Senaste inläggen
Fördel/nackdel med moms
Startat ett företag med medicinsk fotvård. Alltså momsfritt till den delen. Utför även icke medicinsk sådan och skall alltså proportionera momsen men..... är det någon fördel med att ha större andel momspliktigt eller är det kanske tvärtom på sikt. |
|||
Hur bokföra körda mil i egen firma
Jag har kört mycket i firman. |
|||
Affärsidé internet - lokalt ?
Hej alla! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ändra budget under innevarande år ?
Hejsan! |
|||
Kund som hävdar att produkten e använd..Jag har en kund som påstår att hennes köpta produkt är använd, detta trots att jfag är 100 på att den ej var använd när hon mottog den via posten! Hon tänker returnera den nu efter 3 veckor o häva köpet. Känns som att kunden oftast har rätt enligt konsumentverket o det gör ösa företagare till offer. Hur bör jag göra? Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp resultatrapport.
3. Resultatbudget Från moms bortses Resultat- och likviditetsbudget för Café ”Kaffe bullar” |
|||
flera ben i företaget
Hej.vi spånar på en ide om att hjälpa dem som vill ha hjälp att lägga saker på blocket,och då göra detta som en tjänst i företaget som även är ett cafe Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Samarbetspartner aktie/fond verksamhet
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Upphovsrätt för digitala avbildningarÄr det någon som har koll på vad som gäller för upphovsrätten när det kommer till digitala avbildningar såsom ett inscannat fotografi. En vanlig scan kan väl knappast anses uppnå verkshöjd? Om föremålet ifråga inte är upphovsrättsskyddat, såsom en äldre karta, så bör det vara fritt fram att använda den inscannade bilden? |
|||
Vad är "affärsupplägg"
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Guidade vandringar - pris per timme?
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Spcs administration och enskild firma
Hej Experter! |
|||
Starta eget företag i HongKong?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Investera pengarVad tycker ni man ska investera sina pengar i? Är det bra med fonder? Kategori: Off Topic |
|||
Hyra in tim vis arbetskraft och slippa boföring av sociala avgifter
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Moms utomlands i praktiken
Hej! |
|||
Enklare design wordpress CMS sökes
Hej
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
Fastigheter! Många frågor?
Hej, jag driver idag ett företag sedan 3 år tillbaka men har planer på att ge mig in i en helt ny bransch än den jag håller på med idag. Alltså fastigheter. Kategori: Affärsidéer |
|||
Fel med verifikation - inköp inom EU
Hej! |
|||
Affärspartner sökes till branschspecifik jobb- nyhetsportal
Driver ett community länkat till Linkedin, Facebook, Twitter med ett nätverk på ca 2000 medlemmar i skandinavien. Har varit ett sidoprojekt som nu börjar finnas möjligheter att utveckla kommersiellt. Kategori: Söker/eftersöker |
|||