Representation

60
6
Apropå Representation.
Gäller det bara om syftet är försäljning.
Om syftet är att bygga upp ett kontaktnät för att utbyta idéer.

Det kan ju vara en bra att ha träffa ett antal olika företagare och utbyta ide.
Ofta är det bara egna företagare som intresserade att lyssna samt komma med konstruktiva synpunkter.
Om man då turas om att bjuda varandra på en Dagens kan det då betraktas som representation. Vad är praxis?
www.kamerafilter.se | www.ljustalt.se | www.reflexskarm.se
2360
49
Är syftet affärsmässigt fungerar det ett tag men det måste komma inkomster som har med det hela att göra annars är det någon form av hobbyverksamhet i bästa fall.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
338
26
Vad som är praxis har jag inte en clue om så detta är mer min egna åsikt.[br][br]Men allt som har med företaget att göra och allt som får företaget att nu eller i framtiden dra in mer pengar (eller är tänkt att dra in pengar) är representation.[br][br]Så länge du har några inkomster så på det ena eller andra hållet..  ;-)
1165
15
Skatteverket skriver: "Om du har haft utgifter för representation kan du få avdrag för utgifterna om dessa har ett omedelbart samband med verksamheten och om representationen ingår som ett naturligt led i affärsförhandlingar."[br][br]Om vi skall försöka tolka det så kan man inte ha så där jättemånga luncher med människor som inte är vare sig kund eller eller leverantör utan att det blir frågor och ifrågasättanden. Men en i månaden är väl inga bekymmer om du vill ha någon slags nivå, det handlar ju trots allt inte om några stora slantar.
338
26
[quote author=swetrot link=topic=4644.msg22459#msg22459 date=1227642147][br]Skatteverket skriver: "Om du har haft utgifter för representation kan du få avdrag för utgifterna om dessa har ett omedelbart samband med verksamheten och om representationen ingår som ett naturligt led i affärsförhandlingar."[br][br]Om vi skall försöka tolka det så kan man inte ha så där jättemånga luncher med människor som inte är vare sig kund eller eller leverantör utan att det blir frågor och ifrågasättanden. Men en i månaden är väl inga bekymmer om du vill ha någon slags nivå, det handlar ju trots allt inte om några stora slantar.[br][/quote][br][br]Men det beror ju väldigt mycket på vilken verksamhet man bedriver. Jag jobbar tidvis med försäljning och kan ha flera lunchmöten per vecka som jag gör avdrag för.[br]Alla företagare jobbar dessutom mer eller mindre med försäljning och nätverksbyggande så det låter inte så orimligt om fler än jag har det så.
60
6
Bedriver näthandel samt import.[br]Arbetar för det mesta själv har därför behov av att utbyta ideer.[br]Tolkar det som att 1-2 gång per månad kan vara ok men att flera gånger i veckan troligen är en överdrift.[br]Det blir ju billigare att utnyttja kontaktnätet med lite representation än att anlita någon konsult. [br]
www.kamerafilter.se | www.ljustalt.se | www.reflexskarm.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.