Senaste inläggen

Inkomstkonsulten - webkonsultation

Så jag inser det något ironiska att be om feedback på en webbplats som marknadsför sig som hjälpen för andra inom området men så får det bli! Man behöver alltid lite åsikter från andra innan det kan vara perfekt.

Sidan har funnits uppe några veckor och det har gått relativt bra med ett fåtal kunder, dock nöjda, men jag känner ändå att sidan...

Kategori: Feedback

Hur säljer man på mässor från ett bås?

Jag har nu haft mitt bilstylingföretag drygt ett åt på internet och nu till sommaren vill jag åka på mässor och visa upp mitt företag och mina produkter. I samband med detta vill jag så klart sälja min produkter men jag är helt nollställd hur jag ska göra detta när det kommer till betalning kvitto etc.

Enda erfarenheten jag har av detta är d...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Sälja på marknad

Hej, jag undrar hur det går till att sälja på marknader. Måste man ha ett företag eller kan man sälja som privatperson? Ska man betala en viss procent av det man säljer i skatt?
Om man säljer hemmagjort godis, måste det godkännas av något livsmedelsverk eller annat?

Läs/arbets/terminal-glasögon

Hej. Jag undrar undrar över mina nyinköpta läs/arbets/terminal-glasögon. Hur stor del kan jag dra av och på vilket konto i min enskilda firma? Jag sysslar nästan bara med digitalt arbete inom grafiska branschen.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Hur bokföra färdbevis som betalats med mobilen?

Hej alla kunniga och hjälpsamma forummedlemmar!

Jag undrar; hur bokför man färdbevis/Västtrafik som man betalat via mobilen/kontantkort?
Det rör sig inte om några stora summor, 84 kronor. Har liten enskild firma.

Drop shipping

Hej!

Har jag förstått det hela rätt om jag säger att drop shipping är att jag är återförsäljare till ett företag, men jag har aldrig varorna i lager utan tar emot beställningar och förmedlar dem vidare till grossisten som sedan skickar varorna till slutkund?

Vet ni något företag som är intresserade utav detta?

Tack på för...

Kategori: Allmänt

Uppge företagets verksamhet

Hur ska man göra om man inte vill skylta med företagets verksamhet för att undvika att konkurrenter snokar? Enligt Bolagsverket är man skyldig att uppge exakt vad man sysslar med när man registrerar ett företagsnamn.

Affärspartner sökes, öppen för idéer

Hej!

Har länge spånat gällande olika affärsidéer jag skulle vilja pröva. Har obegränsat med idéer om branscher och upplägg, men har just nu inte tillräckligt kapital att kunna genomföra allt jag vill. Kommer framöver förhoppningsvis att få ut lite mer via en fastighetsaffär.

Det enda jag just nu har är ett litet företag som ger te...

Kategori: Söker/eftersöker

Söker du underleverantör till bra priser? (montering, demontering, paketering)

Jag kan erbjuda montering och paketerings tjänster till väldit låga priser.

Sälja dvd-filmer på Tradera m.m.

Tror ni man kan tjäna något på att köpa t ex dvd-filmer ifrån Asien och sälja på Tradera, Ebay, Blocket m.m.?
Det kanske är risk att de är piratkopierade eller inte fungerar på våra dvd-spelare?
Vad tror ni annars kan vara lönande att importera ifrån Asien och sälja på dessa ställen?  😃

Rekvisition?

Hej!

Jag ska nu ta körkort då det behövs i företaget (Handelsbolag). För att företaget ska kunna betala (och få tillbaka momsen från utbildningskostnaden) vill körskolan ha en rekvisition. I den ska företaget säga att jag får utbildas i företagets kostnad. Hur ska jag utforma denna?

Jag är tacksam för all hjälp, då jag inte har en an...

Söker en investare till ett liknande 118100 tjänst (nummerupplysning)

Hej!

Ja som topic lyder, jag söker en seriös investera till ett företag som är liknande 118100.

Jo tänker du, varför ska folk ringa just till mitt bolag och inte 118100? jo för att den tjänsten kommer och att vara gratis jämfört med eniros som ligger på 19.90kr/min eller något liknande!

Då undrar du säkert hur vi ska få intäkte...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

50 000 kr för att starta aktiebolag

I april nästa år halveras kapitalkravet för att starta aktiebolag. Istället för 100 000 kr kommer det att räcka med 50 000 kr.

– Att behöva binda 100 000 kronor i ett aktiebolag kan hindra dem som inte har tillräckligt startkapital, säger justitieminister Beatrice Ask (M) till Dagens Nyheter.

Genom att sänka kapitalkravet tror...

Kategori: Nyheter

Miljöpartiet vill sänka sociala avgifterna till 10 procent för enmansföretag

Miljöpartiet charmar nu landets småföretagare. Maria Wetterstrand och Peter Eriksson sa vid valupptakten i helgen att partiet nu ska bli ett småföretagarparti. De vill sänka de sociala avgifterna till 10 procent för enmansföretagare som anställer.

- Ett stärkt entreprenörskap är en förutsättning för att bygga ett nytt och modernt samh...

Många företagare kan slippa nya kassaapparater

http://infoline.spcs.se/ArticlePages/200910/29/20091029102003_Infoline639/visma_091029.pdf

Smart lagerförvaring för massa olika smålampor?

Jag tampas med hur jag ska göra en smart förvaring för mina smålampor jag säljer, jag har en massa olika sorter och färger men dom tar inte upp mer än 10*10*10cm per sort. Har ni någon smart ide hur jag ska förvara detta på mitt lager men ändå vara lätt att komma åt? Just nu har jag dem i papperskartonger jag har stoppat skiljeväggar i och sedan pl...

Kategori: Inköp

Fel affärsidé ?

Varför focuserar så många på produkt
när det gäller att söka affärsidéer?

Det här med produktidéer och produktval är faktiskt
av underordnad betydelse när det gäller att dra igång ett
företag eller utveckla affärsidéer för Internet-försäljning.

Otaliga är exemplen både här på sidorna och annorstädes
där folk brinner...

Kategori: Affärsidéer

Donera pengar, välgörenhet!

Hejsan allihopa!

Vi håller på och startar en ny e-butik och vi har bestämt oss för att donera lite pengar.

Den organisationen som vi hittat är viskogen som då planterar träd i Afrika. Detta passar oss oerhört bra med tanke på vår verksamhet.  :evil: :evil:

Men min fråga är vad era åsikter är om ni hört talas om den organisatio...

Kategori: Allmänt

Prissättning vs inköp

Jag är ganska ny inom företagande, och ställer nu en om något "korkad" fråga.

Men säg att en kund ska beställa ett ramminne t.ex av mig.

Jag köper in ramminnet för 349 Kr. Vad är rimligt att jag tar av kunden?
Och jag menar inte då för att egentligen "gå med vinst",
utan om man ska räkna med något speciellt när det kommer till s...

Kategori: Inköp

Investerare sökes

Hej jag söker investerare till ett långsiktigt projekt. Framtida kunder som kan tänkas vara intresserade är Sony-ericsson, Nokia etc. Kontakter inom mobil och IT, samt kunskaper därinom också är en fördel. Iden är unik inget likartat finns idag.