Jag håller just på att starta ett utbildningsföretag. Jag behöver hjälp med att ta fram en hemsida till företaget. Jag har några krav/önskemål: - jag behöver hjälp med design av hemsidan och varför inte en logga, visitkort och broschyr - jag (som inte kan knacka kod) måste kunna lägga in text och bilder och lätt uppdatera hemsidan själv -...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Enligt artikel puplicerad på Svenska Uppfinnareföreningens webbsida (finner ej datum för publicering) lanseras nu ett nytt patentförsäkrings skydd i lagen som kan tillämpas på uppfinningar. Läs mer här: http://www.uppfinnare.se/page.asp?pageid=2250
Eller besök SUF webbsida här: www.uppfinnare.se
Med vänliga hälsningar
Mag...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej!
Jag behöver hjälp utav en webdesigner som ska bygga min hemsida och om det finns tillfälle även hjälpa till att göra små uppdateringar. Hemsidan kommer att handla om försäljningsutbildningar och vi kommer erbjuda en del tjänster.
Erbjudandet är att du bygger min hemsida och sedan kommer jag att erbjuda tjänsten att bygga hems...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Tjena!
Jag har ett problem ang garantin.
Om det ska lämnas garanti på en produkt, tex en dvd spelare på 1 år...
Så finns det regler på hur kunden måste lämna in denna produkt till mig för att jag ska lämna in den där jag införskaffade den...?
Menar, om jag säljer dvd spelaren till någon 20 mil ifrån mig, sedan så kommer...
Kategori:
Inköp
|
|
Hej! Har enskild firma, och undrar bara om min privata hemförsäkring täcker även mitt företags prylar? Det är dator och liknande saker till ett ungefärligt värde av 30000. Nu vet såklart inte ni vad jag har för hemförsäkring, men det är en standardvariant. Undrar om det kanske finns någon grundregel som att man alltid måste teckna företagsför...
Kategori:
Allmänt
|
|
Tjena!
Nyfiken vad ni har för tankar o hur vissa jobbar.
Som sagt ska starta ett litet företag som jag måste åka till kunder. Så jag har lite frågor ang detta.
Jag äger idag en bil, ska man skriva över denne på företaget eller är det bättre att skriva körjournal?
Sen så, man får ju skriva av 18kr / milen. Men hur funkar...
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej ( Ny här samt Ny inom ALLT med Företagande att göra). :o
ska starta en enkild firma, ska lämna FA-Skatt, moms, regga namnet. (FA-skatt pgr av starta eget bidrag)
Men jag vill komma igång & göra inköpen till firman snarast.
Jag ringde Skatteverket & hörde att jag kan ha egna Inköp 1år ! bakåt som jag kan momsa av. om kvit...
Kategori:
Inköp
|
|
Hej
Skulle vara intressant att se vad ni tycker fungerar bra som morot för personalen att öka sin produktivitet.
Motivera gärna era svar med kommentarer..
Kategori:
Chef, Ledarskap och Coachning
|
|
Hej!
Blev lite chockad över en notering som jag hade på företagets Plusgirokonto. Det hade kommit in en större summa pengar på kontot Till / från Namn: UTLANDSBETALNING. Inget Till och från konto, inget referensnr eller meddelande.
Pengarna var inget som vi inväntade enligt ställda fakturor.
Hur ska man gå tillväga nu? :vissla...
Kategori:
|
|
Hej alla glada!
Jag startar en ny tråd om politik. Det har väl ganska mycket med företag att göra tycker jag. Särkilt nu när alla partier ska vara så snälla mot oss företagare :mrgreen:
Hittade några (o)trevliga filmer om facket och Mona Sahlin. Posta fler om ni hittar och gärna om den blå sidan, om det nu finns några… :vissla
Kategori:
Off Topic
|
|
Hej,
jag är på jakt efter ett nytt bokföringsprogram. Har kollat runt lite men har inte riktigt lyckats hitta det jag letar efter. Har bra koll på bokföring och söker ett program som kan hantera olika bolagsformer, lätt skapa grafiska presentationer och exportera data till andra program. Som det ser ut nu så lutar det åt någon variant av Vis...
Kategori:
|
|
Hej,
Behöver hjääälp. Hur/på vilket konto bokför jag momsinbetalningen till skatteverket?
Jag har ingen "kassa" utan kör allt via PG är det OK att då sälja kontant och sedan göra en "egen insättning" på PG och sen bokföra det som nån slags direktförsäljning" och lägga in det under 1 verifikat men att jag vid sidan om har alla kvitt...
Kategori:
|
|
Vi har en elfirma som mestadels utför jobb åt privata, föreningar och vanliga företag. Om jag har förstått de hela rätt så gäller omvänd skattskyldighet bara om vi gör elinstallationer åt ett byggföretag. Om vi gör installationer åt ovan nämnda parter så fungerar väl bokföringen som vanligt? Det är altså bara om en byggfirma kommer och vill...
Kategori:
|
|
Många frågar efter vad som menas med rykte och hur man får fler stjärnor, så här kommer kommer förklaringen: 🙂
Stjärnor: Antal gula stjärnor beror på hur många antal inlägg du har gjort.
0 inlägg = Nykomling 5 inlägg = Medlem 1 stjärna 25 inlägg = Medlem 2 stjärnor 50 inlägg = Medlem 3 stjärnor 100 inlägg = Fli...
Kategori:
Om Företagande.se
|
|
Detta är en fråga som inte passar annat än på off topic. Jag behöver formatera min hårddisk C:// :vissla Fick in virus och spy-program. Med hjälp av olika manualer från Norton mfl fick jag bort otyget....trodde jag tills jag startade om datorn. he he he....där kom det igen....backdoor, downloader, Trojan Horses m.m..... Grrrrr
Jag ser...
Kategori:
Off Topic
|
|
Tidigare har jag enbart anställt personal genom kontakter men nu när jag ser ut att behöva anställa ytterliggare några till så har jag tänkt att gå via arbetsförmedlingen.
Är det något speciellt man ska tänka på osv om man går via arbetsförmedlingen?
är risken stor att man blir nedmejlad med mejl? visst kan man även ta ned annonse...
Kategori:
HR - Personalfrågor
|
|
Hej jag undrar vad som är avdragsgillt om jag exempelvis skulle bygga ett litet kontor. Jag har en relativt liten omsättning i mitt aktiebolag och skulle kanske använda mig av kontoret ungefär 2 timmar per dag.
Jag har i dagsläget ett kall förråd med tak osv där jag tänkte bygga det och undrar om man får göra avdrag för t ex väggar, golv, t...
Kategori:
|
|
Skulle behöva ett bollplank att bolla ideer mot. Jag har många ideer hur jag ska utveckla företaget och vilken marknadsplan man ska lägga men som egen / ensam företagare har jag inte så många att bolla ideerna med.
Förr fanns här ett nyföretagarcentrum som gärna ställde upp men de finns inte längre. Hade man en stor summa pengar kunde...
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Hejsan!
Jag har nu under en tid försökt att spåra vart mina 583kr tagit vägen. Alltså i mitt ekonomisystem så ligger summan totalt med 583kr mer än vad jag har på företagskontot..
Någonstans har jag konterat fel förmodligen, eller så har det slått fel med valutor eller liknande.
Om jag nu inte hittar vart den skyldiga...
Kategori:
|
|
Hur bokför jag ett felaktigt inslag i kassan? Kan jag dra av det direkt på kassakvittot och bara lägga båda som samma ver. eller måste jag bokföra det som två poster och i så fall hur bokför jag det felaktiga inslaget.
Kategori:
|
|