Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan

Skickade fel vara


Jag gjorde nog mitt största misstag som företagare nyligen, råkade förväxla två order så de fick varandras varor, den ena har jag lite dåligt samvete för då han redan har fått vänta ett tag.

Men det fick mej att fundera på en sak. Har kunden rätt att behålla den varan utan att betala för den? Självklart står jag för returfrakten, men jag ska väl ha rätt att begära av dem att skicka tillbaka den, annars måste jag väl ha rätt att debitera dem för den varan också?
Kunden har inte rätt att behålla varan bara för att du råkade skicka fel.
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.