Senaste inläggen

Kund raggning åt nystartat TM-Bolag

Hejsan!

Vi är två stycken tjejer med ca 10års gemensam erfarenhet inom all sorts av försäljning. Vi vill nu skapa ett TM-bolag och undrar hur vi ska gå till väga med att kunna få en uppdragsgivare att arbeta med.
Och hur funkar det med betalningar från en ev. updragsgivare?
Och hur får man på bästa sätt tag på en uppdragsgivare? Vilka...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Skattesänkning för brittiska Ltd

Den brittiska regeringen har infört en skattesänkning till en skattesats på 10% för företags intäkter för brittiska patent. De svenska ägare till Ltd bolag som innehar patent eller patentinnehavare som är intresserade av att flytta patent till UK för att nyttja skattesänkningen ombeds höra av sig till
anthonybinder@yahoo.co.uk

Kategori: Nyheter

Min "lilla" affärside, vad tycks ?

Hej!
Mitt namn är Christian och är 24år.

Jag har hittat en väldigt trevlig leverantör i England och har skapat en ide som kommer fungera. Själva iden är inte ny men min version av iden anser jag som rätt ny.

Jag tänkte importera Converse Skor från England.

Jag har redan startat företag en gång, men la ner pga brist av kunska...

Kategori: Affärsidéer

VAT-fråga

Hejsan.
Snart är jag igång med min firma och jag skulle behöva beställa en sak från Storbritannien.
Hur funkar det här med VAT och sånt?
Såhär står det på deras hemsida:
£ 175.00 (Excl. VAT)
Vilken moms betalar jag?
Måste jag registrera mig för ett VAT-nummer eller så?
Någon som kan hjälpa mig?

Kategori: Inköp

Marknadsföring trasmattor

Hej!

Jag väver trasmattor och jag skulle vilja ha lite hjälp om hur jag ska marknadsföra dessa på ett mindre ekonomisktplan.

Hur annonsen kan se ut och hur jag ska annonsera?
När kan man ha det som en riktig verksamhet?
Och allt inom området.

Tack på förhand

Comedy

Hejsan.

Som de flesta vet är det jättesvårt att komma på en ny revolutionerande affärsidé som står vid sig. Så jag satte mig ner och började fundera, som många av oss vet, så startades YouTube av Harvard studenter, så gjorde även FaceBook.

Youtube står för videostreaming, FaceBook för kontakt och allmänt roande.

Min idé är...

vad ska ett avtal innehålla

jag har kört fast i avtals skrivningen.

jag ska sälja städtjänster, antingen enstaka uppdrag tex; flyttstädning
men vid annans veckostädning blir de månads abbonemang
tänkte ha 3 månaders uppsägning,
hur skriver jag ett okomplicerat, tydligt avtal rent formellt?

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Hjälp mig hur arbetar jag mig in i ett AB?

Jag undrar om det finns någon klok människa med kunskap eller förslag på hur det kan gå till om man ska ta över vissa delar av ett AB? Företaget är till salu för ca 15 miljoner men jag har inte kapital och får inte lån att ta över det. Efter diskussion med de nuvarande ägarna pratade vi om att jag kunde gå in som anställd (med låg lön) samt få en d...

Investeringar/skattefunderingar

Sitter och funderar lite, är det någon som har räknat på vad som händer skattemässigt om man istället för att ta ut mer lön och investera privat i fonder/aktier använder pengarna inom företaget till att investera på samma sätt?
Företaget får betala skatt på en större vinst, men jag slipper arbetsgivaravgifter och inkomstskatt - det blir mer peng...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

hjälp med avtal någon?

finns det någon som har tid och möjlighet att lsäa igenom mitt avtal vid försäljning av städ tjänster behöver hjälp nu i helgen
behöver ha dom klara på måndag, vill vara säker att dom håller måttet
mvh mica

Förmånlig leasingbil => eget AB? Hjälp!

Hej, är ny här på forumet efter att förgäves letat bra info om leasing. Följande gäller:
Arbetar i eget AB och funderar nu på bil. Jag tittar på beg. leasbara bilar i 100-150 000 kr-klassen. Har nu fått ett erbjudande om leasingavtal på en personbil med förhöjd förstahyra och hög månadsavgift som löper på 12 mån. Mitt företag har fått en order s...

Överavskrivningar

Hej,

Gör ett försök och ser om någon har lust och ork att förklara och hjälpa till lite med hur överavskrivningar funkar. Det finns överavksrivningar sedan året innan, vet inte om det påverkar.

1210: 8800000
1219: 1710000
2153: 2020000

Kreativ marknadsföring

Hej!
I förgår var jag på en intressant föreläsning kring kreativitet och tänkte nu kolla om det finns några andra kreativa människor här på forumet. (Vilket jag starkt tror att det gör!!)

Jag driver själv en fiske- och friluftsbutik, GO Nature, på nätet och i Halmstad. Kika gärna in på

Vad lockar bäst till köp.

Tänkte kolla vad ni har för åsikter i frågan. Säkert är det stor skillnad på vad och hur man säljer, men försök tänk generelt vad som lockar mest.
MVH Stefan

Import av skor

Har lite funderingar kring import av skor. Hur ska man gå tillväga för att få tag på bra tillverkare. Mindre tillverkare som gör skor som inte säljs i Sverige idag? T. ex. från en mindre tillverkare i Italien.

Tanken är att importera skor som inte finns i Sverige som sedan säljs via en Internet-butik i Sverige. Vad ska man tänka på? Är det...

Kategori: Företagande över gränserna

Varning: Lagerbolag 5495

Jag vill passa på och varna för en bedragare som opererar under en websait som heter Bolag idag ,han säljer lagerbolag genom nätet på saiten för, 5495 kr
För dessa 5495 skall man enligt bolag idag få ett tomt Ab dvs utan aktiekapital .
Varning : skicka aldrig några pengar till denna person ,han är efterlyst för bedrägerier i sverige och  göm...

Kategori: Nyheter

Förseningsavgift (ej från skv) avdragsgill?

Att förseningsavgifter från Skatteverket inte är avdragsgilla det vet jag men hur ligger det till med förseningsavgifter från kreditinstitut, banker och leverantörer?

Jag har fått en förseningsavgift från Entercard och undrar om den är avdragsgill eller inte.

Ideel förening i samarbete med en firma kring begravningstjänster

Hej,

Vi är en ideel religiös förening och som sådana vill vi kunna erbjuda till våra medlemmar begravningstjänster. För att vi ska kunna göra det har vi tänkt att samarbeta med en begravningsfirma. Tanken är att firman skall stå för alla kostnader som kan uppstå vid begravningen som till ex. transport, själva begravningskostander, bil, event...

Starta eget

Efter att ha vantrivts i flera olika jobb i flera olika länder har jag insett att jag ville jobba med nåt helt annat och nu tagit steget att starta eget inom hälsa/kostrådgivning. Men även om jag kan mitt ämne och nu börjar bli insatt i hur man driver eget företag, så är jag fortfarande precis i början och tycker det ändå är lite läskigt. Även om v...

Kategori: Off Topic

Festfixare

Hej. Jag och ett par polare har under senare tid byggt upp ett ganska imponerande ljud/ljus system privat och åkt runt till folk och ordnat deras fester med DJ ljud ljus mm. Vi har frågat runt dit vi har åkt och dom säger att dom lätt skulle kunna betala ett par tusen till oss till kommande fester och vi får erbjudanden hela tiden till div evengema...