Senaste inläggen
Inkasso tips?
Någon som har tips på inkassobolag som man inte behöver avtal med? alltså dit man kan vända sig lite då å då? gör inget om det kostar lite mer än ex SveaEkonomi eller liknande som har årsavgift. Kategori: Allmänt |
|||
Lagerbolag, fördelar, nackdelar, hur fungerar det
Hej alla! |
|||
Behöver du en grafisk profil? Kostnadsfritt? Se hit!!
Jag driver en designbyrå samtidigt som jag studerar en kurs inom visuell kommunikation. I kursen ska vi påbörja ett mindre projektarbete där vi ska fördjupa oss inom ett specifikt område som vi väljer själva. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
E-bokföringJag bokför i excel + Visma SPCS. Det borde definieras som e-bokföring eftersom jag hämtar transaktioner från internetbanken och låter excelmakro skapa mina verifik med automatik (bankerna erbjuder sådan tjänster, passar inte mig då jag vill ha kontrollen själv). Verifiken skapas på ca 5-7 sekunder. Sedan knappar jag in dem i Visma SPCS (tar ca 30 m... |
|||
Utländska köp- & säljsajterNågon som känner till stora utländska köp- & säljsajter liknande Blocket och Tradera? Jag känner redan till Ebay & Blockets utländska sajter. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Kjöp av firma
Hej! |
|||
Våningssängar och enkelsängarJag undrar om någon vet var jag kan köpa ett stort antal billiga våningssängar och enkelsängar för en vandrarhemsverksamhet Kategori: Inköp |
|||
Det ultimata bokföringsprogrammet till Mac?
Jag vill ha följande i ett program till Mac OSX. |
|||
Importera från Usa och sälja via webbshopNågon som vet hur det funkar med att importera från USA? Jag funderar på att ev. starta en e-handel och jag har sett produkter i USA som jag gärna skulle vilja ha i min shop. Frågan är bara om det lönar sig att importera. Jag har inte sett dessa produkter i Sverige, men frågan är om efterfrågan på själva produkten är såpass stor så att det kommer l... Kategori: Inköp |
|||
Svensk moms eller ej på frakt till Norge?
Hej! När man som företagare skickar en vara till en kund i Norge så är det ju en export. Varorna skickas alltså utan moms från mig i Sverige, och sen betalar de i Norge tull och moms där. Det är rätt väl? 🙂 |
|||
alla dessa avdrag
hejsan! |
|||
Starta nytt ABJag driver idag tillsammans med farsan ett el installationsbolg i Göteborg. Vi sysslar med elinstallationer samt IT och tele. Vi kommer nu till nyår dra igång ett nytt aktiebolag då vi i dagsläget har ett KB. Så nu kommer vi till krukset. Jag behöver ett namn och börjar få idé torka. Alla namn jag hittat på har visat sig vara upptagna. Kanske ni ha... Kategori: Affärsidéer |
|||
Webbshop
Hej, jag kommer behöva en webshop för mitt företag. Min följande fråga är om det finns någon programmerare som tillsammans med en redan utvald grafisk designer, som kan tänka sig att ta sig an uppdraget. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kompanjon som är bra på webshop/annonssajterJag har börjat skapa en retroshop/annonssajt för en viss marknad som jag känner väl, det tar dock lång tid och jag skulle gärna dela min idé med någon som kan hjälpa till med jobbet samt det första året stå för kostnaderna för betallösningarna. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Använda IKEA som grossist?
Nybliven medlem på sidan och förhoppningsvis nybliven företagare inom en snar framtid. I väntan på besked om startaegetbidrag så bubblar det av idéer, tankar och frågor inom mig. Kategori: Allmänt |
|||
Bra betalterminalsleverantör för butik?
Jag har haft Samport som leverantör nu i några år, men har surnat till rejält på dom då de hade tekniska problem förra veckan som ledde till att deras system förlorade kontakten med vår terminal och nu tycker de att problemet är mitt att lösa, men jag tycker det ligger hos dom. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Lära sig skriva avtal
Hej! |
|||
Sälja produkten utomlands
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Avdrag
Hej jag är ny på forumet även ny som företagare, och jag har några frågor om avdrag för AB företag. |
|||
AKUT! Hjälp med tankar i delägarskap
Jag är erbjuden delägarskap i ett AB med några anställda. Kategori: Affärsidéer |
|||