När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag ska sälja mitt varulager eftersom jag ska lägga ner företaget, lagervärdet är ca 11000 kr. Finns det någon tumregel hur mycket man ska ta betalt för det? Försäljningsvärdet är ca 58000 kr.
Nej, det finns ingen regel.[br][br]Jag tittar ofta på diverse annonser på Blocket där nedlagda butiker vill sälja sitt lager. Lite tillspetsat kan man väl konstatera att det som erbjuda ofta handlar om grejer som legat på hyllan i minst ett år och där förpackningar och liknande börjar se lite anfrätta ut. Grejer som trots reor och "total utförsäljning" ratats av kunderna, eftersom de inte är särskilt eftertraktade. Och för detta vill säljarna ha åtminstone inköpspriset, medan en seriös spekulant kanske vill erbjuda 10-15% av inköpspriset.[br][br]Ofta motiveras priset på partiet med ett högt försäljningsvärde, men jag anser att eftersom man uppenbarligen inte lyckats sälja sakerna för det uppgivna försäljningsvärdet så är de i alla fall inte värda de pengarna, utan det handlar snarare om saker som får säljas till konsument i fyndlådor och liknande, kanske för mindre pengar än inköpspriset.[br][br]Är det gångbara saker man sitter med så kan man ju alltid höra med kollegor i samma brasnch. En del ser ett värde i att du inte rear ut produkter som de säljer för fullt pris, och kan ge din skapligt betalt för ditt lager av den anledningen. Annars är själv bäste dräng. En försäljningsdrive på Tradera, kanske en bakluckeloppis, eller lämna för kommissionsförsäljning hos någon loppis är tre bra sätt att bli av med saker lite snabbt.
Tack för snabbt svar! :)[br][br]Det är dekorationer till barnrum det handlar om, jag är ensam om dem i Sverige och de är ganska populära, (www.dekorlandet.se). Inga fyndlådegrejor. :)[br]Det har droppat in ordrar varje månad trots i princip noll annonsering, men jag har inte plats för lagret längre och jag har inte haft tid för webshoppen jag sålt dem i på länge. Nu har jag bestämt mig för att lägga ner företagandet helt och behöver sälja det snarast. [br][br]Velar mellan att sälja hela webbshoppen med lager, domän och hela rasket eller sälja bara lagret. Vet inte vilket som är lättast att få sålt... Behöver sälja snabbt!
Attt sälja hela rasket om du nu ska lägga av hade varit min gissning för att få bäst betalt. Om företaget gått med underskott har du rätt att dra det mot tjänst. Hur gjorde du?
Lars