Tv-Spels branschen???

11
Hejsan.
Har lite frågor om någon har erfarenhet inom Tv-Spels branschen???

Vad det gäller försäljning. Hur mycket säljer kan man räkna med att sälja ungefär?
Och med vilka marginaler har ni erfarit???

Tacksam för tips.
11
Säljer en del Nintendo Wii på www.spelexperten.com men det är ganska svårt att nå ut. Marginalerna ligger på max 10% men sjunker snabbt när spelen inte är någon nyhet längre. I slutändan så säljs spelen till förlust bara för att minska lagret.[br][br]Svårt att beräkna hur mycket man kan sälja. Köpte in 5 av ett spel och sålde ingen till ordinarie pris och köpte 1 st av en annan och sålde till slut 10-12 st, fick beställa spelet flera ggr. Detta var storsäljare inom landet och hade samma marginal. Så det är svårt.[br][br]Säljer Wii för att vi har nära till en grossist och kan därmed hämta spelen och slippa frakten. Men manfår räkna med att de ofta har slut vilket gör det ganska svårt om man inte vill jobba med ett eget stort lager. [br][br]Är dock på gång att köpa in nya Wii-spel inför hösten. Någon som är sugen på något specifikt?  :) Just nu är allt slut
MVH Andreas
www.spelexperten.com - Erbjuder Dart, Nintendo, Sällskapspel, Spelbord, Utespel mm
www.lekexperten.se - Erbjuder leksaker framförallt tänkta på sommaren, vattenlek mm
11
Men då är du helt fristående eller?[br][br]Jag har tänkt och samarbeta med en mindre kedja kan man säga. Vilket ger betydligt bättre inköpspriser och därmed bättre marginaler. Plus att dom får köpa direkt från tillverkarna i vissa fall.[br][br]Vet inte vad du köper in för eller vad du säljer dom nysläppta spelen för.[br]Men vad jag räknat så kan man hålla mellan 30%-40% marginal på nya spel.[br][br]Kollar man på dom stora butikerna som Game så kan jag lägga mig på 35% marginal och ändå ligga under dom i pris ut till kund på nya spel.[br][br]På dig låter det som att verksamheten går back.....???[br][br]Tar gärna emot tips m.m[br][br]
11
Jag är fristående ja.[br]Har svårt att se att någon kedja skulle samarbeta med oss om det inte gynnar dem mer än oss. De får ju en konkurrent på marknaden.[br][br]Inte så att verksamheten går back totalt, har ju några hundra andra produkter. Men om man bara räknar Nintendo så är det ingen bra affär rent svart på vitt.[br][br]Men sen får man komma ihåg att Nintendo genererar en hel del trafik och det är många som köper både Wii och andra spel speciellt till Julen.[br][br]Det man får tänka på när det gäller TV-spel är att det är svårt att komma upp på sökmotorerna, konkurrensen från stora företag är ganska hård. Inte lätt att ta ner Ginza mm från första-platsen och då får man förlita sig på tex Prisjakt och då måste priset vara lågt.[br][br]Inte så att det inte går att tjäna pengar på Tv-spel men jag skulle inte satsa på bara det om man inte har bra kontakter. Men du verkar ju ha det :)
MVH Andreas
www.spelexperten.com - Erbjuder Dart, Nintendo, Sällskapspel, Spelbord, Utespel mm
www.lekexperten.se - Erbjuder leksaker framförallt tänkta på sommaren, vattenlek mm
11
Ok. jag förstår.[br][br]Jo jag har hittat ganska bra kontakter inom branschen.[br]Dom är väldigt hjälpsamma av sig.[br][br]Ja på nätet är det inte helt lätt o komma fram på marknaden.[br]Har du fysisk butik också eller?[br][br]Hade tänkt ha en kombination med lite annat än bara spel.[br]Men har inte riktigt kommit på något bra ännu.[br]Något bra förslag?[br][br]
11
Kontakter är väldigt viktiga.[br][br]Har ingen fysisk butik, bara nätet. Även om tanken har slagit mig några ggr att starta en lagershop som tex Ginza. För er som varit där vet hur det går till. Man går fram till disken och gör en beställning och någon går och plockar ihop det.[br]Eller en lagershop som Netonnet. Ganska enkelt uppstaplat och sen vanliga kassor på det.[br][br]Vad man kan sälja mer än spel? Jag väntar på någon som säljer godis. Kanske skapa någon shop där man kan köpa allt man behöver för en skön kväll. Tv-spel, chips och dricka :)
MVH Andreas
www.spelexperten.com - Erbjuder Dart, Nintendo, Sällskapspel, Spelbord, Utespel mm
www.lekexperten.se - Erbjuder leksaker framförallt tänkta på sommaren, vattenlek mm

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.