Senaste inläggen
Samarbetspartner inom Marknadsföring, Försäljning? Ge mig din input?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Enskild firma - När får jag nyttja pengarna?
Hejsan! |
|||
Hjälp!
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Tjäna pengar som grossist
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Inköp av varor från icke eg-land ej med på momsrapport?
Jag har bokfört inköp av varor från icke EU-land på konto 4059. När jag skriver ut momsrapport får jag bland annat med dessa rader: |
|||
Sälja en affärsidé?
Jag har fått en i mitt tycke väldigt bra affärsidé. Dock kan jag inte förverkliga den själv av två enkla skäl. 1, Jag har en del annat att göra nu och 2, Jag kan inte så mycket om det området, så för mig skulle det ta minst ett halvår att bara sätta mig in i branschen. Kategori: Affärsidéer |
|||
e-handel tyck till
Jag startade min webbutik för drygt ett års sedan, skulle gärna vilja ha lite kommentarer. Kritik, komplimanger ja säg vad du vill. Jag får inte riktigt till förstasidan, är inte riktigt nöjd, men vet inte vad som är felet. Kategori: Feedback |
|||
Kanske en idé för någon att dra igång i Sverige?
Att läsa i Bristol Evening Post nyligen: Kategori: Off Topic |
|||
Hyra av sig själv
Jag vet att man som egen företagare kan "hyra" utrymme av sig själv i en lägenhet t.ex |
|||
Bankval
Jag vet inte om det är rätt tråd det här, men hittade ingen som passar bättre. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra inköp av embalage
Jag kommer att behöva köpa empalage och diverse pack-material till de produkter jag kommer att skicka till mina kunder. |
|||
Ombilda EF till AB för att äga annat bolag?
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Några korta frågor om bokföring
Jag är ny och har vad jag antar är en dum fråga men jag måste ändå fråga. |
|||
Observationskonto
Hej igen, |
|||
Avyttring av inventarie
Hej, jag har sålt en inventarie/maskin. Den finns med bland avskrivningarna. Den såldes för mindre än nypriset men mer än nuvärdet. Detta är då en vinst. |
|||
Hjälp med start av enskilt firma
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Behöver lite feedback angående presentkort
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Bokföra förskottsbetalt utlandsinköp
Jag har bestält varor (produkter som ska säljas i min verksamhet) från utlandet och det är nu dags för mig att mata in betalningen i bokföringsprogrammet. En del frågor poppar nu upp. |
|||
Varför anses affärsiden/visionen vara nyckeln till ett företags framgång?En genomtänkt och konsekvent genomförd affärside/vision anses vara nyckeln till ett företags framgång.Varför? Kategori: Affärsidéer |
|||
Försändelser till Norge, värde under 200kr
Vi har precis satt igång att sälja till Norge enligt alla regler. Kategori: Företagande över gränserna |
|||