Senaste inläggen
Import av speciell teknik från ett flertal länder, Kontakter med leverantörer.
Min idé och bakgrund. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Lägg till Jag AB på Facebook
Det pratas mycket om Jag AB idag. Jag AB är ditt egna personliga Varumärke, OFTA kopplat till ditt egna Företag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur gör man varulagersvärdering vid förenklad VMB?
Syftet med förenklad VMB är att man ska kunna ta ut momsen på vinstmarginalen då man inte kan få ut det specifika inköpspriset för varje vara. Men hur gör man då vid värderingen av varulagret när man inte vet det exakta anskaffningsvärdet? |
|||
funderingar på att starta eget , behöver lite feedback !
Hej där ! , nu är det så att jag "20år" och en bekant "19år" , båda arbetslösa och med massor av kunskaper om datorvärlden satt och funderade på om man kunde starta något istället för att leva som slavar under någon annan istället. Kategori: Allmänt |
|||
Filial istället för Svensk AB?
Hej allihop! |
|||
Dryck, genomförbart?
Kanske att jag är lite orealistisk med min ide, men skulle iaf vilja höra era åsikter då ni verkar väldigt kunniga och erfarna. Kategori: Affärsidéer |
|||
IT/Data, Internetföretags Delägare.
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra försäljning..?
Hej! |
|||
designa egna kläder
jag är i stort behov av att hitta någon fabrik som tillverkar egen designade kläder till bra priser (kina, indien osv). vet någon som vet nån bra fabrik man kan ta kontakt med? Kategori: Affärsidéer |
|||
Slopad revisionsplikt för alla mindre företag
Detta är hämtat ur den senaste artikeln från Charlotta Andersson, vår expert inom bokföring och redovisning. (Om varför du ska sköta redovisning/bokföringen) Kategori: Nyheter |
|||
Fakturamall som hanterar olika momsklasser o specar momsen för respektive klass
Har kollat på den mall som finns här på forumet, men skulle vilja ha en som hanterar olika momsklasser o specar momsen för respektive klass. Kategori: Allmänt |
|||
Planerar att starta eget. ett par frågor om leasing och lån.
Tjena! Kategori: Affärsidéer |
|||
Behöver hjälp av en pedagogisk webbdesigner/tekniker
Behöver hjälp av en pedagogisk webbdesigner/tekniker helst i Stockholm -------------------------------------------------------------------------------- Kategori: E-handel |
|||
Hjälp! Kassakontot stämmer inte med verkligheten
Har nu fixat bokföringen för min sambos företag för 2009. Enligt balansrapporten borde det funnits 90 000kr på bankkontot vid årets slut, men i verkligheten fanns där bara 7000kr. |
|||
Nya regler för AB från 1a april 2010, vad gäller?Aktiekapital 50 000 sek har jag läst. Men hörde också att man ej behöver revisor för AB längre???? Vilka andra regler gäller som är nya utöver dessa två. |
|||
Några frågor kring årsbokslut för handelsbolag
Har försökt läsa till mig information här på forumet men inte lyckats hitta svar på dessa frogor 🙁 |
|||
Speedledger
Hej! JAg är ny på denna sidan, och har inte riktigt koll på hur det funkar.. Jag bokför i speedledger, och har precis börjat och här lite grön, är det någon som är kunnig på det? Jag ska börja med att bokföra att aktieuttag fördelat på 2 pers, och är osäker på hur man gör.. Tacksam för all hjälp 😃 |
|||
Säga nej till återförsäljare - tips???Jag och en kompis har startat ett nytt företag inom mode och design med en rätt specifikt tänkt kundgrupp. De flesta återförsäljare vi har fått känns klockrena men ett par stycken förfrågningar har känts lite tveksamma stilmässigt, att butiken inte representerar den stil vi vill förknippas med eller ligger i fel prisläge eller säljer fel märken. Bu... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Preliminärskatt för äkta maka i EF?
Hej alla experter! ;) |
|||
Hur ta kontakt med företagJag tänker starta en köp och säljportal för endast Volvo bilar, detta "projekt" är något jag har velat göra under en längre tid och kommer förstås från mitt intresse av just Volvo bilar. Så jag räknar inte med att bli multimijonär, men kanske med tiden drar den in lite extra pengar, men mitt dilemma är att portalen är snart färdigbyggd och jag har... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||