Eftersom jag är ganska ny på det här området skulle jag vilja att mer erfarna företagare/säljare/vanliga Svensson kunde klargöra lite.
Man säljer givetvis på förtroende, men ibland kan man bli helt nollställd när någon direkt förstår vad jag vill och säger "vi ska ha telia och inget annat" eller "jag gör inga avtal per telefon", hur kan man då få dessa kunder att vänta och inge en gnutta förtroende? Ska jag bara strunta i att lägga ner ngn som helst energi på dessa (men de är ju trots allt potentiella kunder?).
När jag säljer bruker jag presentera mig trevligt, var jag ringer ifrån och sedan fråga om jag kommit till rätt person (med dens namn). Sedan säger jag att jag då ringer angående deras fasta telefoni (här misstänker jag att en del tror att det är en marknadsundersökning, en del förstår att jag vill sälja och slänger därför luren i örat på mig?). Borde jag ha en annan inledning eller fortsätta med att bara fråga på om deras telefoni?
Där det för det mesta skiter sig är inte här, utan efter det att jag jämfört deras nuvarande priser med våra. Förmodligen borde jag fråga något annat där, än "det är väl bra?" osv. Men det känns som att allt redan är sagt (hur många nummer, fax på företaget, ringer ni utlandet någonting). osv?
Vad bör jag lägga till, innan de säger "men vi kör nog på samma operatör, vi har precis bytt" och "men det är ju inte så mycket man tjänar..." och direkt därefter lägger på.