Skriva ut flygblad

216
6
Hej!

Tror ni man kan skriva ut flygblad på sin egna skrivare som kan kallas professionella som såna man får på ett tryckeri? Blir det billigare än att trycka dem på tryckeri?
13
Med en bra skrivare så tror jag inte det är något problem att få snygga utskrifter. Om det däremot är ekonomiskt mer lönsamt att göra det själv är jag tveksam till. Tror jag betalar 1,95 - 2,95 (beroende på antal) för kopiering, 4-färg, enkelsidig. Och för att få den kvalitén skulle jag definitivt behöva byta upp mig på skrivarfronten.
26
Cath ger ett bra svar, tycker jag och vill bara komplettera med att det är enkelt att räkna ut kostnaden per printat ark. Jag har en färglaser och patronerna till den kostar runt 2 100 spänn och räcker till 1000 ark med 10 % täckning (inga foton alltså), 2,10/ark! Har man företag blir det 20 % lägre pris, ca 1,70/ark. Svart/vitt, ca 0,50/ark. De flesta moderna skrivare printar snyggt. En annan sak är om man skall räkna med tiden projektet tar, ja då blir det genast något darrigt med lönsamheten. Lycka till! ;)
50
En klar fördel att printa själv är att ditt flygblad kan förändras med tiden. Du skriver helt enkelt ut de du ska använda just nu. Om du vill ändra på något till nästa gång det ska anvädnas så behöver du inte slänga några. Går du till ett tryckeri krävs ofta större volymer om det ska bli lönsamt.
117
Min erfarenhet säger mig att detta handlar helt och hållet om vilken kvalité du är ute efter. Både på trycket i sig men också på pappret du ska ha det på. Gör som de skrev innan att du försöker räkna ut vad ett flygblad skulle kosta dig att trycka, men glöm då inte bort pappersarket. Be sen om offerter från tryckerier i närheten, det blir billigare ju fler du beställer, men om du inte ska ha mer än några 100 så är det nog billigare hemma.
80
Själv utnyttjar jag andra företag med bra skrivare att då låna dom och skriva ut flygbladen, av mig får dom lite gentjänster eller bättre priser :)
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.