Hjälp med frågor från skv
Hejsan 🙂
jag har ansökt om att starta en enskild firma och fick idag ett brev ifrån skatteverket
Det ett par frågor som jag skulle besvara, dock vet jag inte redigt vilka svar jag ska skriva och vågar inte gissa mig till det heller så kanske någon här kan hjälpa mig.
första är så att jag angav en netto-omsättning på 5000kr när jag ansökte, vilket jag helt enkelt gissade mig till.
Jag har ju planer på en mycket större omsättning. . men vem vet hur det går? så jag skrev endast 5000 där.
Iaf så nämner dom att jag kanske inte kommer bedriva yrkesmässig verksamhet vilket jag kommer göra.
Så räcker det med att jag skriver tex att jag kommer få en högre omsättning men helt enkelt inte ville gissa mig till det?
Nästa fråga är.
"Hur kommer dina privata levnadskostnader att bestridas?"
Jo jag fattar helt enkelt inte frågan så en förklaring kanske hade varit bra 🙂
och sista frågan
Dom frågar efter en Ekonomisk kalkyl över planerad verksamhet.
Det är alltså en Budget, likviditetsbudget eller vad menar dom?
Tacksam för alla svar
Mvh Jimmie
jag har ansökt om att starta en enskild firma och fick idag ett brev ifrån skatteverket
Det ett par frågor som jag skulle besvara, dock vet jag inte redigt vilka svar jag ska skriva och vågar inte gissa mig till det heller så kanske någon här kan hjälpa mig.
första är så att jag angav en netto-omsättning på 5000kr när jag ansökte, vilket jag helt enkelt gissade mig till.
Jag har ju planer på en mycket större omsättning. . men vem vet hur det går? så jag skrev endast 5000 där.
Iaf så nämner dom att jag kanske inte kommer bedriva yrkesmässig verksamhet vilket jag kommer göra.
Så räcker det med att jag skriver tex att jag kommer få en högre omsättning men helt enkelt inte ville gissa mig till det?
Nästa fråga är.
"Hur kommer dina privata levnadskostnader att bestridas?"
Jo jag fattar helt enkelt inte frågan så en förklaring kanske hade varit bra 🙂
och sista frågan
Dom frågar efter en Ekonomisk kalkyl över planerad verksamhet.
Det är alltså en Budget, likviditetsbudget eller vad menar dom?
Tacksam för alla svar
Mvh Jimmie