Så här går det till
I grunden handlar det om att ge lite för att få tillbaka mycket. Som artikelförfattare ger du en del av din tid och din kunskap då du skriver artikeln, men sedan får du tillbaka så länge som din artikel är aktuell och intressant. Du ska alltid ha med minst en länk till din egen hemsida i din artikel, då får du ut maximalt av artikeln.
Dels får du inlänkar (backlinks) från alla de som publicerar din artikel vilket ökar din rankning hos Google. Faktiskt så är just länkbyggande en av de största delarna i sökmotoroptimering och genom att sprida dina artiklar med länkar så bygger du upp ett stort nätverk av inlänkar.
Förutom detta får du besökare som klickar sig in till din sida via dina artiklar.
Ett exempel
Säg till exempel att du skriver en artikel om hur man bäst odlar persilja. Du har en egen hemsida där du säljer frön, näring, böcker osv. I din artikel skriver du kortfattat, ca 400-600 ord, om hur man lyckas med sin persiljeodling. I artikeln lägger du till två eller tre länkar till din hemsida.
Kalle, som själv har en hemsida om trädgårdsarbete, letar material till sin hemsida. Han surfar in på Artikelsidan.se och ser att det finns en ny och fräsch artikel om hur man odlar persilja. Han kopierar artikeln, inklusive länkar, och lägger ut den på sin hemsida. Kalles hemsida är välbesökt, han har ungefär 150 besökare varje dag som läser vad som står på hans hemsida. Din artikel kommer alltså att visas för många unika besökare varje dag, bara på Kalles sida.
Pelle, som också har en sida om trädgårdsarbete, gör samma sak MEN Pelle har också ett nyhetsbrev med hela 1500 prenumeranter. Han lägger in din artikel i sitt nyhetsbrev och vips så har du fått gratis reklam för din hemsida utskickad till 1500 trädgårdsintresserade personer.
Det mest effektiva sättet att marknadsföra på
Artikelmarknadsföring är troligen det mest kostnadseffektiva och enklaste sättet att marknadsföra sin hemsida eller sitt företag. Det är snabbt och enkelt, och det bästa av allt är att det är helt gratis!
Tänk på att ge dina läsare så mycket som möjligt i din artikel. Den ska vara informativ och inte säljande. Tanken är att personer ska vilja visa den för andra, inte att du ska få de som läser den att handla.
Skicka in dina artiklar på www.artikelsidan.se
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign
- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang
http://www.rekowebdesign.se