Senaste inläggen
Retur av summa till kund.Har fått betalt i förskott från exportkund (Norge) och summan är inklusive moms, har fått svar i en annan tråd här att man inte skall lägga på momsen så nu måste den summan återbetalas vad bokför man det som? Vill återigen tacka för att svar ges snabbt här, kanonforum! |
|||
VarulagerMissat att föra in ett varulager som tillgång innan årsskiftet kan jag föra in det retroaktivt dvs nu? |
|||
Lån till dotterbolag
Vi har två bolag. Ett som omsätter ca. 50 milj 2008, sen har vi startat ett nytt bolag som är vårat dotterbolag. Till detta bolaget skall vi ge ett lån på 250 000 under uppstarten. Dessa pengar kommer inte att betalas tillbaka inom ett år. Till min fråga: |
|||
Vår hemsida Vad tycker ni!?
Hej! skulle vilja att ni säger vad ni tycker om vår nya hemsida! Kategori: Feedback |
|||
Bokföra inventarie på avbetalning
Hej! |
|||
Fakturafråga
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Export till norgeHur bokför man försäljning av vara till Norge? Har hört att det ska vara lite krångel, det är ju detta med moms osv. |
|||
Tipsa mig om betaltjänster
Hej allihop! Kategori: E-handel |
|||
LeveransvillkorJag i min firma ska göra 3D-visualieringar åt arkitektkontor och liknande. Även 3D-grafik till reklambyråer och webbdesigners. Är det någon som kan tipsa om det finns några leveransvillkor jag kan använda mig av? |
|||
Säljare sökes till Reklambyrå
Next Day Reklambyrå arbetar med grafisk formgivning samt produktion både för tryck samt webb (annonsproduktion,affischer,tidningar,broschyer,visitkort,logotyper,vi deoproduktion,webbsidor,banners med mera).
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
toppdomäner
Hejsan! Kategori: E-handel |
|||
Jag behöver hjälp med en massa frågor.......?
Jag är ny här på sidan och är ute efter svar på frågor som jag hoppas att någon här kan ge mig 🙂 |
|||
§ 7-tjänster
Börjar med att tacka för mycket intressant läsning i detta forum. Läste lite om § 7-tjänster och känner att jag behöver ställa några följdfrågor. |
|||
Utbetalning januari, inkomst skapad under dec. Vilket år?
Har fått in större delen av min enskilda firmas inkomst i december, fakturan för denna inkomst är släpande och har förfallodag i slutet av Januari. |
|||
Mallar eller blanketter kontraktsbrott
Hej, är det någon vänlig själ som kan rekomendera mig vart jag finner en mall eller en blankett angående kontraktsbrott. Kategori: Allmänt |
|||
Hur Fixar man ett Företag??? HjälpHej Jag vill öppna ett företag och hjälpa utsatta kvinnor som blir misshandlade och sånt.. men hur gör man och va behöver man??? Kategori: Till salu |
|||
Avskrivningar
Under bokföringsåret 2007 hade vi inventarier för 157.000 kronor, kvar ca 110.000 kronor efter avskrivning. 2008 köpte vi ytterligare inventarier för 66.000 |
|||
Tas bort/ändras?
Kategori: Feedback |
|||
För mycket bilder?...
Äntligen har jag fått lite tid att lägga till / ändra bilder på min sida. Kategori: Feedback |
|||
Betalningsmetod vilken? skillnad?kredit, postförskott, förskott, direktbet, osv
Hej, är lite förvirrad vad skillnaden är men kan ngn rätta mig i detta: Kategori: E-handel |
|||