
Jag har betalt med privat betalkort (bankkort). Gäller inköp av kontorsmaterial. Hur bokför jag detta? |
|||
Bokföring av pantbrev banken tagit ut som säkerhet för lån?
Jag undrar hur jag bokför den kostnad för pantbrev som banken tagit ut som säkerhet för ett lån? Summan har dragots från den totala lånesumman. |
|||
GenerationsskifteUndrar om det är ngn som har ngn erfarenhet av generationsskifte i familjeägt (5 st) småföretag (4 anställda+VD). Den nya VD:n är svärson till grundaren(tillika avgående VD). Vad är rimligt att den nya VD:n ska få i lön och förmåner (bonus, optioner, fallskärmar mm). Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp med företagsnamn och hemsidan
Hej Kategori: Feedback |
|||
Är det okej eller fel med en Live Space-sida?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Företags bankgiro trots betalningsanmärkning??
Hej Kategori: Allmänt |
|||
SPCS administration 500
Tjenare allihopa, för ett tag sen så skaffade jag SPCS administration 500 och börjar få kläm på det hela nu :roll: men de är en liten grej som jag är osäker på om det går rätt och om jag gör det rätt och det är hur fasiken går man tillväga för att göra en faktura, jag vet alltså inte riktigt om jag gör rätt.. |
|||
Problem med Terrapro Scandinavia AB? f.d.Internova StrategiHar du blivit drabbad av Terrapro's försäljningsmetoder? Det gäller försäljning av domännamn på ett högst tvivelaktigt sätt. Är intresserad av att höra hur ni isf agerade när fakturan kom. Dom säljer och fakturerar t.ex. domännamn med 10 års giltighetstid men när man kollar så är de bara "reggade" för 1 år. Kategori: Allmänt |
|||
Webbhotell med mallar för hemsida.
Hej Kategori: E-handel |
|||
Mervärdesskatt
Hej, |
|||
Hur mycket går bort?Jag har idag ett jobb där jag tjänar 20000:- i månaden, nu funderar jag lite på att starta eget istället och "hyra" ut mig till olika företag. Hur mycket måste jag egentligen dra in varje månad för att kunna ligga på samma lön? |
|||