Senaste inläggen

Elmoped och reklam

Att ha en elmoped med släpkärra med en rörlig skylt med reklambudskap.  Ekologiskt som jag tro att företag skulle annonsera på och i och med att flera kan vara med kan man kanske få lönsamhet i det hela, eller vad tror ni?

Kategori: Affärsidéer

Restparti underkläder dam & herr fr.5 - 30 kr

Säljes respparti av märkes underkläder: H.I.S., Early 20, Passionata, JETTE, s.Oliver, Nuance. OTTO sortiment.
800 paket - 3 eur/paket. Paket innehåller 1, 2 eller 3 st behå/ trosor. Pris är per paket.
2500 st trosor - 0,6 eur/ st.
168 pack - 3 st olikafärgade kalsonger - 6 eur/ pack.
Satin kalsonger i hög kvalitè.

0739161611

Kategori: Till salu

VEM, HUR o VARFÖR skapar finanskrisen.....

[size=10pt]Otrolig avslöjande dokumentär film som jag sett idag... om finanskris - om hur bankerna startar finanskris, varför, om oss - vanlig folk som slavar, om skatter, vem tjänar stora summor på krig, vad är president, one world goverment....... - 40 åriga studier.
Det kändes bara att jag måste berätta om den....
"Zeitgeist: Addendum (...

Kategori: Nyheter

Bokföringsfråga gällande familjedaghem

Hej

Jag driver ett familjedaghem. Jag har Enskild firma. Jag får en "barnpeng" från kommunen samt en omkostnadsersättning som är för mat, slitage mm. Vad jag hört kan man lyfta ut omkostnadsersättningen som en schablon, och slippa spara matkvitton och slippa bokföra dom.

Vad jag undrar då är, hur bokför jag schablonen?

Med hopp...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

När jag greps av polisen

Jag och en kompis hade smygit oss ut vid tvåtiden på morgonen vi hade gått ett par km och var vid Linköpings domkyrka, när en polisbil rullade fram mot oss. Vad gör ni ute så sent, undrade poliserna. Vi gör som ni, jagar bovar sa jag och visade upp ficklampa penna och papper. Vad bra då är vi kollegor då sa de. Vi är på väg att ta en liten rast och...

Kategori: Off Topic

Förlängt räkenskapsår - vilket år gäller vid prel skatt bet?

Den enskilda firman startades i slutet av förra året med förlängt räkenskapsår och nu i februari skedde den första prel skatt betalningen.

Vilket skatteår avser den betalningen?

Räknas allt som 2008 då det året förlängts?

(Jag använder eFRedo vilket kräver angivande av avsett skatteår)

Planscher med budskap?

Hej
Jag har sett på en del företag att man satt upp planscher med olika budskap. Budskapen har handlat om ledarskap, företagande, personal, motivation etc och består av en kortare text samt ett bildmotiv.

Någon som var man kan köpa dessa?

Kategori: Off Topic

Starta eget (Aktiebolag)

Hej!
Jag är i tankarna att starta eget företag (Aktiebolag) inom personligassistans.Min fråga är hur gör jag för att registrera företag,måste man ge de 100 000kr i början innan företaget kommer igång vilka regler gäller m.m.?Kan ni skriva steg för steg hur man gör?
Tack!

Köp av fastighet, frågor om lån och räntor.

hej.

Vi är 9 killar som är intresserade av att tillsammans bilda en ekonomisk förening och genom den köpa en fastighet.

Vi har nu äntligen hittat en fastighet som passar verksamheten och undrar lite angående lån och ränta.

Fastigheten har ett utropspris på ca 1.800 000, men vi vet redan idag att säljaren är villig att gå ner i...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Konkurrenter säljer under inköpspris

Nu har jag stött på ett litet udda problem.
Har en stor konkurrent till mig själv - nyligen ändrades alla priser på klot p.g.a. kronans försvagande mot euron (bouleklot köps från frankrike).

Igår så ringde en kund till mig och konstaterade att jag var dyrare än mina konkurrenter. Sen tog jag fram miniräknaren och tittade på importö...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

(hjälp)räkneskapsår för enskild bolaget :confused

Har läst på kort om vad räkneskapsår innebär för ett enskilt bolag , och kommer läsa på ytterligare för att jag ska förstå det hela . Men tills dess vill jag ställa en fråga här.

Säg att jag hade tänkt starta upp verksamheten 25 mars 09, vad vore bäst för mig att skriva vid registrering av nytt bolag när jag ansöker om enskild firma?<...

Bokföra visitkort

På vilket konto har ni bokfört inköp av visitkort?  :-[

Tack.

Upp till bevis

När det blir svåra tider får man dra in på lite av varje, är man dessutom arbetslös så blir inte saken bättre. Men detta är inget nytt och jag ska berätta en liten histoia när jag för ca 20 år sedan satt i skattenämnd. Sköntaxerad blev man om man inte kom in med deklaration eller den den var för låg. Den här mannen hade inte deklarat alls så han åk...

Kategori: Allmänt

AB eller Ekonomisk förening?

Håller på och startar upp ett åkeri och funderar över bolagsform, eller rättare sagt hängt upp mig mellan AB eller ekonomisk förening, har tidigare haft enskild firma men med stora investeringar etc. kändes AB som ett tryggare alt.
Men då jag är helt färsk på andra bolagsformer undrar jag vad skiljer AB och Ek-för. Jag ser mest likheter, dock kr...

Lansering e-revisor.se

Besök gärna och låt mig veta vad ni tycker. Vad vill ni se, vad är bra/dåligt, etc.

www.e-revisor.se

Kategori: Feedback

Serviceminded

Var inte på pusha.se och såg denna länk som jag tycker är värd att dra fram lite extra.
Det handlar ju om att vara Service Minded...

http://blog.euroflorist.se/det-dar-med-att-vara-serviceminded/

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Sprida falska rykten?

Vad kan man göra om en konkurrent sprider falska rykten om ens affär?
Något borde jag väl kunna göra? Mer än att hoppas på att dom som köper är såpass nöjda att ryktet försvinner...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Avtalsbrott

Jag har ett agentkontrakt där det sägs i en paragaraf att:" Huvudmannen skall senast vid utgången av av månaden efter faktureringsmånaden tillställa agenten fakturakopior samt en provisionsnota som betalas senast 10 dagar efter det att  agentens provisionsfaktura har tillställts huvudmannen".
Detta kontrakt undertecknades 08-07-09 av bägge parte...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Har funderat på en idé...!

Hej!

Jag har en vän i Storbritannien som driver ett företag i marknadsförings branschen(om de nu är en bransch hehe), och dom erbjuder lösningar inom IT/och media. Men framför allt har de en tjänst som jag tyckte var ytterst finurlig.

Tjänsten lyder:
Att designa flygblad/kuponger och liknande, samt trycka dem, och...

Kategori: Affärsidéer

Söker överstrykspennor med tryck

raderat

Kategori: Söker/eftersöker