När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
tanken är att jag skall ta över hyreskontraktet för den rörelse jag köper i köpe brevet står att säljaren skall reglera alla skulder före övertagandet vilket är självklart men vid kontakt med fastighetsbolaget får jag vidtalat mig att säljaren har hyres skuld och att man ej kan överlåta kontraktet till mig innan denna reglerats man vill även ha en bank garanti av mig pga tidigare ägarens obetalda hyror då jag troligen ej kan få ytterligare medel från banken pga stark belåning inför köpet samt en check kredit tills allt rullar på undrar då hur jag skall ställa mig till det hela jag skall ju inte bli lidande av tidigare ägarens ouppklarade finanser?? samt kan jag kräva att ett nytt kontrakt skrivs direkt med mig och hyresvärden?? hur skall jag ställa mig till det skrivna köpebrevet som har inskrivet ett vite på xx kronor om någon av parterna bryter avtalet skulle fastighets bolaget neka mig pga tidigare hyresgäst ej ordnat allt så är det i mina ögon han som ställt till det så att jag ej kan få det vi avtalat .. finns det några gällande regler för detta och kan hyres bolaget grundat på hans problem verkligen göra så här mot mig ??
företaget är i detta fall jag då det är enskild firma [br]samt att kravet har kommit först nu efter det visat sig att tidigare ägare ej betalat det har inte varit på tal tidigare under samtal med hyresvärden[br][br]man har inte rakt ut krävt en bank garanti utan frågat om jag kan lösa en garanti pga deras som dom kallar dåliga erfarenhet[br][br]frågan är vad som sker om dom skulle neka mig om det inte går att lösa en bank garanti köpe avtalet har en friskrivning från ev vite om jag ej skulle bli godkänd som hyres gäst men som det verka nu så kan jag nekas pga tidigare ägares hyres skulder .. så det känns en aning trist .. har även vidtalat tidigare ägaren om det besked jag fått
Kan väl allmänt säga att om banker drar öronen åt sig ska man vara riktigt försiktig. Ställer man krav som normalt inte skulle ställas är det en annan variningslampa.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.