Godkänt enligt marknadsföringslagen?

11
Jag har fundering på att använda en fras som jag inte är bombsäker får användas.
Till www.spelexperten.com vill jag använda "Sveriges bredaste spelutbud?"
Observera frågetecknet.

Får jag göra såhär, använda frasen som en fråga, kringgår man reglerna angående marknadföringen då?
MVH Andreas
www.spelexperten.com - Erbjuder Dart, Nintendo, Sällskapspel, Spelbord, Utespel mm
www.lekexperten.se - Erbjuder leksaker framförallt tänkta på sommaren, vattenlek mm
1165
Om du tänker till ett varv så inser du nog att lagstiftaren inte riktigt tänkt att åtskilliga sidor i lagboken skulle vara så enkelt att kringgå? Marknadsföringslagen är ju ingen grundlag som yttrandefrihetslagen, och bara för att tidningar kommer undan med ett frågetecken på sina löpsedlar gör sällan en liten handlare det.[br][br]Du ligger dock bättre till och du gör din frågeställning lite mer grammatiskt korrekt och kanske öppet ställer frågan "Har vi Sveriges bredaste spelutbud?" där alla bokstäver är lika stora och synliga.
11
Mycket bra.[br]Om ingen annan kommer med något bra så kommer jag nog köra på det, bara lägga till "Har vi".
MVH Andreas
www.spelexperten.com - Erbjuder Dart, Nintendo, Sällskapspel, Spelbord, Utespel mm
www.lekexperten.se - Erbjuder leksaker framförallt tänkta på sommaren, vattenlek mm
2360
37
Om du gör så får du bergsäkert svar som du kan använda alldeles gratis. Det är lite lite av negativ reklam som blir positiv. I rätt sammanhang är sådant umärkt men ibland går det inflation i detta, så det finns smala gränser att balansera på.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2066
2
[url=http://www.avanza.se]Avanza[/url] skriver:[br]"Gratis rymdresa för hela familjen![br] Om du hittar några som helst avgifter[br] för vår indexfond Avanza Zero."[br][br]Tycker det är både kul och träffande, även om jag också tycker det är lite töntigt...[br]Din fras funkar nog, men jag tror det är viktigt att du faktiskt har ett utbud som av kunderna upplevs som mycket stort för att de inte bara ska bli sura.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.