Feedback på affärsidé för barn
Som ett stort fan av "Biggest loser" och andra liknande program har jag börjat fundera lite kring barnfetma. Idag, verkar det inte finns några företag som jobbar för barnen. Det jag hittat är mulligabarn.se där man stöder föräldrar med överviktiga barn.
Vad hände med att stötta barnen som är överviktiga?
Det jag har tänkt mig är ett företag som jobbar med "träning" och upplysning kring barnfetma. Vuxna kan få remitterad gymnastik, men kan inte barn få det också? Jag tänker att ställen där man kan verka är i egna lokaler och skolor.
Jag tänker mig ett företag där barnen får möjlighet att röra på sig, lite föreläsningar om hur man äter nyttigare och innebörden för dem att röra på sig i unga år. Men, även på samma gång kunna föreläsa för vuxna.
Målgruppen skulle vara unga från 7-20 år.
Vad hände med att stötta barnen som är överviktiga?
Det jag har tänkt mig är ett företag som jobbar med "träning" och upplysning kring barnfetma. Vuxna kan få remitterad gymnastik, men kan inte barn få det också? Jag tänker att ställen där man kan verka är i egna lokaler och skolor.
Jag tänker mig ett företag där barnen får möjlighet att röra på sig, lite föreläsningar om hur man äter nyttigare och innebörden för dem att röra på sig i unga år. Men, även på samma gång kunna föreläsa för vuxna.
Målgruppen skulle vara unga från 7-20 år.