Senaste inläggen
intressantbra svar... Kategori: Affärsidéer |
|||
Moms/Omvänd moms
Hej! |
|||
Söker en bra kunddatabas
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Ökad trygghet för egenföretagare i arbetslöshetsförsäkringen
Företagares sociala skyddsnät ska förbättras genom en utveckling av trygghetssystemen. Trygghetssystemen omfattar arbetslöshets-, sjuk- och föräldraförsäkringen. Förändringarna ska göra övergången mellan att vara anställd och starta eget företag enklare. Kategori: Nyheter |
|||
Ökad trygghet för egenföretagare i sjuk- och föräldraförsäkringen
Företagares sociala skyddsnät ska förbättras genom en utveckling av trygghetssystemen. Trygghetssystemen omfattar arbetslöshets-, sjuk- och föräldraförsäkringen. Förändringarna ska göra övergången mellan att vara anställd och starta eget företag enklare. Kategori: Nyheter |
|||
Förslag om enklare redovisning
I lagrådsremissen föreslås förenklingar av reglerna om bokföring, årsbokslut och årsredovisning. Kategori: Nyheter |
|||
Sänkta egenavgifter för företagare
Riksdagen har beslutat att egenavgifterna för enskilda näringsidkare och delägare i handelsföretag sänks med 5 procentenheter. Dock högst 10.000 kr per år. Syftet är att göra det mer attraktivt att starta eget. Kategori: Nyheter |
|||
Starta eget i Turkiet/Alanya
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
från egna pengar till företagets kassa?Kan man skriva en verifikation där man för över eget kapital till företagets kassa? Nu ligger jag massa minus i kassan och det kanske man egentligen inte kan? |
|||
Ändra i verifikation?
använder UniBas standard när jag bokför. Håller fortfarande på och lär mig för fullt och på vägen har det blivit fel... |
|||
skriva verifikation (nybörjare, hjälp!)
Jag har precis köpt ett bokföringsprogram som heter UniBas. Jag läste ekonomi för många år sen och trodde inte att det skulle vara så besvärligt det här. mest är det nog rädslan för att göra fel som sätter käppar i hjulet... |
|||
Hur gör man som författare?
Hej! |
|||
Revidering
Hej. |
|||
Många bra domännamn (e-handel m.m.)
Pga ändrad verksamhet säljes en rad olika domännamn, passande för e-handel m.m. Kategori: Till salu |
|||
tolk egenföretagareHej alla; Jag undrar om nån har erfarenhet om hur man börjar jobba eget som tolk. Jag behöver kunna veta vilka vägar ska jag ta för att kunna marknadsföra mig själv. Vilka som kan köpa mina tjänster utanför tolkförmedlingar som brukar köra via avtal med olika mydigheter och landstinget? Kategori: Affärsidéer |
|||
behöver hjälp !!!
det är så att jjag sitter och ska hjälpa en med hans bokföring och ha kört fast helt, kommer inte ihåg vad jag ska göra med fakturor från tex eon och övriga fakturor... |
|||
Resultatbudget och likviditetsbudget AB
|
|||
Lördagsleverens?!
Behöver få ett litet paket levererat från Uppsala till Rättvik innan söndag! Kategori: Allmänt |
|||
Bokföringsprogram - även på papper?
Hejsan alla! |
|||
Branch vid registrering
Hej alla! Kategori: Affärsidéer |
|||