Med andra ord om man stämplar betalad på fakturan man skickar med produkten, kan denna använda som kvitto ?[br][br]Det där med postförskott var lite fel, menade förskottsbetalning.[br][br]Rätta mig gärna här, då jag är osäker på vissa faktorer:[br][b][br]Kunden väljer postförskott-[/b]- jag skickar ingen faktura till denna, men jag bifogar ett kvitto inne i paketet(egentligen fakturan, fast stämplad med betald, då borde den gälla som kvitto?) eftersom kunden måste ju betala innan denna får varan.[br][br][b]Kunden väljer förskottsbetalning[/b]- Kunden får direkt en faktura via mail med betalningsinstruktioner där det även står att denna måste betala inom 14 dagar annars annulleras ordern.[br]När kunden betalt skickar jag produkten med fakturan, fast stämplad med betald, detta gäller som kvitto[br][br][b]Kunden väljer att betala med kredit[/b]- Här är jag lite osäker, men jag skickar varan direkt när jag ser att kunden betalat med kredit (fastän jag inte fått pengarna än). [br]Kunden får faktura via mail+ en faktura med paketet. På fakturan står det att denna måste betala om 14 dagar.[br]Kvitto skickar jag manuellt per brev när jag sett att jag fått pengarna....[br][br][b]Kunden betalar via certitrade direktbetalning[/b]- Jag skickar med fakturan, med stämpel betald i paketet till kunden.[br][br][b]Sammanfattning: [/b]Det är endast, förskottsbetalning och betalning via kredit som jag ska skicka en faktura direkt via mail eller via brev.[br][br]Vad tycker ni om man skickar med en specifikation på alla beställningar (inkl postförskott) direkt via mail vad man har beställt, pris exkl, inkl moms, levreansadress, [br]betalare, ocr nummer, totala summan, fraktsumma, styckpris, leveranssätt, företagets momsnr, org nummer, namn på företaget och adress?[br]Detta gäller varken som faktura eller kvitto då...
www.trcore.com-Importera från Kina+ 3D Skrivare leverantör