Senaste inläggen
Import Inom eu fråga
Har hittat ett antal intressanta produkter av en säljare i UK. Denna säljare säljer mkt kända varumärken till ett mkt billigt pris. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Kina kontakt
Jag vill att någon kinesisk företag tillverkar en vara till mig. ganska stor order! Kategori: Allmänt |
|||
Två frågor gällande nyregistrerad enskild firma...
Hej, |
|||
Förenklat årssboklut
Jag ska nu göra mitt andra bokslut. |
|||
Moms från England
Hej! |
|||
Val av Företagsform.Hej har under en längre tid funderat på att starta och driva en mindre bilverkstad och har nu bestämt mig. Om allt går som planerat är mitt mål att starta företaget inom 1 år. Jag planerar att arbeta och driva företaget själv och om nödvändigt anställa ev 1-2 pers. Jag undrar nu vilken företagsform som är lämpligast i mitt fall, är inte särskilt på... |
|||
Bokföra schablonbelopp för ökade levnadskostnader
Hejsan! |
|||
Vad behöver jag? - Starta e-handelHar fixat hemsida och allting till min hemsida, ska ge mig in i auktionbranschen och det enda jag har erfarenhet av är egentligen marknadsförning och webbdesign. Vad gäller lagar så är detta fullt lagligt i Sverige än så länge så jag behöver inte placera mitt företag utomlands pga. lagar men jag tänkte på skatter. Är det någon som sysslar med off s... |
|||
Vilka företag behöver främst anlita ett bemanningsföretag för att hyra in person
Tja Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Sälja till Norge
Ni som jobbar med ehandel och säljer till Norge, vilka rutiner har ni för att hantera tull och moms? Kategori: E-handel |
|||
Rätt försäkring för ett fåmans AB?
Hej! |
|||
Hjälp med inköp fr utland i Vism EF
Hej! |
|||
Förköp (...tillse att abudsgivarens anbud även omfattar övriga parters aktier)
Hej! |
|||
Kan man finansiera såhär???
Hej. Jag och min mamma ska starta barnklädesaffär och behöver lite hjälp med finansieringen till vår start. Vi tänker starta AB och satsar 100.00. Sen tänker vi låna 120.000 till av banken. Då har vi 220.000 att röra oss med. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
KvittoJag har precis satt igång mitt företag och inser nu att jag både kommer skicka fakturor och få ge ut vanliga kvitton. Fakturorna är inga problem, men när man säljer till privatkunder, hur ska kvittona se ut för att bli godkända? I deras fall är ju priset ett fast pris, eller om jag auktionerar ut det så är det i båda fallen INKL moms. Jag måste väl... |
|||
Nybörjarfråga igen. Angående att köpa in saker för företagets räkning
Jag har precis nu fått min F-skattsedel (som blev en FA av någon anledning) och pappret från bolagsverket. Så nu ska det alltså bara vara att tuta och köra. Det är en enskild firma jag startat. Kategori: Inköp |
|||
Leverantör av golfartiklar sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Nonchalanta distributörer och leverantörerJag startade i höstas ett företag med inriktning på golfauktioner för att sedan även starta en webbshop och sälja golfartiklar på nätet. Det har nu visat sig totalt hopplöst. Dom få leverantörer man lyckas hitta om man nu sållar bort dom riktiga märkesföretagen verkar totalt ointresserade av att ha fler återförsäljare. Jag har under dom senaste mån... Kategori: Allmänt |
|||
bedrägeri
vi har snart färdigställt våran webshop och ska hae faktura delbetalning och kortbetalning. Kategori: E-handel |
|||
Bedrägeri på nätet.
Hej vi håller just nu på med vår webshop och en fråga som vi inte direkt tänkt på dök upp hos en säljare av betalsystem. |
|||