Senaste inläggen
På väg att starta eget-svårt att koppla ihop allt...Jag ska ge mig in i en bransch (rekrytering) som jag inte har så mycket erfarenhet av, men jag har ett stort intresse av ämnet och ännu större intresse av att driva eget. Jag vet inte vad jag ska börja lära mig, redovisning (företagsekonomi) eller ska jag börja med att slipa mer på affärsiden, eller bli bra på att sälja in mina tjänster osv osv. Ja... Kategori: Allmänt |
|||
Titta hit! Brainstorma på hur man leasar ut ett café!
Vi har ett café som går jämnt upp och har superfin utvecklingspotential, ligger utmed en riksväg, stora utrymmen och vi har redan köpt in allt, ställer iordning allt så det är egentligen bara att ta nyckeln, skriva hyresavtal, betala för maten i kylskåpen och börja! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Business plan, var kan man ladda ner templates eller gratis software?
Behöver bygga en business plan, är samtidigt utomlands där jag ej hittar runt... :-[ |
|||
Pensionsspara enskild firma?
Hej, |
|||
Hur mycket skall man avsätta för skatter och avgifter?
Hur mycket skall man "spara" undan för skatter och avgifter när man fakturor till eu land utan moms? |
|||
Avdrag varulager/material
|
|||
vidarebefodra paket behöver filial
Hej,
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|||
Bolagsform, make och fru?
Hej, |
|||
Privata utlägg för företagets räkning (AB)
Hej! Ber om ursäkt om detta redan finns besvarat någonstans, jag har sökt men bara hittat svar på EF. |
|||
aa Kategori: Feedback |
|||
Köpt tjänster i mitt namn
En person som hjälper mig med lite enklare bokföringstjänster har för min räkning köpt tjänster av ett annat konsultbolag. Jag har aldrig blivit tillfrågad om detta eller bett personen att köpa tjänsten. |
|||
Söker telefonsäljare
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Konsultuppdrag i HongKong?Jag har eventuellt möjlighet att göra konsultuppdrag i Hongkong (inom webbutveckling), men har inte så mycket erfarenhet av affärer med andra länder. Några råd att ge? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hjälpa annat bolag skicka paket men jag tar ej betalt hur blir momsen?
Hej alla! |
|||
KringannonserVissa medier tycker det är viktigare med kringannonser och dessvärre blinkande vilket jag finner mycket irriterande ta det dessutom en massa kraft så tidsåtgången till det man är intresserad av blir för lång byter man forum. Jag har märk en viss tendens även här att det tar mycket längre tid nu än tidigare så snabbare datorer och mindre blink,bli... Kategori: Allmänt |
|||
Regler kring att anordna tävling
När jag spanat runt på nätet så har jag insett att de vanliga bloggar som har tävlingar får en väldig trafik. Jag tänkte utnyttja detta och köra en tävling på min företagssida. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tidsfrist för bokförning av kvittoNär jag skickar iväg dagens försäljningar via posten, och betalar då för frakten, när måste denna kostnad bokföras? Är det senast påföljande arbetsdag eller kan jag samla veckans kvitton och bokföra dessa på sig fredag? När det som i detta fall rör sig om aktiebolag är det ju lite annorlunda regler gällande bokföringen, kontanta in och utbetalninga... |
|||
Marknadsföringstips för datorservice...
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Svensk Direktreklam
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Starta firma för Datorservice
Tjenare Kategori: Affärsidéer |
|||