Senaste inläggen
Import från icke EC landSka eventuellt köpa varor från USA, den importmoms som uppkommer är den avdragsgill på den utgående momsen? |
|||
Bokföra försäljning av vara som köpts i klump
Hej! |
|||
Ett par bokföringsfrågor
Hej! |
|||
nettoomsättning
Hej! |
|||
Made in
hej |
|||
Partner sökesJag söker efter en eller flera drivna personer till att bygga upp en outsourcing struktur för webbutveckling till t ex Indien. Jag har redan kommit så pass långt att "prove of concept" är passerat. Med andra andra ord genomfört ett antal lyckade projekt åt kunder. Det finns en mkt god lönsamhet i idén och tack vare detta så går det att diversifier... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Komma i kontakt med fabriker?
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Partner till E-handels projektHej, jag söker en seriös person till ett E-handels projekt. Projektet innebär daglig distribution i första hand i Sthlm. Försäljning/prenumeration sker via webben. Det är en fördel om du har erfarenhet av logistik och/eller detaljhandel men det är inget krav om du har lite skinn på näsan. Jag har dryftat upplägget med ett antal tunga aktörer och de... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Rätt att ta ut dröjsmålsränta?
Som jag har fattat det har man rätt att ta ut dröjsmålsränta enligt räntelagen om ärendet gäller mellan två företag, även om inte dröjsmålsränta finns reglerat i offert eller på faktura. Fakturan är märkt "Betalning till handa inom 30 dagar", dvs 30 dagar efter det datum fakturan är utfärdad. |
|||
växelkurs och moms skillnaden
Hej ! |
|||
*Varuparti - Intergrat hjälmar
Nya Kylin hjälmar med visir. Med kartong och skydds påse i tyg. Kategori: Till salu |
|||
prissättning
hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Varuprover/vinsterSka hålla en tävling med presentkort (ej slump, vinnare: privatpersoner). Hur kan jag bokföra detta och vad säger reglerna? Summan ligger på ca 1200 kr totalt, 12 olika vinster. Alternativt kan jag köpa in dessa presentkort i något annat avseende till mitt företag. |
|||
Hur bokförs bortgiven vara?
Tack för det snabba svaret i förra frågan! |
|||
Vara på köpet, min eller företagets?
Hej, |
|||
Säljare sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur skall jag lägga fram en idé
Vi är två kompisar som har en affärsidé som som vi tror att skulle kunna öka vinsten och bidra till nytänk till ett visst företag. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bil reklam dekaler?Känner ni till några bra länkar där man kan skicka in en design och få den utskriven som dekaler man kan ge till kunder som dom kan ha på sina fordon? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Annonssäljare sökes!
Annonsmakaren söker annonssäljare för annonstidningen Lidingöhäftet. Tillträde omgående! Just nu kör vi en bra och lättsåld annonskampanj med bra rabatter och ett bra erbjudande! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Ägarbyte på rörelse, ej godkänd av hyresvärd
Jag har drivit ett företag i en lokal som jag hyrt av en privat hyresvärd i snart arton år. Lokalen ligger på bottenplan i ett bostadshus med 30 lägenheter. Nu har jag hittat en person som vill överta rörelsen och här kommer problemet. Hyresvärden vill inte godkänna denne person trots att det inte finns några anmärkningar alls på personen. |
|||