Senaste inläggen

Konfektyr försäljning

Hej!

Jag funderar på att startar företag som säljer hög kvalite konfektyr (toffee, fudge, godis) via en flyttbär montör på helgerna i de stora köpcentrum i mitt område.  Jag ska sälja mycket konfektyr från engelsk tillverkare men också lokala svensk tillverkare.

Jag ska sälja varorna för 200kr per kilo (hög kvalite som inte går att kö...

Kategori: Affärsidéer

Köpa en webshop?

Hej på er alla kloka företagare och nyfikna!

Många av er vet att jag driver mitt företag som sångerska och kulturproducent sedan fem år tillbaka. Sedan en tid har jag en längtan efter att driva något tillsammans med min sambo - och gärna något som innefattar produkter. Jag har så många idéer kring allt möjligt (marknadsföring etc.) som inte...

Hur man bestrider en försenad garanti/leverans faktura!

Hej!

Har då beställt specialverktyg av ett företag och efter massa "strul" så kom mina försenade verktyg (8veckor tog det).

Hör till saken att jag har fått "muntligt" garanti att dem ska hålla och ett leveransdatum var 2-4veckor!

Tyvärr höll den ena verktygen bara i knappt "40 000 slag "(Formverktyg) och jag tog kontakt med dem...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Hjälp! Skicka ut varuprover och reklam utskick!

Hej,

Jag kommer skicka varuprover till massa olika butiker, de flesta är mindre företag.

Jag skulle behöva tips och ider hur man skriver brevet/reklam utskick för att locka så många som möjligt att köpa produkten.

Det är tänkt att mitt företag ska fungerar som grossistverksamhet till de olika butikerna.

Butikerna kan säl...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Transportalternativ och dess miljökonsekvenser, betalningslösningar

Hej alla glada människor,

Jag skulle behöva lite hjälp med: jämförelser mellan transportalternativ och dess miljökonsekvenser, samt mellan olika betalningslösningar.

Tack på förhand, Johan!

Kategori: E-handel

Sökes: Duktigt webbutvecklare med erfarenhet

Hej!

Jag undersöker möjligheterna för ett projekt med start i sommar eller till hösten. Det jag är ute efter är ett varaktigt samarbete med en duktig webbutvecklare. Både en hel del enklare design och layout samt en del programmering som kräver tidigare erfarenhet.

Krav:
Erfarenhet av ett kompetent CMS, mina förslag i fallan...

Kategori: Söker/eftersöker

Feedback på OpenCart tjänst

Hej

Vi har startat något vi kallar för "Atavoo" där vi erbjuder OpenCart i en hostad variant.

Principen är "bekymmersfri e-handel" där kunden ska slippa så mycket som möjligt av det tekniska och istället fokusera på att sköta själva butiken. Detta har vi försökt uppnå genom automatisk installation av butiken som innehåller moduler, m...

Kategori: Feedback

Din HjÄLP! - Ditt Serviceföretag (Feedback på hemsida)

Hej

Startade upp företaget i Maj 2010 med verksamhet inom allservice
med inriktning på fastighetsservice & Datatjänster.

Går i tankarna om hemsidan behöver förbättras på något sätt,
om någonting saknas.

Kika gärna in...  www.dinhjalp.com

Vore hemskt tacksam för lite feddback och tips.

/ Kenneth

Kategori: Feedback

Eget företag via nätet, Hur?

Hej!
Jag vill så gärna starta ett eget företag via internet, där jag säljer egna vykort. Men hur startar jag? Hur skaffar jag mig en egen hemsida till mitt företag? Hur sprider jag budskapet till andra att den finns?  🙂

vad kostar saker egentligen i företaget

Jag har en fundering på vad saker i företaget egentligen kostar vid två olika scenarion.

Om jag tex köper en skrivare för 1000kr inkl moms. Vad tjänar jag i faktiska siffror, jämfört
med om jag köpt skrivaren utan att dra av det på företaget?

1. VID VINST I FIRMAN: Jag hade ju då fått skatta för de 1000 kronorna om jag inte köpt...

Kategori: Allmänt

Skatt på hobbyverksamhet.

Tja! Jag har precis läst last lite av ur broschyren om hobbyverksamheten på skatteverket.se men det framkommer inte vad är för skattesats som gäller, hur många procent som dras i skatt dvs. Är det någon som har koll på det eller bör jag kontakta mitt skattekontor?

Tack!  🙂

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Frågor om aktiekapital, att tvångslikvideras och enmans privat AB

Jag har lite frågor kring ett enmans privat aktiebolag. Jag undrade över "Om bokfört eget kapital i bolaget understiger hälften av bolagets registrerade aktiekapital ska bolaget tvångslikvideras" som står här http://sv.wikipedia.org/wiki/Aktiekapital. "Eget Kapital" är definierat som skillnaden på skuld och tillgångar, även aktiekapital är inkluder...

Affärside på tele- apps.

Kommit på en ev (affärs)idé på tele-apps. Har googlat lite och inte hittat någon liknande än.
Hur går man vidare från ruta 1?
Vad börjar man med, söka patent på idén? kontakta tillverkare? etc.

Betala ut timlön utan semesterersättning?

Hej!

Vi har en anställd som bara vill ha en viss timlön. Alltså ingen semesterersättning utöver denna. Får man göra så?

Eller måste jag bokföra så att semesterersättningen ingår i denna timlön? Men är det tillåtet efter den nya semesterlagen?

Hittar ingen info, hoppas någon här kan hjälpa mig!  🙂

Tips på hur din hemsida ska synas !

Hej, jag tänkte dra igång en liten tråd där vi kan tipsa varandra om vart man kan registrera sig fritt på Internet för att visa att man finns som företagare. Jag finns här för att hjälpa er som företag att finna något om ni tycker att det är jobbigt att söka på internet.

[color=red]Syns man inte finns man inte[/color]  :nicka

Googl...

Kategori: Allmänt

Sy upp kläder

Jag har en afärsidé som går ut på att sälja kläder med en ganska specifik passform och behöver hitta någon som syr upp dessa. Hur hittar jag detta?

Vidare undrar jag hur det går till i själva beställningsprocessen - kommer jag att kunna "designa" kläderna själva? Välja mönster och färger fritt? Eller brukar sömnadsföretagen bara ha fördesign...

Hur bokföra kredit?

Företaget (ett AB) har tagit en kredit i en bank på 50000 kr och samtidigt öppnat ett nytt BG i den banken. Jag har bokfört detta som:
1931 BG 48.000
6570 Bankkostnad 1000 kr
8400 Räntekostnad 1000 kr
2330 Checkräkningskredit 50.000 kr

Och allt verkar stämma MEN nu får jag kontoutdraget från BG och då står inte krediten med utan...

Vilket IT-stöd ökar er försäljning och frigör tid?

Jag jobbar med CRM/säljstöd och träffar många entreprenörer med växtverk och kundinformationen i Excel. De söker efter ett IT-verktyg för att få en bättre struktur, effektivitet och kommunikation, men många kommer inte till skott därför de just nu har så mycket att göra -...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Säljare till Webbyrå

Hej.

Femplus Webbyrå söker ett seriöst säljföretag som ringa runt och sälja våra produkter.

Produkten det handlar om är ett komplett hemsidepaket som vi kallar "Femplus komplett". Priset för denna tjänst är 299 kronor per månad och innehåller hemsida, publiceringsverktyg, webhotell, domännamn och support. Inga bindningstider eller upp...

Kategori: Söker/eftersöker

Betalning och återbetalning import

Nu har jag kört fast. Eller snarare vill kolla om jag gör rätt såhär.
Jag har gjort en betalning till Paypal. Där ifrån betalat leverantör.
Sedan var det problem så leverantören skickade tillbaka pengarna. 4012= varuinköp import. 1919 har jag döpt till Paypal.

ver. 1
1930- Kred = 1902,31
1919- Deb = 1902,31
1919- kred = 190...