Senaste inläggen
tidlösagodbitar, det gäller 5:50 kronors frimärken som kommer kosta 6:- om några dagar. En uppgång på nästan 10 % har man vinstpengar över är det bara att köpa. i mellandagarna och innan nyår blir det mycket rea och ibland på hela sortimentet fortfarande vinst köp kuvert kopieringspapper .........mm. Betala gamla räkningar och räkna snabbt ut om du ev.... Kategori: Off Topic |
|||
Långtråkigt i helgen?Skickar en riktigt kul (om du vet vad D&D är och har sett Starwars...) länk som erbjuder minst en halv dags läsande och något att se fram emot: http://www.darthsanddroids.net/episodes/0001.html Kategori: Off Topic |
|||
Snart dags för bokslut - vad göra med vinst?
Här kommer några rookiefrågor ;) |
|||
Kooperativt företagande i GöteborgDet fanns ett ställe vid Nordostpassagen i Göteborg där företag hade gemensamma lokaler och skrivare mm. De flyttade iväg någonstans och det jag undrar är om någon vet vart de flyttade eller om det finns något annat kooperativ med företag centralt i Göteborg? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
EF året är snart slut, vad ska och kan jag göra?Jag har en enskild firma som jag startade upp den 17 jan i år. Verksamheten har fakturerat för ca 30k kr exkl moms under året. Nu undrar jag om jag kan göra avdrag för kontor i hemmet, bredbandet, inköp av dator, inköp av datortillbehör, en lagbok och ett bankgirokonto? Bredbandet är inget företagsabonemang, inköpen av utrustningen är fakturerade p... |
|||
Hur bokföra fastighet?
Hej! |
|||
Starta företag i framtiden.Det är så att jag vill starta eget företag om 10-15 år för just nu är jag 16år. Min ide är att starta en klädesoutlet eller köpa bostäder i utlandet och sälja ellet uthyra husen. Vilken ide tror bäst på, vill tjäna miljoner. Denna frågan hör inte hit men jag frågar ändån, är boken Juniorföretagaren. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp någon - Företag i Estland, bosatt i Sverige
Hej jag behöver lite hjälp, råd och tips angående mitt företagande. |
|||
Hjälp med min företagsidé
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp med att fylla i blanketter vid start av Enskild firma?
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Vad tror ni om det här
hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Ersättning för ex. skolklasser som säljer produkter..
Hur blir det med ersättning till skolklasser som säljer saker åt företag? Med själva ersättningen alltså. |
|||
moms på Programvara
Köpte in ny programvara till företaget inför -09. |
|||
Ta in privata inventarier i firman?
Jag försökt att få klarhet i detta. Kategori: Inköp |
|||
Omstart ?
Hej, har haft enskild firma i lite drygt tre år men får inte riktigt snurr på verksamheten som är konsulting inom försäljningsrelaterade frågor. Funderar nu på att gå över till någon form av uthyrningsverksamhet. |
|||
Konton - arbete i bostad & körjournal?
Hej, |
|||
Söker patner för restaurang(kock)
Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kvitta förlust i näringsverksamhet mot reavinst?
Hej, |
|||
köp av webbshopHej jag driver idag en enskildfirma och har byggt en webbshop som ännu inte lagts ut. Men nu vill jag ändra till aktiebolag(men vill satsa så lite pengar som möjligt :-[). Har prata med en revisor och han tyckte jag skulle köpa websidan av min flickvän och lägga in den i enskildafirman som sedan sälja den för samma summa till AB(för att slippa värd... Kategori: E-handel |
|||
Försäljning av inventarier till annat bolag
Hej! |
|||