Senaste inläggen
Hur ska jag bokföra när jag för över privat egendom till enskild firma?Jag har startat en verksamhet som enskild näringsidkare. Har tidigare som privatperson köpt klättrings- och skyddsutrustning som jag nu ska föra in i företaget. De är ingen av de enskilda delarna i utrustningen som kostar mer än 5000 kr exkl moms så de bör inte räknas som inventarier. Hur exakt hanterar jag det här i bokföringen? Undrar bl.a. om ja... |
|||
Bli grossist
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
100 miljoner till kvinnors företagandeNu har regeringen beslutat om innehållet i den fortsatta satsningen på programmet Främja kvinnors företagande. Det är glädjande att andelen kvinnor som startar företag ökar, men Sverige behöver fler kvinnor som väljer att starta och driva företag. Nytt för i år är satsningen på företagande på landsbygden. Vi lyfter också kvinnors möjligheter att... Kategori: Nyheter |
|||
En riktig nybörjarfråga
Hejsan! |
|||
mode företag
jag har länge haft en idé med eget mode företag. jag skulle vilja veta vart man kan få egen designade kläder uppsydda i fabrik för ett billigt pris Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokföra provision?
Hej! |
|||
Bokföra inköp som görs på uppdrag av annat företag
Hur ska jag bokföra när jag får in pengar på mitt företagskonto från ett annat företag och jag har i uppdrag att köpa varor för dennes räkning? |
|||
Frågor om konton i bokföringen
Jag har precis börjat med min bokföring och har fyra poster totalt tror jag, så allt är inte helt lätt denna gång. |
|||
Hur bokför man en gemensam investering för 2 enskilda firmor
God kväll |
|||
domännamn till e-post
Ok, hoppas att detta inlägg hamnar på rätt ställe nu, annars så får väl någon moderator skicka över det till något mer lämpligt ställe. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
eget uttag från företagskontot
Hej! |
|||
Kan man ge en kontantfaktura för kontobetalning?
Hej! |
|||
Hur löser ni paket via bud utan kontorstider?
Jag har dragit igång ett företag som jag kör vid sidan av min anställning. Det innebär att jag inte sitter hela dagarna på den adress som företaget är registrerad på. Även om jag kunde driva min firma på heltid skulle jag ändå inte kunna sitta på "kontoret" hela dagarna. Kategori: Allmänt |
|||
Hur länge innan skatteskulder blir preskiberade?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Bokslut - lätt som en plätt?På Skatteverkets hemsida står: "När ett räkenskapsår har gått till ända ska du upprätta ett årsbokslut. Ett årsbokslut består av resultat -och balansräkning. ". I SpeedLedger kan man ju få en "resultatrapport" och en "balansrapport". Räcker det inte med att skriva ut dom och sätta i pärmen med verifikationerna så är det klart? |
|||
Köpa begagnat till firman
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||
Momsregistrering
Jag ska starta ett företag som innefattar både musikutövande och tillverkning och försäljning av konst. Jag har tittat på hemsidan för företagsregistrering och har några frågor om momsregistreringen: |
|||
Någon som känner till Linkstar???
Hej, blev kontaktad av ett visst företag vid namn Linkstar på e-post, där de frågar om jag är intresserad av att sälja annonsutrymme på min hemsida. Kategori: Allmänt |
|||
Betalar jag skatt på årsresultatet?
Hej på er! |
|||
marknadsföring på nätetJag har en idé om ett nytt sätt att marknadsföra sig som kan vara intressant. Tänkte kolla hur marknaden ser ut idag. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||