Senaste inläggen
Frågor om konton i bokföringen
Jag har precis börjat med min bokföring och har fyra poster totalt tror jag, så allt är inte helt lätt denna gång. |
|||
Hur bokför man en gemensam investering för 2 enskilda firmor
God kväll |
|||
domännamn till e-post
Ok, hoppas att detta inlägg hamnar på rätt ställe nu, annars så får väl någon moderator skicka över det till något mer lämpligt ställe. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
eget uttag från företagskontot
Hej! |
|||
Kan man ge en kontantfaktura för kontobetalning?
Hej! |
|||
Hur löser ni paket via bud utan kontorstider?
Jag har dragit igång ett företag som jag kör vid sidan av min anställning. Det innebär att jag inte sitter hela dagarna på den adress som företaget är registrerad på. Även om jag kunde driva min firma på heltid skulle jag ändå inte kunna sitta på "kontoret" hela dagarna. Kategori: Allmänt |
|||
Hur länge innan skatteskulder blir preskiberade?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Bokslut - lätt som en plätt?På Skatteverkets hemsida står: "När ett räkenskapsår har gått till ända ska du upprätta ett årsbokslut. Ett årsbokslut består av resultat -och balansräkning. ". I SpeedLedger kan man ju få en "resultatrapport" och en "balansrapport". Räcker det inte med att skriva ut dom och sätta i pärmen med verifikationerna så är det klart? |
|||
Köpa begagnat till firman
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||
Momsregistrering
Jag ska starta ett företag som innefattar både musikutövande och tillverkning och försäljning av konst. Jag har tittat på hemsidan för företagsregistrering och har några frågor om momsregistreringen: |
|||
Någon som känner till Linkstar???
Hej, blev kontaktad av ett visst företag vid namn Linkstar på e-post, där de frågar om jag är intresserad av att sälja annonsutrymme på min hemsida. Kategori: Allmänt |
|||
Betalar jag skatt på årsresultatet?
Hej på er! |
|||
marknadsföring på nätetJag har en idé om ett nytt sätt att marknadsföra sig som kan vara intressant. Tänkte kolla hur marknaden ser ut idag. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bra ställe att köpa reklamprodukter ifrån?
Hej hej! Kategori: Inköp |
|||
Ansökan FA-skattesedel
Hej! |
|||
Skatte/avdragsfråga
Driver idag en websajt som betygsätter och skriver artiklar om spa och spahotell i Sverige. Jag har planer på att låta någon besöka dessa spahotell/spa och bo där en dag eller två för att kunna skriva en artikerl/samt recensera stället. Detta mot att min firma då betalar vistelsen för denna person. |
|||
Vi bokar era besök
Vi bokar era besök Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Koll av företagareHej, finns det andra sidor än allabolag och ratsit som man kan kolla om en person har en enskild firma? Stämmer uppgifterna i dessa 2 företag |
|||
Bokföring av skatteåterbäring för handelsbolag
Hej! |
|||
Jobba vid sidan av företaget
Hej, jag har nyligen startat enskild firma. Jag jobbar extra för att få ihop pengar till lokalhyra där jag bedriver min verksamhet. Lönen från min anställning sätts in på ett privat bankkonto. Sedan för jag över dessa pengar till ett privat "företagskonto". Måste bankkontot vara ett särskilt företagskonto anslutet till post- eller bankgiro? |
|||