Senaste inläggen

Söker du underleverantör till bra priser? (montering, demontering, paketering)

Jag kan erbjuda montering och paketerings tjänster till väldit låga priser.

Kategori: Söker/eftersöker

Sälja dvd-filmer på Tradera m.m.

Tror ni man kan tjäna något på att köpa t ex dvd-filmer ifrån Asien och sälja på Tradera, Ebay, Blocket m.m.?
Det kanske är risk att de är piratkopierade eller inte fungerar på våra dvd-spelare?
Vad tror ni annars kan vara lönande att importera ifrån Asien och sälja på dessa ställen?  😃

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Rekvisition?

Hej!

Jag ska nu ta körkort då det behövs i företaget (Handelsbolag). För att företaget ska kunna betala (och få tillbaka momsen från utbildningskostnaden) vill körskolan ha en rekvisition. I den ska företaget säga att jag får utbildas i företagets kostnad. Hur ska jag utforma denna?

Jag är tacksam för all hjälp, då jag inte har en an...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Söker en investare till ett liknande 118100 tjänst (nummerupplysning)

Hej!

Ja som topic lyder, jag söker en seriös investera till ett företag som är liknande 118100.

Jo tänker du, varför ska folk ringa just till mitt bolag och inte 118100? jo för att den tjänsten kommer och att vara gratis jämfört med eniros som ligger på 19.90kr/min eller något liknande!

Då undrar du säkert hur vi ska få intäkte...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

50 000 kr för att starta aktiebolag

I april nästa år halveras kapitalkravet för att starta aktiebolag. Istället för 100 000 kr kommer det att räcka med 50 000 kr.

– Att behöva binda 100 000 kronor i ett aktiebolag kan hindra dem som inte har tillräckligt startkapital, säger justitieminister Beatrice Ask (M) till Dagens Nyheter.

Genom att sänka kapitalkravet tror...

Kategori: Nyheter

Miljöpartiet vill sänka sociala avgifterna till 10 procent för enmansföretag

Miljöpartiet charmar nu landets småföretagare. Maria Wetterstrand och Peter Eriksson sa vid valupptakten i helgen att partiet nu ska bli ett småföretagarparti. De vill sänka de sociala avgifterna till 10 procent för enmansföretagare som anställer.

- Ett stärkt entreprenörskap är en förutsättning för att bygga ett nytt och modernt samh...

Kategori: Nyheter

Smart lagerförvaring för massa olika smålampor?

Jag tampas med hur jag ska göra en smart förvaring för mina smålampor jag säljer, jag har en massa olika sorter och färger men dom tar inte upp mer än 10*10*10cm per sort. Har ni någon smart ide hur jag ska förvara detta på mitt lager men ändå vara lätt att komma åt? Just nu har jag dem i papperskartonger jag har stoppat skiljeväggar i och sedan pl...

Kategori: Inköp

Fel affärsidé ?

Varför focuserar så många på produkt
när det gäller att söka affärsidéer?

Det här med produktidéer och produktval är faktiskt
av underordnad betydelse när det gäller att dra igång ett
företag eller utveckla affärsidéer för Internet-försäljning.

Otaliga är exemplen både här på sidorna och annorstädes
där folk brinner...

Kategori: Affärsidéer

Donera pengar, välgörenhet!

Hejsan allihopa!

Vi håller på och startar en ny e-butik och vi har bestämt oss för att donera lite pengar.

Den organisationen som vi hittat är viskogen som då planterar träd i Afrika. Detta passar oss oerhört bra med tanke på vår verksamhet.  :evil: :evil:

Men min fråga är vad era åsikter är om ni hört talas om den organisatio...

Kategori: Allmänt

Prissättning vs inköp

Jag är ganska ny inom företagande, och ställer nu en om något "korkad" fråga.

Men säg att en kund ska beställa ett ramminne t.ex av mig.

Jag köper in ramminnet för 349 Kr. Vad är rimligt att jag tar av kunden?
Och jag menar inte då för att egentligen "gå med vinst",
utan om man ska räkna med något speciellt när det kommer till s...

Kategori: Inköp

Investerare sökes

Hej jag söker investerare till ett långsiktigt projekt. Framtida kunder som kan tänkas vara intresserade är Sony-ericsson, Nokia etc. Kontakter inom mobil och IT, samt kunskaper därinom också är en fördel. Iden är unik inget likartat finns idag.

Kategori: Söker/eftersöker

Samarbetspartner inom Marknadsföring, Försäljning? Ge mig din input?

Hej!

Jag heter Björn och är ny här på forumet och vill slänga ut mina tankar och ideer till er och hoppas att ni kan ge mig intressant input - så dela med er!

Jag har pluggat företagsekonomi med inriktning marknadsföring och har under några år jobbat som Controller på ett större företag. Men jag kände efter ett tag att "fan va tråkiga...

Enskild firma - När får jag nyttja pengarna?

Hejsan!

Jag har en enskild firma och ska precis göra en investering i samband med expansion av verksamheten.

För att ha råd med detta behöver jag även tillgång till fjolårets intäkter.
Dom är ju bokförda och jag får inte veta förän i december 2009 hur mycket som jag själv får ut efter alla skatter och sånt.

Kan jag nyttja de...

Hjälp!

Hej!

Jag tänker starta en webbutik, där jag tänker sälja inredning och detaljer för hemmet.
Jag är frotfarande bara i ett planerings stadie men jag har kört fast!
Är det någon som vill hjälpa mig så är jag grymt tacksam!

Från början hade jag tänkt att bli beställningsförmedlare, men det verkar inte vara något företag som är in...

Kategori: E-handel

Tjäna pengar som grossist

Hej!

Kan man tjäna stora pengar som grossist eller ska man satsa på en annan typ av försäljning?  😃

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Inköp av varor från icke eg-land ej med på momsrapport?

Jag har bokfört inköp av varor från icke EU-land på konto 4059. När jag skriver ut momsrapport får jag bland annat med dessa rader:

Momspliktiga inköp där köparen är skattskyldig
20. Inköp av varor från annat EG-land (VFEU)
21. Inköp av tjänster från annat EG-land (TFEU)
22. Inköp av tjänster från land utanför EG (TFFU)
23. Inköp...

Sälja en affärsidé?

Jag har fått en i mitt tycke väldigt bra affärsidé. Dock kan jag inte förverkliga den själv av två enkla skäl. 1, Jag har en del annat att göra nu och 2, Jag kan inte så mycket om det området, så för mig skulle det ta minst ett halvår att bara sätta mig in i branschen.

OM man lyckas med idén, vilket är möjligt med hårt arbete, så skulle man...

e-handel tyck till

Jag startade min webbutik för drygt ett års sedan, skulle gärna vilja ha lite kommentarer. Kritik, komplimanger ja säg vad du vill. Jag får inte riktigt till förstasidan, är inte riktigt nöjd, men vet inte vad som är felet.

Tacksam för hjälp.

Kategori: Feedback

Kanske en idé för någon att dra igång i Sverige?

Att läsa i Bristol Evening Post nyligen:

Utanför Bristol Zoo ligger det en parkering med plats för 150 bilar och 8 lastbilar.Den har varit bemannad sex dagar i veckan i 23 (!) år av samma charmerandeoch väldigt vänliga parkeringsvakt med sin biljettmaskin.Avgiften är £1 per bil och £5 per lastbil. Förra måndagen dök han inte upppå sin arbet...

Kategori: Off Topic

Hyra av sig själv

Jag vet att man som egen företagare kan "hyra" utrymme av sig själv i en lägenhet t.ex
Min fråga är nu, hur räknar man på detta?

Det är så att jag har tänkt att "hyra" utrymme av min tjej som bor lägligt i Stockholm
( då jag själv bor i en mindre ort ) , och mina frågor är då.

1. Måste det handla om ett helt rum, eller kan det...