Senaste inläggen
DIBS (flexwin)
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Kvitta underskott mot expansionsfond eller förvärvsinkomst
Hej, vad är bäst, att kvitta underskott mot minskad expansionsfond eller förvärvsinkomst? |
|||
Återförsäljare
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Söker en investerare/delägare/partner för övertag av ett Hotell i Arlanda
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Köp av programvara/licens innan företaget registrerat
Hallå, Kategori: Inköp |
|||
Snabba men tydliga avtal via mailIdag blev jag kontaktad av en f.d. "arbetsgivare" som behöver min hjälp med ett system jag byggde åt honom i våras. Han erbjöd mig att frilansa åt honom i korta uppdrag. Problemet är att jag inte litar på honom för fem öre i och med att han blåste mig på rätt mycket pengar senast jag hade med honom att göra, och jag vet av erfarenhet att han inte d... |
|||
Tjänsteköp av privatperson i utlandet?
Vi har köpt en tjänst av en privatperson i Nederländerna. |
|||
Måste alla transaktioner bokföras i kronologisk ordning?
Så har jag äntligen kommit igång med bokföringen och fått fina nummer av bokföringsprogrammet, A1, A2 osv. |
|||
Bokföring av "studsande" eget uttag från HB
Jag skickade pengar till mig själv från bolaget, och pga något banktrassel så studsade de tillbaka, och jag betalade därför ut dom igen. |
|||
Bra, säkra betalningssätt till leverantör utomlands
Hej allihop! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vem står för kostnaden??
Vi beställde en TV för att sälja vidare till en kund. Nu kom TV'n aldrig fram... Vi beställde en ny och betalade fakturorna. DHL har efter påtryckningar gått med på att betala för TV'n som kommit bort. Idag hade pengarna kommit in på kontot, fast 1000:- för lite. Grrrrr |
|||
newbeefråga: Moms mellan företag i EU?
Hej, Jag är både oinsatt och värdelös på bokföring... vi kan börja där. |
|||
Butiksidé.
Jag hittade denna fantastiska sida via google, och de tyckte ja va bra 🙂 Kategori: Affärsidéer |
|||
Aktiebolag och fråga om revisor vid uppstart!
Hej! |
|||
Bokföra momsåterbäringen "dubbelt"?
Ber om ursäkt om frågan finns besvarad sedan tidigare, är inte kompis med sökfunktionen på forumet. 🙂 |
|||
Uppdelning av el- tele- och förmåner.
Har precis köpt ett litet lantbruk, med första elräkningarna ställde jag mig frågan hur man gör med dem. Gissningsvis gör bostadshuset av med ca 5000 kwh, medan resten förbrukar 15000kwh, tidigare har iaf totalförbrukningen varit 20000kwh. |
|||
begagnat parti
Hej |
|||
reklammation / återbetalning hur bokföra?Hur bokför man en återbetalning om en kund lämnar tillbaka en vara? |
|||
Flera poster jag inte vet hur de ska bokföras
Hej, jag startade en enskild firma i början av förra året och skaffade mig då ett firmakort via min bank, plusgiro. Jag har sen dess inte förstått hur jag tar ut pengar till mitt privata bankkort, så jag har tyvärr fått använda firmakortet när det blivit akut. |
|||
Ansvar när man anlitar en bokföringsbyrå?
Vi har anlitat en bokföringsbyrå som vid årets revision visat sig vara katastrof. |
|||