Senaste inläggen
Bjud Lunch och omvändmoms faktura! hjälp snälla
Hej är väldigt ny inom eget, spännande och nervöst när jag stöter på problem som dom här. |
|||
Hemsida
Hej! Jag är förnärvarande i fullgång att dra igång en bolagsstart och jag har som de flesta ont om kapital i detta läge. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Licensavtal
Hejsan. |
|||
Snickare med lite frågor!
Jag har kört en byggfirma nu på halvtid ungefär ett halvår. Har lite undringar. Kategori: Allmänt |
|||
Gäller ångerrätt vid försenad inbetalning?
Jag har varit kund hos ett företag där man betalar för tjänsten ett år i förskott. Jag fick min faktura för för sex veckorna sedan och tänkte inte förlänga tjänsten. Jag betalade den i alla fall nu för en vecka sen alltså en vecka för sent men har ångrat mig igen. Ja lite velig :vissla Kategori: Inköp |
|||
Söker nya spännande affärsprojekt, gärna internet relaterade!
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Anställa i enskild firmaHur gör man när man ska anställa personal i en enskild firma? Var får man tag på mallar till avtal? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföringshjälp
Hej |
|||
Investerare eller delägare
Företaget verkar inom kläder och mode, funnits sedan 2006 har idag 3800 st Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Konkurs och restparti köpes
Hej Om ert företag går dåligt eller har köpt för mycket varor hör av er till mig så köper vi partierna. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Tulldeklaration vid lågt varuvärde
Har suttit och läst en massa om detta men blir bara förvirrad av allt svammel. Vad jag har förstått så finns det ingen tullavgift på försändelser med ett värde under 1600 kr. Dock är det ju ändå import och momsen skall betalas. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Lämna HB - vad är kutym?
Jag ska lämna ett HB som jag varit delägare i sedan uppstarten för snart 4 år sedan för att starta enskild firma. |
|||
Söker grossist - piggsvinstaggar
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Stämpelklocka bra eller dåligt?
Hej! Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Bokföringsprogram vid import
Har ett par frågor gällande bokföringsprogram. |
|||
Missad faktura i momsräkningHar bokfört mars månad och inser att två fakturor från slutet av mars, jag har betalt, inte kom med i ""momsuträkningen" för mars månad. Hur gör jag nu? Kan jag bokföra dessa på mars månad då de inträffade eller vad? |
|||
Söker grossist torkade örter
Söker grossist med torkade örter så som t ex. pepparmynta, kamomill, lavendel osv... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bryggkaffe
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Inventering - en omöjlighet?
Har en undran över hur en inventering går till. Jag tar ett exempel ur luften. |
|||
Skaffa no domän eller funkar det med vilken som helst?
Ifall man via nätet vill rikta sin försäljning mot Norge är det då bäst att skaffa en no-domän? Eller skulle det funka lika bra med .com? Det finns ju även alternativet no.com. Kategori: E-handel |
|||