avdrag dubbelt boende

19
hur  och får  man??  dra av  i verksamheten för dubbelt boende ??
jag kommer fortsatt vara skriven på  orten jag bor på idag samt  behålla det  hus jag har ..
men behöver annat boende  där verksamheten bedrivs  kan jag dra av kostnaden  för mitt andra boende som jag måste ha för att  bedriva verksamheten  på den orten??
kan jag  låta  företaget  betala det boendet ??
1165
Ja, under vissa omständigheter kan du göra avdrag för dubbelt boende.[br][br]Det dubbla boendet får inte vara varaktigt, och man har sagt att upp till ett år är OK, men sedan går det inte att göra avdrag för dubbelt boende längre.[br][br]Företaget kan betala för tillfälligt övernattningsboende, men då handlar det om hotell eller enklare hyreslägenhet för en ensam person, annars blir det förmånsbeskattning.[br][br]Reglerna för det här är ganska krångliga, så ett tips är att maila till Skatteverket och höra vad de anser om just ditt fall. Det finns exempelvis domar som ger rätt till längre perioder med avdrag om man har fru och barn på hemorten, domar som underkänner att företaget stod för en del kostnader vid dubbelt boende eftersom de ansågs vara av privat karaktär och en hel del bestämmelser vad som gäller för resor mellan orterna.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.