Senaste inläggen
Enskild firma i "vila"
Hej på Er, |
|||
Emballageleverantörer
Jag kommer få på moppo från mitt grannföretag för att jag letar emballage att köpa - men jag behöver kartonger som är (LxBxH i cm):
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|||
skattedeklaration ingående moms
Hej! |
|||
Hur fungerar traktamente?
|
|||
KassaregisterLäste precis om den nya lagen om kassaregister som gäller när man utför tjänster eller säljer varor mot kontant betalning eller kortbetalning. Funderade då på vad det räknas som om man får betalt för varor genom att kunden sätter in pengar på ett konto (kunden faktureras ej utan får ett kvitto via e-post). Är det någon som vet? |
|||
Vad händer med mina inventarier om jag lägger av?
Hej! |
|||
Köpa in från grossist och återförsälja
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tips & Råd om regler - Öppna frisörsalong...
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföring av felaktiga fakturor och kreditfakturor enligt kontantmetoden
Hej! |
|||
AB likvidering?
Hej! |
|||
Expert på Visma EF efterlysesKan någon hjälpa mig med ingångsvärden i årsrutinerna i Visma EF? Företaget nystartat dvs noll på alla ingångsvärden, inget 2007 att hämta uppgifter ifrån. Hur fyller jag i, för att få ut en deklaration. Programmet vägrar Grrrrr och hänvisar till 2007 och ingångsvärden. Vad göra? Någon som vet? Tack på förhand! |
|||
Starta aktiebolag med apportegendom eller lån från banken (låna upp lägenheten)
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Brainstorma med mig...blivande företag...
Jag har en vision om att hitta ett extra-jobb i form av eget företag. Jag har några kriterier som jag vill ska uppfyllas, kanske att sikta för högt men men...fundera kostar inget Kategori: Affärsidéer |
|||
bokföra tjänste resor utomlands
Ja, |
|||
Bokföra skatt tillbaka från skatteverket?På vilka konton ska jag boka en återbetalad skatt från Skatteverket? Det gäller ett HB, 1930 (checkräkningskontot) påverkas ju positivt, men vilket mer? |
|||
Bokföra lån för inköpHej, ny på sidan och hoppas på nybörjartur. ;) Hur bokför jag ett lån (800.000,-) som tagits för att köpa ett fordon? Lagt även handpenning (75.000). Änvänder Visma Enskild Firma. Tillgång eller skuld, blir snurrig. |
|||
Nya regler, Karensdagar hos Försäkringskassan.
Är det värt att ha 3 eller fler karensdagar i ett företag?... (Gäller ej AB.) |
|||
Hur marknadsför jag mej bäst på lokal nivå?
När jag bestämde mej för att starta eget, tänkte jag stooort och valde ett företagsnamn och ett namn för en eventuell webbutik/produktlinje som borde funka relativt bra i internationella sammanhang. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
AB köpa bil?!
Jag har hittat den perfekta bilen. Kategori: Inköp |
|||
Gynnsam företagsform för min sidosyssla?
Hej! |
|||