Senaste inläggen
Elmoped och reklamAtt ha en elmoped med släpkärra med en rörlig skylt med reklambudskap. Ekologiskt som jag tro att företag skulle annonsera på och i och med att flera kan vara med kan man kanske få lönsamhet i det hela, eller vad tror ni? Kategori: Affärsidéer |
|||
Restparti underkläder dam & herr fr.5 - 30 kr
Säljes respparti av märkes underkläder: H.I.S., Early 20, Passionata, JETTE, s.Oliver, Nuance. OTTO sortiment. Kategori: Till salu |
|||
VEM, HUR o VARFÖR skapar finanskrisen.....
[size=10pt]Otrolig avslöjande dokumentär film som jag sett idag... om finanskris - om hur bankerna startar finanskris, varför, om oss - vanlig folk som slavar, om skatter, vem tjänar stora summor på krig, vad är president, one world goverment....... - 40 åriga studier. Kategori: Nyheter |
|||
Bokföringsfråga gällande familjedaghem
Hej |
|||
När jag greps av polisenJag och en kompis hade smygit oss ut vid tvåtiden på morgonen vi hade gått ett par km och var vid Linköpings domkyrka, när en polisbil rullade fram mot oss. Vad gör ni ute så sent, undrade poliserna. Vi gör som ni, jagar bovar sa jag och visade upp ficklampa penna och papper. Vad bra då är vi kollegor då sa de. Vi är på väg att ta en liten rast och... Kategori: Off Topic |
|||
Förlängt räkenskapsår - vilket år gäller vid prel skatt bet?
Den enskilda firman startades i slutet av förra året med förlängt räkenskapsår och nu i februari skedde den första prel skatt betalningen. |
|||
Planscher med budskap?
Hej Kategori: Off Topic |
|||
Starta eget (Aktiebolag)
Hej! |
|||
Köp av fastighet, frågor om lån och räntor.
hej. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Konkurrenter säljer under inköpspris
Nu har jag stött på ett litet udda problem. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
(hjälp)räkneskapsår för enskild bolaget :confused
Har läst på kort om vad räkneskapsår innebär för ett enskilt bolag , och kommer läsa på ytterligare för att jag ska förstå det hela . Men tills dess vill jag ställa en fråga här. |
|||
Bokföra visitkort
På vilket konto har ni bokfört inköp av visitkort? :-[ |
|||
Upp till bevisNär det blir svåra tider får man dra in på lite av varje, är man dessutom arbetslös så blir inte saken bättre. Men detta är inget nytt och jag ska berätta en liten histoia när jag för ca 20 år sedan satt i skattenämnd. Sköntaxerad blev man om man inte kom in med deklaration eller den den var för låg. Den här mannen hade inte deklarat alls så han åk... Kategori: Allmänt |
|||
AB eller Ekonomisk förening?
Håller på och startar upp ett åkeri och funderar över bolagsform, eller rättare sagt hängt upp mig mellan AB eller ekonomisk förening, har tidigare haft enskild firma men med stora investeringar etc. kändes AB som ett tryggare alt. |
|||
Lansering e-revisor.se
Besök gärna och låt mig veta vad ni tycker. Vad vill ni se, vad är bra/dåligt, etc. Kategori: Feedback |
|||
Serviceminded
Var inte på pusha.se och såg denna länk som jag tycker är värd att dra fram lite extra. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Sprida falska rykten?
Vad kan man göra om en konkurrent sprider falska rykten om ens affär? |
|||
Avtalsbrott
Jag har ett agentkontrakt där det sägs i en paragaraf att:" Huvudmannen skall senast vid utgången av av månaden efter faktureringsmånaden tillställa agenten fakturakopior samt en provisionsnota som betalas senast 10 dagar efter det att agentens provisionsfaktura har tillställts huvudmannen". |
|||
Har funderat på en idé...!
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Söker överstrykspennor med tryckraderat Kategori: Söker/eftersöker |
|||