Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan

Ska man ha en "köp"-knapp eller "lägg till i varukog"-knapp?

Läste en artikel förut om att en "KÖP" knapp bidrar till högre försäljning än en "Lägg till i varukorg" knapp. Någon som har personliga erfarenheter?

Vad har ni i era butiker?
Toppskribent
1165
16
Köp så klart. "Lägg till i varukorg" är byråkratiska, och det vill man inte pyssla med.
Engagerad medlem
102
Nja, jag föreslår faktiskt "Lägg i varukorg".
Det är ju faktiskt det man gör oftast.
Sen går man till kassan, väljer betalningsmetod och betalar (köper).
Jag tänker som så att väljer jag "Köp" så är jag färdig till att betala, vilket jag oftast inte är utan kanske vill kolla lite mer i butiken innan jag är klar.

För mej är det lite att gå till kassan när man väljer köp, men vi är ju alla olika.

//Peo
Antikvariat: www.pslinden.com - alltid med bild & resumé - Pins o sånt: www.psbutiken.com
Hej,

Ser du rent sälj-tekniskt så ska du aldrig nämna ordet, sälj, köp, pris, kostnad osv..

Jag rekommenderar "Lägg till i varukorgen".

Mitt tips är att en POP-UP kommer upp när du trycker på knappen där du kan välja:
1. "Lägg till i varukorgen => Gå till varukorgen"
2. "Lägg till i varukorgen => Fortsätt att handla"
(eller liknande)
Välkommen till eLösning Webbutveckling!
Hemsidor, Webbshoppar, logotyper, utskick & startpaket för företag, organisationer och privatpersoner.
Högsta kvalité, från 2500 kr
Raderad användare
Raderad användare
Vi kör "KÖP" på både skyltab.se & på Citypro.se. Vi tror att de är det bästa.
Medlem
47
"Lägg i kundvagnen" är också bra. Indirekt motiverar det kunderna att lägga till mer saker. För vem går in i en mataffär med en kundVAGN och bara lägger i en sak?

Händer sällan! ;)
|  - A&R, founder of Dekor Records
|  - Musician, composer & producer
|  - Music industry blog
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.