Mitt företag är benämnt som X och företaget jag leverar till är benämnt som Z.
X
Att: Kalle Kallesson, Z
Offert företagsmassage
Härmed erbjuder X medarbetarna på Z förebyggande friskvård i form av klassisk svensk massage. Behandlingen sker på Z och var och en behandlas för sina individuella besvär. Med tanke på att massage räknas som friskvård och därmed är avdragsgillt för företaget gör det till en väldigt kostnadseffektiv metod att att ge er personal förebyggande och rehabiliterande friskvård. Syftet med behandlingen är att förhindra och minska arbetsrelaterade sjukskrivningar p.g.a. för mycket stillasittande och monotona rörelser. Klassisk svensk massage har visat speciellt bra att minska stressnivåer hos stressad personal.
Tid
Massören arbetar på Z en dag varannan vecka, fyra timmar per inbokad dag. Vilken veckodag samt vilka tider som massagen utförs på hålls öppet tillsvidare. Varje massagebehandling tar 25 min.
Pris
Ni betalar för tiden ni har massören abbonerad ute hos er.
Pris: 550kr + moms / timma och fakturering sker månadsvis.
Z åtaganden
Ni ser till att information om avtalet meddelas er personal och att bokningslistorna för massagen finns ute på företaget i god tid före behandlingarna. Det är bra om det utses en person som har ansvar för massagen och fungerar som kontaktperson för massören. En rent och avskild rum skall stå färdig inför terapeutens ankomst. För att arbetsgivaren skall spara tid och för att massören skall bli ett naturligt inslag på er arbetsplats, så är det trevligt om rummet ligger så nära arbetstagarna som möjligt. Bokningslista sköts av Z innehållandes 30 min-intervaller.
X åtaganden
Massören tillhandahåller det som behövs vid behandling så som bänk, olja, handdukar mm. Om terapeuten är frånvarande eller sjuk kommer denne att i möjligaste mån ersättas av en annan terapeut från X.
Avtalet har en uppsägningstid på två månader för båda parter.
Vid uppehåll p.g.a. semester eller annat planerat uppehåll måste information ske minst en månad i förväg, denna överenskommelse är ömsesidig.
Giltighet
Offerten gäller tills 2011-02-20
Olof Olofsson
X
Adressvägen 1
111 11 Stad
Mobil: 070 100 100 00
[email protected]