Senaste inläggen
Frågor runt skapande av EF och tillhörande skatter/moms
Har gått en längre stund nu och tänkt starta en enskild firma i liten skala. Eftersom jag inte har tänkt att detta skulle bli min huvudinkoms utan att jag kommer forsätt att jobba 100 % på mitt nuvarande jobb. |
|||
Söker hemsida för lägsta budet på tjänster...
Hej företagare! Kategori: Allmänt |
|||
Partnerskap/delägande
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokför jag reseräkningar?
Hejsan! |
|||
Liten marknadsundersökning
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Beräkning för offert
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Betalningsvillkor?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Hur ska jag bokföra en betalning genom paypal?
Jag har köpt lite förbrukningsmaterial (tillbehör till handdator) från Ebay-tyskland. Jag betalade med mitt paypal-konto. Betalningen skedde i EUR och en del av pengarna fanns redan som EUR på mitt paypalkonto och resterande del drogs från mitt kreditkort vid betalningstillfället. |
|||
premium-sms betala skatt?
Hej. Hur fungerar skattebetalningen när man tar betalt över sms. Kategori: Allmänt |
|||
Köpa in begagnat samt av privatperson
Hejsan |
|||
Kallad till möte med skattemyndigheterna, är det vanligt?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Egen firma
Jag valde att redovisa moms en gång per år samt att vinsten skulle vara 0, vilket då skulle betyda att jag inte behöver betala in nåt preliminärt månadsvis i form av skatt eller moms. |
|||
Preliminär självdeklaration
Hej |
|||
Inköp före företagsstart - hur bokför jag.
Har läst ett antal trådar på samma ämne, men jag förstår inte riktigt. Hoppas någon kan bena ut det här åt mig. Situationen är som följer: |
|||
Deklarationshjälp
Hej! vi kan hjälpa dig med bokföring och deklarationer. Maila oss gärna på adress |
|||
Spara till pension i AB
Den här frågan känns som att den kanske kommer i fel tråd, men den har ju att göra med skatter i alla fall. |
|||
Deklarationshjälp i Linköping?Någon som kan rekommendera någon bra resurs som kan hjälpa till med deklaration och bokslut. |
|||
Att handla från utlandet!
Hoppas någon kan hjälpa mig i ämnet. |
|||
Måste en auktionsförettare ha tillståndJag funderar på att sälja lite produkter på auktion. En auktion där jag själv är auktionsförettare. Behöver jag något speciellt tillstånd som auktionsförettare? Kategori: Allmänt |
|||
Skulle vilja ha feedback på min webbsidaMusikauktioner.com är en plats där registrerade medlemmar kan sälja och köpa i auktionsform. Den har legat uppe i snart en vecka och jag har fått en hel del synpunkter från olika håll. Nu skulle jag vilja höra era synpunkter. Om ni vill så kan jag skapa ett testkonto så ni kan få ta del ev de funktioner man får ta del av som medlem. Kategori: Feedback |
|||